Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Matthijs » 12 okt 2013, 17:33

De 104 werkplaats is nu wel heel dichtbij. Lexmond is echt om de hoek, 10 minuten rijden. Om even voor twaalven kwam ik er aan. Jan Pieter en Gino waren lekker ruimte aan het maken. Nog even geholpen en toen kwam de vrachtwagen en Rudie. Te hoge palletstapels waren makkelijk lager te maken en konden naar binnen. Hydraulische lift helaas niet. Kantelen lukte gelukkig, al dacht om de beurt wel iemand dit houdt ik niet. Na 2 uurtjes was alles naar binnen. Volgende keer helpen wordt voor mij volgend jaar. Eerst klussen in ons nieuwe huis. Dan heeft de 104 een eigen garage van 6x6 ipv een carport.

Groet Matthijs
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 okt 2013, 18:37

Om acht uur stond ik al bij AH om verse koffie te halen, zo op de vroege morgen moest ik de helptroepen toch op verse koffie kunnen trakteren ( als gastheer heb ik een slechte naam :oops: dus heb ik mijn beste beentje proberen voor te zetten).

Om half negen was ik in de sleutelruimte om alvast koffie te zetten, helaas viel de dwarsbalk van de brug omver en bovenop het koffiezet apparaat, dat was het einde van de Senseo ( daar ging mijn goede gedrag, ik doe het ook niet meer heeft toch geen zin, reputatie had ik toch al niet dus ik stop ermee :P )
Negen uur stond de vrachtwagen voor de deur, maar OEH die was hoog.....dat ging echt niet tussen de wilgen door. Ook was de hoeveelheid die ik wilde meenemen dermate veel dat een deel van mijn zooi toch in Berkel moest blijven staan. Dan maar pallets stapelen was het advies. Ok, Clemens, de vrachtwagen chauffeur hebben samen met de anderen selectie gemaakt welke waarop moest komen, de hoogte van de vrachtwagen opgemeten en zo ontstonden stapels pallets en kon er toch erg veel meegenomen worden ( helaas had ik niet gedacht aan de situatie in lexmond, maar daar kwam ik later pas achter.
Het begin..
Afbeelding
Afbeelding
Foto spreekt voor zich
Afbeelding
Stapel werd steeds hoger
Afbeelding
Ging maar net in de vrachtwagen
Afbeelding
Afbeelding
Toen was mijn batterij op en kon ik geen foto's meer maken :evil:

Om een uurtje of 12 hadden we de spullen ingeladen en op de laatste stroom van mijn mobiel Gino gebeld dat we onderweg gingen. De hulptroepen in Berkel bleven daar want het uitladen van de pallets zou met 4,5 man ( ik ben de halve :lol: ) goed te doen zijn....
Gino was samen met JanPieter in Lexmond begonnen om er voor te zorgen dat de spullen in de ruimte gezet konden worden, het was na vorige week een aardige chaos dus ook daar was een hoop werk te doen. Tussendoor elkaar nog op de hoogte gehouden van de vorderingen, totdat mij batterij van mijn mobiel leeg was en het stil werk :lol:
Matthijs kwam net voor de lunch de groep versterken dus we hadden ook hier een goed team, alleen balen dat ik van Lexmond geen foto's heb kunnen maken ( sorry jongens :oops: ). Ik dacht dat mijn tas per ongeluk in een boxpallet terecht was gekomen. Gelukkig vond ik hem later gewoon in mijn auto terug, maar ja toen was het al te laat en stond alles al binnen.Grr

Onderweg bedacht ik me dat de deur in Lexmond aanzienlijk lager was dan de vrachtwagen, de stapel pallets zou dus in de vrachtwagen afgeladen moeten worden ( shit dat was balen).
In lexmond stonden Gino, JanPieter en Matthijs al te wachten ( we waren al later dan door mij voorspeld), snel een lekker broodje naar binnen gewerkt ( Catering weer verzorgd door JanPieter, was heerlijk ) en begonnen met uitladen.
Het eerste deel was zo naar binnen, maar toen kwam die hydraulische lift.....Bonk die bleef steken tegen de dakgoot van de loods... Shit dat ding is veel te hoog en gaat niet naar binnen. Hoe nu? Bij mij ging het lampje uit en sloeg op tilt. Gelukkig hadden de anderen daar geen last van en na overleg besloten de lift maar op z'n kant te leggen. Zo dat was zwaar en een voor een hadden we toch het idee dat dit TE zwaar zou worden. Maar ja hij MOEST naar binnen. Met twee pompwagens houten balken en 4.5 man hebben we dat ding toch naar binnen gekregen. In de ruimte de lift weer op rechtop gezet, maar oef dat was een zwaren klus.
De rest van de boxpallets ging redelijk snel naar binnen, bovenste delen hebben ze er handmatig afgetild en naar binnen gebracht. Om half drie kwam er weer rust in de tent en hebben Gino en ik nog wat zitten brainstormen hoe we nu verder moeten gaan inrichten. We moeten de stelling verder afbouwen en er een stevige flonder op gaan leggen om het geheel veilig genoeg te maken.

Helaas hebben we toch een deel in Berkel moeten laten liggen en dat zal de komende weken over moeten. Eind oktober wil ik geheel weg zijn uit Berkel.

Was me een dagje wel, maar heb er wel een goed gevoel aan overgehouden, zoveel hulp gekregen :shock: Dank daarvoor :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Gino » 12 okt 2013, 19:33

JanPieter en ik waren begonnen om in Lexmond de boel wat te stroomlijnen.

Alles aan de kant voor de vrachtwagenlading.

De losse dozen gegroepeerd, achterwand dichtgemaakt ( scheelt loszwervende panelen)
Afbeelding

Daar was de vrachtwagen, Matthijs had zich ondertussen ook bij ons aangesloten.

Het lasapparaat lacht me alweer tegemoed ! :mrgreen:
Die werd dan ook het eerst gelost....
Afbeelding

Toen kwam de klapperrrrrrr van de week :
Stapelaar ietsje te hoog :
Afbeelding

Maar Clemens, de chauffeur, werd daar niet warm of koud van.
Op zijn kant met z'n allen maar naar binnen gelepeld.
Dat ging, maar niet van harte. Genoeg gewicht 300kg ? en de hydrouliekolie liep eruit.....

Maar ook deze hobbel is weer genomen, vandaag.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor jan-03 » 12 okt 2013, 19:59

Blij dat JP er ook weer was om het echte werk op te knappen.... :lol:
Denkers genoeg of niet JP...
Jammer dat ik er niet bij kon zijn... Ik had wel een goede reden hoor...
Werken aan Mijn sleutelruimte.... 8)
Gelukkig dat het allemaal gelukt is met convoi exeptionel...
Volgende week kan ik helaas er ook niet bij zijn want dan krijg ik zelf hulp voor het zware werk..
Ik heb al meerdere kilogrammen moeten verplaatsen in m,n uppie maar nu moet ik nog een deel platdak weghalen en de daaronder gelegen
H balk verplaatsen en aanbrengen als basis voor de topgevel van m,n voormalig kantoor.. Wordt nu weer woning..
Zo blijven we wat bezig.. Ik maak nu dus een aparte sleutelruimte binnen m,n huidige bedrijfpand, achter m,n woning zeg maar.. lekker vaag... :roll:
Dit is straks lekker knus om in te klussen en makkelijk te verwarmen.. 8) wordt c.a 50m2 of daaromtrent..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor MarcoPeus » 12 okt 2013, 20:05

Echt jammer dat ik er niet bij heb kunnen zijn, had graag een steentje willen bijdragen. Mijn dag was wellicht even zo enerverend maar helaas non-Peugeot gerelateerd afgezien van de bus die de trailer met machines trok van tent naar tent.
Zo te lezen is t wel allemaal goed gegaan met mensen die van wanten weten en de handen uit de mouwen weten te steken.
Ga je de 20e, 25e of 27e nog wat doen toevallig? Dan kan ik wel meehelpen. De 27e wel maar tot 13:00u. Ik kan eventueel met (open) autoambulance komen om kratten e.d. op te zetten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 13 okt 2013, 12:17

Wouw wat hebben we geluk gehad met het weer gisteren, ik had er niet aan moeten denken dat we met het weer van vandaag hadden moeten verhuizen :P

We gaan de 19e weer verder :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor tout est beau avec une... » 13 okt 2013, 16:10

Dat is nog een hele operatie Rudie, dat hadden jullie alleen nooit gered!
Als het van de week nog een beetje doorregent verhuis je de rest toch gewoon per binnenvaartschip?
Wel een heel mooie nieuwe locatie! Succes ermee.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Harrie » 15 okt 2013, 23:24

tjonge, wat een operatie, maar vooral: geweldig teamwork ! :wink:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor jan-03 » 17 okt 2013, 21:13

Rudie_Krämer schreef:Wouw wat hebben we geluk gehad met het weer gisteren, ik had er niet aan moeten denken dat we met het weer van vandaag hadden moeten verhuizen :P

We gaan de 19e weer verder :wink:

GrR

Aanstaande zaterdag regenkans iets van 60%.. Hopelijk valt het mee..Temperatuur 16 graden..
Heb je de planning al rond zaterdag Rudi ?
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 17 okt 2013, 21:31

Ik zie 20% kans :shock:

Wim komt helpen met een vrachtwagen van 6 meter, we krijgen dan de zaak WEL over, dan gaan we aan de flonder en zien we wel hoe ver we komen. Als Berkel maar leeg komt dat is het belangrijkste
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor jan-03 » 17 okt 2013, 21:46

Rudie_Krämer schreef:Ik zie 20% kans :shock:

Wim komt helpen met een vrachtwagen van 6 meter, we krijgen dan de zaak WEL over, dan gaan we aan de flonder en zien we wel hoe ver we komen. Als Berkel maar leeg komt dat is het belangrijkste
GrR

Het blijft gewoon droog, dat moet toch wel.. Mocht het toch niet helemaal lukken om Berkel dit weekend geheel leeg te krijgen dan kan ik desnoods aankomende week nog een dagje komen.. Doordeweekse dag dan.. Ik hoor het wel..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Gino » 19 okt 2013, 20:12

De laatste grote vracht is weg uit Berkel :

Wim ploegt met zijn vrachtwagen door de bomenrij, Rudie in 't bussie erachteraan.....

Afbeelding

Wederom een losaktie : ditmaal is de brug ook mee, en een laatste partij 104 plaatwerk :

Afbeelding

In Lexmond kunnen we nu eindelijk gaan opbouwen. Lekker even constructief bezig zijn !
Rudie plaatst de missende staanders aan de stelling. Een eerste lasklusssie....

Afbeelding

Mijn plekkie begint ook een beetje uit de verf te komen. We zijn nog láng niet klaar, maar het begin is er..... :mrgreen:

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 19 okt 2013, 20:28

Ik was er al weer vroeg bij, gelijk de vorkheftruck uit de schuur gehaald en de brugdelen uit de ruimte getrokken, toen kwam Wim met de grote vrachtwagen aan, gelukkig kon deze WEL door de bomenrij :mrgreen:
Wim heeft de brug er met veel behendigheid in de vrachtwagen geschoven. Na een lekker bakkie kwam ook Gino aan en ook Ron kwam meehelpen en weer met een hele ploeg de vrachtwagen vol gestouwd. Jonge jonge want een hoeveelheid spullen zijn er over gegaan :oops: .
Berkel in NOG niet leeg, morgen gaan de laatste restjes over, maar wat was ik weer blij met al de hulp :wink:


Nu kunnen wel lekker beginnen met Lexmond in te richten,aan het eind van de middag zijn we begonnen met het opbouwen van de stelling, ging in begin net zo makkelijk, achteraf bleek een ligger een beetje krom waardoor we toch wel lang zijn bezig geweest om de stelling in elkaar te krijgen :x
Nu staat ze mooi en kan begonnen worden om de VinkLisse stelling samen te voegen met de oude stelling die ik ergens op Marktplaats heb gekocht. Gaat helemaal lukken, dan de planken er overheen en dan kan de vloer worden leeggeruimd.

Was weer een mooie dag en ik voel het einde van Berkel aan komen en dat is wel nodig ook want twee ruimtes erop na houden is te veel van het goede. Ik zal blij zijn als ik de sleutels heb ingeleverd en me vol kan focussen op Lexmond

Mijn mobiel is ergens tussen de spullen terecht gekomen dus foto's heb ik nu ff niet, gelukkig heeft Gino wel plaatjes geschoten :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Harrie » 19 okt 2013, 22:51

mooi dat ( bijna - ) alles over is naar Lexmond. :wink:
je mobiel ligt dus ergens in een boxpallet of zo ? dan kan ik je
niet bellen en feliciteren :D Geintje, ik hoop dat je 'm morgen terugvind.
je eigen nummer bellen en dan hoor je 'm wel rinkelen :D
ik ben benieuwd naar het eindresultaat, en wederom ook van mij lof aan allen die geholpen hebben. :wink:
met vr. groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor jan-03 » 20 okt 2013, 09:48

Goed te horen dat het voorspoedig verloopt.. De Heftruck deed het nu wel goed... :D
Je hebt door je jaren al veel spullen bij elkaar gehamsterd Rudie... Daar moet je nu tol voor betalen...
Ach als deze weken voorbij en de drukte waar je niet blij mee bent, kan je weer lekker
gaan tunen- afstellen, verbeteren, herstellen, rijden.. Bijkomen... hahah...
Kom jullie vast opzoeken...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Gino » 20 okt 2013, 12:18

Prima Jan,

We zien je wel verschijnen.

Met een lekkere Friesche kruidkoek, ofzo..... :mrgreen:

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 okt 2013, 21:44

Gisteren avond heeft mijn vriendin de mobiel kunnen traceren via de APP: " vrienden" en hij moest in Lexmond liggen :oops:
Na een dik uur zoeken ( eerste het hele terrein afgezocht om te kijken of ik m'n mobiel buiten had verloren, maar gelukkig niet) daarna de hele ruimte doorzocht, maar geen mobiel. Ik ben toen maar wat gaan herinrichten want ik moest nog een bestelbusje met spullen kwijt en dat ging niet zomaar. Eerst opruimen, schuiven, stapelen en ja hoor eindelijk de mobiel in een boxpallet terug gevonden :lol: en nog een paar leuke foto's gevonden :wink:


LOL in Berkel :mrgreen:

Gino gooit gewicht in de schaal :lol:
Afbeelding

Wim lacht zich een breuk, stelletje malloten
Afbeelding

Wim is de vaste chauffeur van deze containerwagen en je begrijpt dat ik heel blij was dat hij deze van z'n baas mocht meenemen :wink:
Ik heb nog een foto gemaakt van het moment dat we het eerste deel van de brug in de container aan het zetten waren, nu kwamen de banden en hondjes goed van pas
Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Verhuizing naar Lexmond, zoek nog hulp

Berichtdoor Harrie » 20 okt 2013, 22:02

mooi dat je je mobiel terug hebt gevonden, bijkomend voordeel is, dat we toch nog deze
leuke foto's zien :D de sfeer was duidelijk weer top, en dat helpt in zo'n grote klus erg positief :-)
en Wim met z'n vrachtwagen: je ziet, je kon niet zonder, goed geregeld zo.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 okt 2013, 21:19

Alles uit Berkel staat nu in Lexmond en het is nu VOL :lol: Tijd om de flonder in orde te maken. Ik had nog een groot aantal houten balken van 360cm maar ik moet 480 overbruggen dus moeten de balken worden verlengd. Slotbouten gekocht, Gamma van al z'n carrosserie bouten afgeholpen en de balken geschuurd, verlijmd en vast gebout.

Afbeelding
Let op, ik had een goede houtboor bij Fabory gekocht en daar zat een punt aan moet schroefdraad en dat dit vrat zich gewoon het hout in PERFECT, hoefde nauwelijks kracht te zetten. TIP GOED GEREEDSCHAP IS HET HALVE WERK!

De balken waren niet helemaal recht dus moesten stevig worden aangetrokken, maar de basis is er.
De staander verbouwen was ook nog een klus, ik had wat voorbereid, maar uiteindelijk hebben we het toch weer heeeeeel anders gedaan, maar nu ziet het er veel mooier uit EN ZEER STEVIG :-)

Afbeelding

Laatste actie was het controleren of de stellingen recht ten opzichten van elkaar stonde want als je de underlayment platen gaat leggen is dat wel noodzakelijk anders kom je niet goed uit met de balken en platen.
Bleken de stellingen parallel te staan en goed ten opzichte van de wand maar toch niet goed, ze stonden in een ruitvorm. Gelukkig was Jarno zo helder om dit te controleren voordat we verder zouden gaan. Kruislinks draden gespannen en gemeten, geschoven, getrokken, geduwd, geramd en uiteindelijk konden we om zeven uur de deur weer dicht doen. Zucht was weer een dagje wel, niet zoveel opgeschoten als we hadden gewild, maar toch tevreden :wink:

Afbeelding
LET OP de groene dwarsbalk in de staander, dit was het prototype. Later zie je dat het veel mooier is geworden ( ik had diverse profielen uit de container gehaald en Jarno stelde voor het op de zelfde wijze vast te lassen als de andere staander en dat hebben we dus maar ook zo gedaan, zit nu als een HUIS :!:


Een deel van de aangepaste staander hebben we moeten bouten omdat mijn lasdraad op was ( Gino is veel te enthousiast met lassen :mrgreen: )
Ik moet volgens mij nog ergens een rol hebben maar waar :oops:

Afbeelding
GrR

Staat wel vol zo he,maar met een flonder van 25m2 gaat dat wel goed komen en anders gaat het weggooien gewoon door totdat de vloer leeg is :P
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 02 nov 2013, 21:12

Vandaag maar eens meters maken....

Jarno kwam Rudie en mij helpen, dus de twee 50+ers kregen hulp van de jeugd ! :mrgreen:

We hadden nog meer hulp : dit zou het geheime wapen van de dag zijn !
Een schroefmachine met doorvoerband. Het apparaat bleek nogal nukkig te zijn. Féline is er niets bij.
Schroeven bleven uitsteken na indraaien, een hoop gerommel. Opeens ging het goed, maar evensnel ook weer niet....

Afbeelding

Rudie en Jarno driftig aan het schroeven :

Afbeelding

Hier is de vlonder al goed te zien :

Afbeelding

Bezemschoon opgeleverd :

Afbeelding

Rudie kon het niet laten : toch effe kijken of die stelling er bovenop past :

Afbeelding

Kon ik ook nog even verder met mijn hoekje van de sleutelruimte :
Lampen opgehangen :
Afbeelding

Ik heb nog een mooie bankschroef uit de voormalige Fokker werkplaatsen. Heeft hier nu een mooie plek :

Afbeelding

Ja, ook mijn plaatschaar heeft een vast plekkie op mijn werkbank :
Afbeelding

Kort en goed : we hebben een hoop werk verzet, maar dat verhuizen is niet echt mijn ding !
Ik wil weer eens lekker aan de lasserij ! Knetteren en bakken !

Maar we zijn weer lekker op weg !
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Harrie » 02 nov 2013, 21:34

dat schiet al flink op, bedankt voor je (foto-)verslag, Gino :wink:
komt Rudie's lift naast de vlonder te staan ?
zo creëer je mooi extra meters bergruimte :-)
strak werk, heren !
en jij hebt een prachtige werkplek, Gino, mooie bankschroef, da's een flinke !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Gino » 02 nov 2013, 21:42

Ja, met die bankschroef ben ik wel blij.
Da's nog een echte ouwe, niet van die Chinese rommel.... :mrgreen:

De stapelaar lijdt nu nog een zwervend bestaan. Maar als de rook is opgetrokken, en de spullen boven gezet zijn
zal ie wel naast de vlonder terechtkomen.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor pauldevries » 02 nov 2013, 22:23

Hard gewerkt mannen :D :D
Dat ziet er zeer mooi uit, en idd een zeer sterke bankschroef,
Ik heb hier eenzelfde een 20 jaar geleden van mijn oom gekregen als 11 jarige 8)

Succes met de (laatste?) loodjes

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor MarcoPeus » 02 nov 2013, 22:48

Prachtige werkplaats mannen. Geheel Peugeot waardig. Jullie worden echte professionals in het inrichten van zulke ruimtes. Tijd om jullie in te huren om mijn werkplaats te voorzien van t nodige
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Avonturen in sleutelruimte Lexmond

Berichtdoor Rudie_Krämer » 02 nov 2013, 23:46

Ik heb het eerste half uur met die schroefautomaat zitten stoeien :x Wat een klote ding, was nog wel van Makita, maar ik kon er niets mee. De schroef wilde er niet diep genoeg in en wat ik ook aan het apparaat heb geprobeerd de schroef wilde er niet dieper in, bleef ergens steken en ik had blijkbaar geen kracht genoeg om de schroef er snel genoeg in een keer in de plaat te douwen. De hoop opgegeven, maar Jarno had er geen problemen mee ( ik heb toen ook nog een keer geprobeerd en ja hoor nu deed hij het wel :evil: ) Helaas kreeg Jarna ook ruzie met dat ding. Nee dit was de mislukking van de dag.

Jarno en Gino hebben het meeste werk aan de flonder gedaan:
Afbeelding
Afbeelding
Leek af en toe wel APEKOOIEN :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Toen de flonder af was kon ik het natuurlijk niet laten en heb ik de stelling op de flonder opgezet en ben pallets naar boven gaan liften
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb nog wel de hydraulische lifter moeten repareren, de kettingen van de tweede trap waren er af gelopen ( weer niet waarom dat gebeurd is en hoe dat KON gebeuren, maar ja is uiteindelijk wel gelukt en ik heb al aardig wat naar boven kunnen brengen ( maar jonge jonge wat een hoeveelheid rotzooi heb, daar ga ik de komende tijd de uitdunkam doorheen halen, want dit is gewoon te gek, wil ik niet meer)

Maar WAT ben ik blijk met de flonder, GROTE dank aan Gino en Jarno :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten