Pagina 1 van 2

104ZS en S

BerichtGeplaatst: 25 apr 2004, 17:19
door jeroen
Weer van die auto's die toen erg leuk waren en waar je niets meer over hoort. Het waren prbeersels om de aloude en nog steeds zeer begeerlijke Simca 1000 ralley te doen voortzetten... Leuke motor erin en uitvoering maar snel ter ziele gegaan. Er waren echt leuke kleuren zoals bv France Bleu waar je ook de R 8 Gordini in zag!

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 02 mei 2004, 16:57
door leffe 404
mijn buurman had vroeger een gifgroene ! een 73-er geloof ik

nieuwe 104

BerichtGeplaatst: 02 mei 2004, 19:06
door Ton de Graaff
De 104L uit 1974 was mijn eerste nieuwe leeuw. Een lichtgroene met toendertijd het populaire met zwart kunstleer beklede dak.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2004, 19:08
door jeroen
Leuk! En wat een veerconfort! Je had indertijd ook een SL6, waarbij niet stond voor 6 cil maar voor 6cv de fiscale belsting van de auto net als de 2cv daarvoor stond qua naam! :)

2cv4

BerichtGeplaatst: 02 mei 2004, 19:13
door Ton de Graaff
Mijn eerste nieuwe auto was een Citroen 2cv 4 uit 1970, een lichtblauwe voor de prijs van 4395 gulden Die kocht ik na mijn Peugeot 203 uit 1958 waar ik van 1967 tot 1970 mee heb gereden. Ik kon er niet echt aan wennen en na een jaar weer verkocht en een peugeot 204 uit 1968 gekocht.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2004, 14:48
door Dagobert II
Ook een 104 gehad. Een rode met eerder genoemd vinyldak en met stalen schuifdak. Na twee weken maar eens wassen, even spoelen en ja hoor; de halve emmer via het schuifdak naar binnen. Bleken de afvoerslangen vol met troep te zitten. Met een stuk tuinslang maar een werkende afvoer gemaakt. 8)

BerichtGeplaatst: 22 jun 2004, 16:18
door Gilletti
Helaas geen 104 gehad. Wel leuke auto.

Ik ben van de iets jongere generatie 8) , dus ik ben begonnen met een 106.

BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 17:39
door Le Lion
Zowaar, mijn tweede auto was een 104 ZL uit 1983. Heerlijke auto om in te rijden. Altijd starten en lopen, helaas ook altijd roesten. Mijn 104 kreeg ik met 195.000 likometer op de teller. ECHTE kilometers. Veel aan versprijkerd. Ik heb de auto mijn hele studietijd (niet eens zo lang geleden) gehad. Maar richting de 300.000 kilometer werd het kritiek. Echte slijtage zeg maar.

In die studietijd reed ik taxi als bijbaantje. Heel vaak reed ik avond/nachtdiensten voor de toeslag. 's nachts moest ik de taxi terugbrengen naar kantoor. Daarna, vooral 's winters, was het in de 104 ijskrabben aan twee kanten van de ruiten maar... altijd in 1 keer starten en blijven lopen. Binnen 1 kilometer had je de voorruit ijsvrij. Mooie herinneringen zijn dat. Net als met vijf man opgepropt in een ZL heen en weer naar een popconcert.

Maar goed de 300.000 heeft hij net niet gezien. Hij was zo rot dat op een herfstmiddag bij vertrek van mijn kamertje, ik nog geen 2 straten op weg was, toen een verkeersdrempel roet in het eten gooide. Drempel op, een hels kabaal en een doffe klap. Auto hangt schuin en de achtervering was aan een kant naar binnen geschoten. Totaal verrot. Vreselijk om te zien. Einde dienst van de 104.

C'est la vie de Peugeot 104. Goede herinneringen, ik koop er zo weer een. Voor mij al een echte klassieker maar vindt er maar eens een die de moeite is om te bewaren?

BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 18:01
door 404
Le Lion schreef:C'est la vie de Peugeot 104. Goede herinneringen, ik koop er zo weer een. Voor mij al een echte klassieker maar vindt er maar eens een die de moeite is om te bewaren?


Een paar jaar geleden stond er één uit 1972 op verschillende beurzen waar ik geweest ben, ze kwamen er niet vanaf, ondanks de goede staat. Hij was nog origineel Nederlands ook. Wat er van geworden is weet ik niet.
Trouwens niet prettig om aan te sleutelen deze auto's, in tegenstelling tot de 205.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2004, 15:44
door Le Lion
Je hebt gelijk en eigenlijk zijn ze nog steeds niet te slijten. Maar ja, dat zeiden ze van de 204/304 ook en nu groeit de interesse daarvoor steeds meer, sterker nog vindt maar eens een originele Nederlandse 304 sedan in 'mint' conditie! De 104 op onderstaande foto is hagelnieuw gebleven (12 km). Stond op Retromobile Parijs 2004. Toch leuk zo'n klein vijfdeurtje. Zouden ze hem ooit nog verkopen, inclusief kosten rijklaar maken?

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 08 jul 2004, 17:03
door leffe 404
Wanneer is de retromobile in Parijs ? Ik heb em niet bij de anagekondigde evementen gezien ?

Heb ik wat gemist ?

BerichtGeplaatst: 09 jul 2004, 09:58
door Le Lion
Retromobile was in Februari van dit jaar. Het is een show-beurs in hartje Parijs. De franse klassieke merken zijn daar altijd goed vertegenwoordigd.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2004, 18:12
door leffe 404
ok, ik kijk al uit naar feb 2005 :mrgreen: leuk evenement wat de moeite waard is ? Kan dat bijvoorbeeld gecombineerd worden met een weekendje Paris.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2004, 15:39
door Le Lion
Mja, dat kan maar in 1 dag op-en-neer kan ook. Dit jaar ben ik om 07:00 uur vertrokken en om 11:30 stond in het Parijse Expo binnen. Ben daar gebleven tot 16:30 en daarna teruggegaan, onderweg nog wat uitgebreid gegeten en was rond 23:00 uur in Utrecht. Overigens zitten er een paar uitstekende hotels op loopafstand van de beurshal.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2004, 18:47
door leffe 404
als je wat adresjes voor me hebt, graag. dank u.

Rétromobile Paris fête ses 30 ans du 11 au 20 février 2005

BerichtGeplaatst: 11 jul 2004, 18:54
door JT
komend jaar ook in Dusseldorf, in juli, zie ik op de site.
Eigenlijk moeten we een bus huren mensen! Met z'n allen gaan!

Ik zou voor Parijs gaan! Ik vrees dat op de Duitse versie meer andere merken staan! ;-)

Zeg, ze hebben ook advertenties staan op die site!
http://www.retromobile.fr

BerichtGeplaatst: 11 jul 2004, 18:55
door leffe 404
Ik bedoelde adresjes van die hotels vlak bij paris

Adresjes bij Parijs

BerichtGeplaatst: 11 jul 2004, 19:09
door JT
Ja Leon, dat snapte ik wel!
Als we met z'n allen gaan hebben we wel een groot hotel nodig!

BerichtGeplaatst: 11 jul 2004, 19:57
door Gilletti
Hee, het is juli, dus waar wachten we op! :wink:

Geintje, maar Parijs komende februari lijkt me wel een aardig plan voor een dagtrip.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2004, 16:11
door ohjajoh
ik dacht dat hier 104's gepraat werd. ik heb een 104 gl, een zs, een citroen LNA en een citroen LNA 11 e gehad eigenlijk waren dat peugeots
vooral de LNA 11 e waar alleen de naam plaatjes van citroen zijn.

peugeotjes 104, ze zijn er nog

BerichtGeplaatst: 05 aug 2004, 18:40
door peugy104
Ze zijn inmiddels een zeldzaamheid geworden maar toch zijn ze er nog wel. Binnen de PCN is er het 104 register waarbinnen nog een 20tal mensen zijn die nog enthousiast 104 rijden.
Ben zelf bezitter van 6 104tjes, waarvan we er met 3 nog dagelijks rijden. Het zijn nog steeds heerlijke autootjes
Groeten Rudie

Re: peugeotjes 104, ze zijn er nog

BerichtGeplaatst: 05 aug 2004, 21:26
door Gilletti
peugy104 schreef:Ze zijn inmiddels een zeldzaamheid geworden maar toch zijn ze er nog wel. Binnen de PCN is er het 104 register waarbinnen nog een 20tal mensen zijn die nog enthousiast 104 rijden.
Ben zelf bezitter van 6 104tjes, waarvan we er met 3 nog dagelijks rijden. Het zijn nog steeds heerlijke autootjes
Groeten Rudie


Heb je wat plaatjes? Wellicht leuk om te plaatsen in het foto topic.

Toen ik aan autorijden begon waren ze eigenlijk al een beetje uit het straatbeeld verdwenen, en wat nog reed was vaak erg slecht.
Leuk karretje in ieder geval!

104

BerichtGeplaatst: 02 apr 2005, 19:27
door autoverhoeven
Nu ik eindelijk snap hoe het werkt, hier dan ook wat foto's voor
de 104 liefhebber:
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 02 apr 2005, 19:46
door Gilletti
Heb je die achter de coulissen van het Peugeot museum genomen? :o

104

BerichtGeplaatst: 02 apr 2005, 19:57
door autoverhoeven
Gewoon op één van mijn strooptochten op internet.

net als zijn verre opvolger, dit gedrocht:
Afbeelding