Heropbouw van de 104 begonnen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor tout est beau avec une... » 08 dec 2011, 08:57

Het is even wat werk, maar dit is natuurlijk de mooiste manier om je auto te restaureren!
Een paar veerschoteltjes achter heb ik eventueel nog wel voor je.
Schokdempers zou ik allemaal vervangen nu je het toch los hebt liggen.
Deze worden her en der (Ebay ed.) regelmatig aangeboden, net als remklauwen en dergelijke.
Maar voorlopig heb je nog even de tijd om dit bij elkaar te zoeken.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 08 dec 2011, 12:04

Was al van plan om de schokbrekers achter te vervangen maar voor moet ik even kijken hoe ze zijn. Probleem is dat er 3 modellen (lees:lengtes) zijn en ik niet weet welke ik moet hebben totdat mijn 104 terug is.
Rudie heeft me ook al veerschotels aangeboden. Ik zal eens kijken of ik een keer bij hem langs kan gaan om zijn projecten te bekijken en zijn onderdelen magazijn door te spitten.
Verder ben ik nog steeds aan t dubben of ik de motor wel/niet laat reviseren. Op zich heeft deze pas 78.000 gedraaid maar staat wel al bijna 20 jaar stil. Voor demontage heb ik t blok nog regelamtig laten draaien en starten deed hij goed. Ligt nu met olie op de zuigers in de garage. Revisie kost 1000 euro (klepzittingen, zuigerveren, keerringen, pakkingen en lagers) en dan is hij wel weer loodvrij geschikt.
Aangezien de restauratie tegen de 5500 euro aan gaat lopen :shock: weet ik niet of bruin dat nog kan trekken financieel.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor Rudie_Krämer » 08 dec 2011, 13:26

Lastige beslissing, op zich heeft het blok weinig gelopen maar wel lang stil gestaan. Is voor keerringen, pakkingen etc ook niet erg best.

Het hangt natuurlijk ook een beetje af van wat je allemaal zelf kan en wil doen.

Als je bv zelf het motorblok uit en in kan bouwen, dan kan je het risico lopen om gewoon het blok in te bouwen en er mee blijven rijden totdat het blok zegt: nu heb ik er geen zin meer in. Als je toch nu in je achterhoofd heb zitten om de kop te laten reviseren dan kan je ook net zo goed zonder loodvervanger blijven rijden. OK je klepzittingen vinden dat op langere termijn niet fijn maar "WHO CARES" je zou ze toch vervangen :lol:
Onderdelen kan je dan via Ebay langzamerhand verzamelen en als het moment daar is kan je hem altijd nog laten reviseren.

Die 5500 is dat in- of exclusief de kosten van het motorblok?
Als het exclusief is dan zou ik met het motorblok wachten, wie weet komen de kosten nog wel hoger uit, of heb je daar strakke afspraken over gemaakt?

Schrale troost, de restauratie van de Benetton heeft nog wel iets meer gekost, je moet wat over hebben voor je liefhebberij en je "lieveling" :wink:

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor tout est beau avec une... » 08 dec 2011, 16:59

Bij de schokbrekers die ik indertijd voor mijn '78-er 104 gehaald had bleek dacht ik dat de veerschoteltjes in een verkeerde stand stonden.
Volgens mij hebben de oudere typen de onderste schoteltjes andersom zitten.
Hoe het precies zat weet ik niet helmaal zeker meer maar de nieuwen waren bij mij schokbrekers met losse schoteltjes.
Door hier een kleine aanpassing aan te maken kon ik de schotels in een andere stand monteren.

Als het motortje nog goed loopt monteer je die toch gewoon weer.
Bij problemen kun je die altijd nog een keer aanpakken.
Leuk project om hier te volgen!

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor lionceau » 12 dec 2011, 13:41

5500? Knap als je daar binnen blijft, maar dan heb je wel wat moois.

Suc6
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor M. van der Meulen » 12 dec 2011, 19:37

Om je een idee te geven: de motorrevisie van mijn 104 SL uit '78 deed 1700 euro indertijd (2005), waarbij niet eens alle onderdelen door nieuwe zijn vervangen. Wél alle zuigerveren, pakkingen en lagers, ringen, en de koppelingsplaat en -lager, en de distributieketting en z'n spanner. Bij het bij import al niet originele blok met XW7-delen (itt XW3) zijn koppelingshuis, onder- en cylinderblok en de kop met de spruitstukken gehandhaafd, de krukas, drijfstangen en zuigers zijn uit een 205-blok gekomen, evenals de versnellingsbak.

Zoals met alles hangt het er helemaal van af wat je zelf doet. Qua aanschaf van onderdelen hoeft het verschil niet zo groot te zijn, maar vooral de bewerking en het sleutelen (het werkplaatstarief) speelt je parten. Voor het meeste materiaal kun je in het PCN magazijn preiswert terecht, met wat speurwerk op diverse websites zou je voor jezelf aan de hand van een onderdelenboek, microfiche en werkplaatshandboek globaal kunnen begroten wat je aan nieuw benodigde spullen ongeveer kwijt bent. Hou daarbij wel een marge, want iedereen zal je verzekeren dat er altijd wat bij komt :lol:

Nu je het hele geval toch al compleet uitelkaar hebt liggen heb je een makkelijker gelegenheid om werkelijk alles onderhanden te nemen. Dan is het (hoewel tijdrovender) beter de zaken grondig aan te pakken dan zeg na een jaar wegens een onvoorzien mankement opnieuw te moeten slopen, daar wordt het als compleet project doorgaans niet echt goedkoper van :cry: Als je er nog aan moest beginnen had je, afhankelijk van de staat en omstandigheden, een restauratie in fases kunnen overwegen. Dat is overigens meteen de lastigste afweging, want elke situatie en elke 104 is weer anders, evenals het uiteindelijke doel aan de horizon :wink:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2011, 21:34

Ik schat uitijndelijk op een 8000-9000 euro uit te komen totaal. (hopelijk leest mijn vrouw dit niet)
Restauratie kost 5500 misschien nog iets meer en dan motor revisie 1000-1500. Nieuwe uitlaat, 5 nieuwe banden, diverse kleinere delen (veerschotels achter, schokbrekers achter, remklauwrevisieset enz enz enz enz enz enz), misschien deels opnieuw bekleden indien het stof en skai verrot zijn. Staan al 18 jaar op garagezolder bij mijn ouders.
Een vloerbedekking set, ik wil van het rubberen vloerkleed af en overstappen naar zwarte of donkerbruine vloerbedekking.
ik zal nog wel een hele hoop vergeten en wellicht nog enkele ritjes naar PCN magazijn of Rudie moeten maken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor M. van der Meulen » 12 dec 2011, 22:29

Op www.leboncoin.fr wordt een interieur (zonder de bijpassende deurpanelen) aangeboden, maar dat moet qua kleur ook maar net de bedoeling zijn. Hoe zag je 104 er oorspronkelijk uit eigenlijk, dus lakkleur/stoffering? En wil je dat ook weer zoveel mogelijk benaderen met je restauratie, of geheel naar eigen smaak?
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2011, 22:48

Ze was geel met zwart rubberen matten, bruin skai met cognac stof bekleding en deurpanelen weet ik eigenlijk niet meer op t moment.
Zo moet t ook blijven vind ik op de vloerbedekking dan na.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 20 dec 2011, 21:17

Ik heb 2 veerpoten aangeboden gekregen van een 82er Visa compleet voor 5 tientjes per stuk. Weet iemand of de veerschotels en schokbrekers daarvan om te bouwen zijn op mijn 78er 104?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor M. van der Meulen » 21 dec 2011, 12:05

Voorzijde inclusief fusee en remdelen:

De 1e uitvoering van de 543 A 11, waarbij de veer niet meedraait, zat erop van begin van de serie tot chassisnummer 7 182 580. Bij normale vering hiervan is de schokdemperbuis tussen de onderste veerschotelplaat en bovenkant buis 127,5mm, bij de uitvoering met verzwaarde vering 107,5mm. Coniciteit van de fuseekogel is 10%.

De 2e uitvoering zat alleen gemonteerd op de 945 cc GL en coupé, buismaten als voornoemd, coniciteit van de fuseekogel 20%. Deze kun je waarschijnlijk buiten beschouwing laten.

Vanaf chassisnummer 7 000 001 de 3e uitvoering, nog steeds een niet meedraaiende veer, bij de 534 A 11 de buislengtes nog gelijk, maar de fuseearm is 3mm hoger geplaatst, coniciteit wordt 20%. Deze uitvoering heeft merktekens "S" op de buitenkant van de fuseearm en een 5mm boring aan de motorzijde op de "manchet" waar de schokbrekerbuis op de fusee zit.

De 4e uitvoering heeft de meedraaiende veer op een grotere gelaste onderschotel, vanaf chassisnummer 7 178 844, op GL6 en SL met normale vering. Merktekens als bij de vorige uitvoering.

De 5e uitvoering met demontabel (eventueel verstelbaar) schokdemperhuis is gemonteerd geweest op verschillende coupé's, en op de GL, GL6 en SL met verzwaarde vering, vanaf chassisnummer 7 182 580.

Met de verschillende aanslagrubbers en drukringen hierop zal ik je nog maar niet vermoeien, evenmin met de talloze typen schroefveren :wink:

Veerpoot achterzijde:

De eerste drie uitvoeringen zaten gemonteerd op 945cc modellen en voor jouw GL6 niet aan de orde. De 4e uitvoering is niet met een van de vorigen uitwisselbaar, tenzij je, zoals ik het lees, de bovenste veerschotels daarop aanpast. Op SL en GL6 vanaf chassisnummer 7 070 748 bij de normale vering, op 7 076 523 met verzwaarde vering. Verdeling tapeinden op de bovenste veerschotel is 105-120-135 graden.

Een 5e uitvoering is op zich toepasbaar, specificaties zijn identiek, de wijziging zit 'm in een stalen kap ipv ring onder het rubber voor de schokdemperpen, waar vervolgens een kunststof beschermkap of stofhuls omheen geklemd zit.

Specificaties van de veren voor en achter kan ik je mailen, om vergissingen in de vele bijzonderheden te vermijden. Stuur dan even een PB.

Van de Visa heb ik geen gegevens, maar check altijd het type en chassisnummer om te kijken of er volgens de specificaties iets uitwisselbaar is! Misschien dat Rudie of Ollie hier documentatie van hebben? Zonder WPH en de afbeeldingen daaruit kan dit allemal wat lastig zijn, ik zou zeggen probeer zeker die te pakken te krijgen. Eigenlijk onmisbaar bij zo'n grote operatie, zowel op gebied van de verschillende onderdelen en specificaties alsook (zeer belangrijk!) het te gebruiken gereedschap. Succes, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 21 dec 2011, 15:52

Phoe hey dat zijn nogal een hoop verschillende versies bij een auto die zo (relatief) mondjesmaat is verkocht.
Volgens mij is het het verstandigste als ik even wacht totdat ik de auto terug heb zodat ik kan vergelijken en eventueel een trip naar Rudie kan maken om wat onderdelen te kopen.
@Rudie: heb je nog even tijd? :mrgreen: Zal nog wel wat duren voordat ik mijn 104 terug heb.
Ik kan mijn sloper wel gaan strippen maar dat is een 76er en het zou kunnen zijn dat er weer verschil is tussen de mijne en de sloper. Dat zie ik dan pas als ik de mijne terug heb.

Nog even wachten dan maar. :?

Trouwens, jullie hebben allemaal namen voor je 104, heb ik zelf eigenlijk nog niet over nagedacht. Bij deze dus.
Ik kocht mijn 104 in 1993 van een dame bij mijn toenmalige adres in de buurt. Die dame heet (ze leeft nog en zal verwonderd zijn als ik met "haar" 104 kom voorrijden) Mariet. Mijn 104 heet dus Mariet.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor lionceau » 23 jan 2012, 12:26

hoe is het nou met hem?
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 23 jan 2012, 16:22

Als alles goed gegaan is, is hij deze week weer terug naar de straler om nagestraald te worden daar waar alle rotte stukken zijn vervangen. Daarna komt er een Epoxy laag overheen, spuitplamuur, strak maken en aflak en dan zou ik m weer kunnen ophalen. Ben zelf ook reuze benieuwd. Gelukkig was staat van de koets en de panelen redelijk te noemen. ik heb 1 deur N.O.S. moeten kopen en ik had al 2 spatborden en een keienvanger liggen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 27 jan 2012, 14:52

Woensdag bericht gehad van de plaatwerker.
Auto was lasklaar en stond weer bij de straler om na te stralen voordat de epoxy er op gezet wordt.
Maar liefst 3,5 week gelast aan de body :shock: . Schrok me de tering van de factuur. Meteen O2 aangesloten en even een pilletje onder de tong gelegd.
Uiteraard waren de kriksteunen rot, vloerplaat en kofferbak vloer maar ook de voetenbak bij de bestuurder boven de kriksteunen en natuurlijk de accubak en bij de watertank van de ruitensproeier.

Allemaal netjes hersteld nu en hopelijk op weg naar een gezonde en strakke 104
Kan haast niet wachten
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor chr. » 27 jan 2012, 17:29

MarcoWetzels schreef:Woensdag bericht gehad van de plaatwerker.
Maar liefst 3,5 week gelast aan de body :shock: . Schrok me de tering van de factuur. Meteen O2 aangesloten en even een pilletje onder de tong gelegd.


En gaat het nu weer een beetje meneer Dróge ehh Marco :mrgreen: :mrgreen:
Dat zal idd niet mee zijn gevallen, daar in tegen had je het zelf kunnen doen en ook zo netjes??
Blijft altijd een hoop geld en helaas het laswerk zie je straks niet meer terug.
Het zelfde als tengelwerk en gipsplaten, je betaald een @#$vermogen en dat wordt ook weggewerkt :mrgreen:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor jan-03 » 27 jan 2012, 19:03

Mooi dat er schot in komt, minder mooi de vette factuur maar die ben je wel weer vergeten als je lekker in je 104 rond toert..
Het is ook een gepiel hoor dat plaatwerk/ laswerk enz.
gr jan.
Laatst bijgewerkt door jan-03 op 27 jan 2012, 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor Rudie_Krämer » 27 jan 2012, 19:47

Ik zat nog even terug te kijken en op 31 maar had ik ingeschat, dat een professionele kracht het in 100-150 uur moest kunnen doen. Zat ik er niet ver naast, maar denk niet dat je hier blij mee bent :lol:

Je kunt inmiddels niet meer terug, dus gauw vergeten en sparen voor het volgende hoofdstuk. Als ik jou was zou ik wat gaan opbouwen dan zie je dat project een beetje groeien en dan krijg je er weer een hoop goede energie van. Ik spreek uit ervaring met de restauratie van de Benetton :wink:

Ik ben benieuwd naar een paar nieuwe fotootjes 8)

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 28 jan 2012, 16:17

FF een fototje proberen:
Afbeelding

En dit bleef er over:
Afbeelding
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 31 jan 2012, 08:58

Ben nog steeds aan t twijfelen of ik wel/niet de motor moet laten reviseren. Het lassen en spuiten is zodanig veel duurder geworden zonder dat ik daarvan op de hoogte was dat ik waarschijnlijk de bodem van de schatkist begin te zien. Ik heb heel lang gespaard maar dit kan bruin lastig trekken. Bovendien schrok mijn vrouw zich ook een hernia en heeft me eens met een donkere blik aangekeken.........
Daarnaast moet ik nog redelijk veel nieuwe onderdelen hebben:
5 nieuwe banden
Uitlaat
Compleet remsysteem vervangen (trommels/schoenen/schijven/klauwen/blokken/leidingen/slangen/HRC)
Ik wil nog kijken of ik een rembekrachtiger kan monteren, misschien uit een 205
Motorsteunen (4 zijn t er dacht ik)
Aandrijfashoezen
Stuurstangen/rubbers
Ophangrubbers
Schokbrekers
Veerschotels achter
Vloerbedekking laten maken i.p.v. de rubberen matten
Nieuw hemeltje laten maken (suede t liefst)
De hele binnenkant voorzien van isolatiemateriaal tegen warmte en geluid

Dit is alleen wat ik tot nu toe kan bedenken.
Er gaat dus nogal wat geld zitten hierin denk ik (schat ergens rond de 1500-2000 euro :? )
Motorrevisie is minimaal 1000 euro volgens mijn laatste offerte bij een bedrijf in motorrevisie in Heerlen
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor jan-03 » 31 jan 2012, 10:22

Hallo Marco, ja dat is een probleem dat de meeste restaurateurs tegenkomen.. :roll: Ik probeer de kosten zo laag mogelijk te houden omdat het, vindt ik zelf, wel een hobby moet blijven.. Wat jij omschrijft zal voor de meesten het ultieme doel zijn maar je moet ook wel realistisch blijven..
De mijne zou om hem mooi te maken ook helemaal gespoten moeten worden, maar aan de andere kant als ik de lak kan behouden en wat concessies doe op de bij te werken plekken kan het resultaat ook bevredigend zijn..
Een perfect 104tje brengt niet op wat die jouw gekost heeft.. Ja dus dat moet je er dan voor over hebben. Als er twijvel is Marco dan absoluut niet doen..
Dat is het niet waard.. Als je het geld hebt liggen of je kan het ruim betalen dan is het super natuurlijk.
Als iemand z,n auto helemaal perfect heeft dan vindt ik dat heel mooi maar niet mooier dan eentje met gebruikersporen hoor..
En er zijn er veel die een oude auto ook graag oud zien.. Maar je moet het zelf mooi vinden daar gaat het om.. Als je alleen maar kan genieten van een perfecte staat, ja dan moet je doorsparen of stoppen.. Je kan het ook in fasen doen natuurlijk.. Eerst rijklaar met de nodige zaken eerst en een volgend jaar weer een wens vervullen.. Dit laatste geeft ook heeeel veel voldoening hoor.. En de voldoening komt ook om samen met de andere liefhebbers er over te praten en samen te rijden.. Het maakt niet uit of de auto perfect is of gebruikt..
Succes met je keuze..
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor risky » 31 jan 2012, 13:26

marco die van Jan had ook 16 jaar stil gelegen gewoon inbouwen en rustig wakker laten worden.
om op voorhand te reviceren lijkt mij met 78.000 km niet nodig,wel natuurlijk de carburateur schoon maken en,
ff op de hand ronddraaien daarna zonder bobine kabel doorstarten tot het olielampje uit gaat zodat er oliedruk is.
En dan kijken of hij rustig aan muziek wil gaan geven.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor tout est beau avec une... » 31 jan 2012, 13:58

tout est beau avec une… schreef:Als het motortje nog goed loopt monteer je die toch gewoon weer.
Bij problemen kun je die altijd nog een keer aanpakken.
Leuk project om hier te volgen!

M.Vr.Gr.Marco.



Laat ik mezelf een keer citeren!
Wat is de winst als je een motor die goed is uit elkaat gaat halen om die te reviseren? :roll:
Optisch netjes maken, nieuwe aandrijfaskeeringen bougies verdelerkap, kabels ed. en gewoon weer monteren!

Voor de rest is het met oude auto's heel simpel: Als je het niet zelf kunt kan het gewoon nooit uit en word het automatisch duur.
Daarme bedoel ik overigens absoluut niet dat je er niet aan had moeten beginnen.
Het is je hobby en hobbies kosten nu eenmaal geld.

Succes met de verdere restauratie.

M.Vr.Gr. Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 18 maart 2012, 13:10

Inmiddels zijn we weer ruim 1,5 maand verder en ik heb bijna geen nieuws te melden van het restauratie front. Zoals men wel eens roept: "T is stiiiiiiiiiiiiiiil aan de overkant"
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Restaurateur gezocht

Berichtdoor MarcoPeus » 24 maart 2012, 15:47

Weer een week verder en nog steeds geen verdere info/foto's/prognose.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten