Heropbouw van de 104 begonnen
Geplaatst: 21 maart 2011, 13:55
Beste allemaal,
Ik ben in het bezit van een origineel nederlands geleverde gele 104 GL6 uit 78 met maar 75000 op de klok.
Deze auto heb ik al sinds 1993 en staat al ruim 15 jaar in de garage gedemonteerd te wachten op betere tijden.
De bekende plekken moeten hersteld worden:
Beide dorpels voor-, en achterzijde.
Binnenschermen achter (dubbele plaat)
voeten bak rechts achter en links voor.
Diverse kleinere plekken
Ik ben zelf al eens op een blauwe maandag begonnen aan het verwijderen van de bitak laag tegen de onderzijde maar het gaat me boven mn pet. Bovendien ben ik geen kei in lassen/kloppen van plaatwerk dus heb ik de handdoek in de ring gegooid (zoals zoveel projecten stranden).
In het verleden heb ik diverse "restaurateurs" benaderd om een prijs te maken voor de herstelwerkzaamheden met wisselend succes. Sommige halen de neus op voor een oridinaire 104 en van anderen krijg je nooit meer een reactie of een reactie die alle redelijkheid te buiten gaat.
Wat wil ik:
Het liefst zou ik doen dat de gehele carosserie wordt gestraald en geconserveerd (zink?) na herstelwerkzaamheden. Dit omdat ik graag alles hersteld wil hebben na schoonmaak van de body en omdat ik na opbouw geen tectyl meer wil gebruiken hoogstens om holle ruimtes te beschermen. Ook wil ik de gehele auto gespoten hebben in de juiste kleur, dus ook de onderkant over de beschermlaag tegen steenslag.
Na schoonmaak/herstel/conservering graag de body strak en gespoten in Peugeot jaren 70 geel, ook dus deuren/kap/deksel
Opbouw wil ik dan graag zelf weer voor mijn rekening nemen aangezien ik dat ook graag doe en kan.
Is er iemand die dit doet of weet iemand een bedrijf die dit goed kan in het zuiden van het land (ben zelf een limbo).
MVG
Marco
Ik ben in het bezit van een origineel nederlands geleverde gele 104 GL6 uit 78 met maar 75000 op de klok.
Deze auto heb ik al sinds 1993 en staat al ruim 15 jaar in de garage gedemonteerd te wachten op betere tijden.
De bekende plekken moeten hersteld worden:
Beide dorpels voor-, en achterzijde.
Binnenschermen achter (dubbele plaat)
voeten bak rechts achter en links voor.
Diverse kleinere plekken
Ik ben zelf al eens op een blauwe maandag begonnen aan het verwijderen van de bitak laag tegen de onderzijde maar het gaat me boven mn pet. Bovendien ben ik geen kei in lassen/kloppen van plaatwerk dus heb ik de handdoek in de ring gegooid (zoals zoveel projecten stranden).
In het verleden heb ik diverse "restaurateurs" benaderd om een prijs te maken voor de herstelwerkzaamheden met wisselend succes. Sommige halen de neus op voor een oridinaire 104 en van anderen krijg je nooit meer een reactie of een reactie die alle redelijkheid te buiten gaat.
Wat wil ik:
Het liefst zou ik doen dat de gehele carosserie wordt gestraald en geconserveerd (zink?) na herstelwerkzaamheden. Dit omdat ik graag alles hersteld wil hebben na schoonmaak van de body en omdat ik na opbouw geen tectyl meer wil gebruiken hoogstens om holle ruimtes te beschermen. Ook wil ik de gehele auto gespoten hebben in de juiste kleur, dus ook de onderkant over de beschermlaag tegen steenslag.
Na schoonmaak/herstel/conservering graag de body strak en gespoten in Peugeot jaren 70 geel, ook dus deuren/kap/deksel
Opbouw wil ik dan graag zelf weer voor mijn rekening nemen aangezien ik dat ook graag doe en kan.
Is er iemand die dit doet of weet iemand een bedrijf die dit goed kan in het zuiden van het land (ben zelf een limbo).
MVG
Marco