La rouille

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: La rouille

Berichtdoor jan-03 » 31 jan 2014, 21:55

Benieuwd wat voor fraais je er van gaat maken...
Gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 01 feb 2014, 22:49

Vandaag het slechte werk..... :(

Althans niet mijn favoriet : het schuren en vlak maken van de plamuur.

Kan met de hand, met een stuk schuurpapier op een vlak stukje hout.
Maar ik heb hiervoor een klein machientje :

Afbeelding

Het vlakschuren is een vak apart.
Het kleine Fordje lijkt wel een gepoedersuikerde oliebol ! :mrgreen:

Afbeelding

Dit is na het schuren de hechtlaag. Grondverf. Ik heb nog geen aflak. Maar dat volgt.
De föhn/verfstripper heb ik erbij voor de benodigde verwerkingstemperatuur.
Dat is volgens opgave tussen de 15-25 graden. In eerste instantie droogde de grondverf slecht vanwege de
te lage temperatuur hier. :mrgreen:
Afbeelding

De bus en de carrosserie een beetje opwarmen geeft een beter resultaat. De grondverf droogt nu sneller.

Afbeelding

Nu een expeditie onder de auto. Dat valt allemaal ( te) erg mee.... :D
Hier is het aleen ontroesten van de dikkere plaatdelen, zoals draagbalken.
En dan in de Hammerite menie :

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 07 feb 2014, 14:51

Vandaag op verf uit.

Dat is nog niet zo eenvoudig !

Uiteindelijk bij de dealer een busje besteld. Die hadden via de kentekeninfo een kleur gevonden.
De beruchte belladonna dus.

Afbeelding

Dat heb ik besteld, er zat ook een busje blanke lak bij.

Vroegah had je verf die op thinnerbasis was. Prima en sterk. Tegenwoordig moet dat waterbasisverf zijn.
Die is niet bestand tegen de buitencondities, dus daar moet blanke lak bij. Anders regent je nieuwe kleurtje
eraf bij een buitje. :mrgreen:

Dit is maar een heel klein busje, dus ik volgde een ander spoor :
Verf laten maken bij de speciaalhandel.

Ja : Ford, en kleur 8. Dat zijn véél kleuren met nog meer variaties.

De truuk tegenwoordig een plaatwerkdeel/benzineklepje meebrengen. En met een mooi stukje techniek kan meteen de kleur
bepaald worden. Mooi.....
Alleen had ik de Ka niet op zak !
Een beetje aan het browsen op de verfmengmachine : daar rolde Belladonna over het scherm.

Dus die keus gemaakt. Het risico is voor mij, ook al wordt het metallic groen !
Dat werd het niet. Het verfmengsel ziet er paars genoeg uit.

Maar verf laten maken is dus eigenlijk met alleen een kleurnummer/naam een groot risico.

Afbeelding

Ook hier een bus blanke lak. Want ja : waterbasis...... :?

De plamuur is gezien de prijs een aanrader : 1,8 kg voor 13 euro.
Dat zag ik bij de Halfords een héél stuk duurder.

Het avontuur gaat verder.

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor jan-03 » 07 feb 2014, 16:24

Even voorverwarmen op het petroleumstel en blazen maar... :mrgreen:
Ik ben benieuwd... Zo heb ik m,n lak ( geen verf ) op het blote oog meegenomen voor de blauwe 104... :lol:
Helaas nog geen tijd om het scherm aan te pakken van de blauwe... :cry:
Het kleurnummer staat er niet in helaas.. Ze heeft voor een keer schade gehad hoorde ik van de laatste eigenaar en hebben misschien toen over de kleurcode heen gespoten..
Och ik hoef geen prijzen te winnen..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: La rouille

Berichtdoor MarcoPeus » 07 feb 2014, 16:30

Gaat goed komen Gino. Jouw kleurenpallet oog heeft voor hetere vuren gestaan.
Ik heb zo eens geel gekocht voor mijn 104 bij een dozenschuiver-automaterialen zaak. Ik was er van overtuigd dat het de ene kleur was en mijn vrouw de andere kleur. Toch voor de kleur die mijn vrouw koos gegaan en het was bijna 1 op 1. Je moet goed kijken om te zien waar t gespoten is, je ziet t echt niet. Mijn tip: neem je/een vrouw mee. :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: La rouille

Berichtdoor 403diesel » 07 feb 2014, 18:20

Het is een feit dat vrouwen beter kleuren zien.
Lak op oplosmiddelenbasis mag niet meer aan particulieren verkocht worden. Voor metallics maakt het niet uit; komt toch blanke lak overheen. Ik denk dat jouw Kaatje een metallic is. Als je een metallic niet afdekt met blanke lak gaan de metaaldeeltjes (soort aluminium) oxideren. Tevens is het erg dof.
Fabrieken onderling kunnen voor dezelfde auto al kleurverschil hebben.
Inlezen met een spectrototaalmeter is een begin maar zelden de goede kleur. Ligt ook aan hoe kritisch je bent natuurlijk.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 07 feb 2014, 19:31

Ik ben niet zo verschrikkelijk kritisch.... :mrgreen:

En zéker niet met dit schattige lieve en fijne Kaatje.

Het diep paarse jurkje van haar zal gerust wel acceptabel hersteld worden.

Wij hebben op het werk soms een spot-repair reparatie nodig. De kleur namaken is vaak een crime.
In ieder geval is zilver metallic is een hele lastige kleur.

Was alles nu maar Henry Ford zwart gebleven...... :D
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor tout est beau avec une... » 07 feb 2014, 22:38

403diesel schreef:Het is een feit dat vrouwen beter kleuren zien.
Lak op oplosmiddelenbasis mag niet meer aan particulieren verkocht worden.
Groet, Serge


Ik haal nog wel eens een spuitbusje op kleur bij mijn spuiter, gewoon met oplosmiddel.
Hij doet er dan een beetje verharder bij in en dat werkt super!
Voor zover ik begrepen heb mag hij juist als professional alleen maar met watergedragen lak werken en de particulier mag gewoon met oplosmiddelen.
Lijkt me ook logisch omdat een professional veel meer lak verwerkt als een particulier.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: La rouille

Berichtdoor jan-03 » 07 feb 2014, 23:44

Het gaat erom dat het in een goedgekeurde spuitcabine word toegepast waarbij de spuiter natuurlijk zelf ook de juiste uitrusting draagt..
Wij particulieren mogen alleen de water-gedragen lak kopen /verwerken.
Zo is het m.i.
Gr Jan..
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: La rouille

Berichtdoor joospeugeot » 08 feb 2014, 03:10

wat ik heb begrepen is dat de oude lak wel nog op oldtimers gebruikt mag worden. het nieuwere spul alleen water-gedragen. maar water gedragen was je zo met water eraf, dus komt er nog altijd een blanke laag over heen die niet water-gedragen is.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: La rouille

Berichtdoor Harrie » 08 feb 2014, 17:59

jan-04 schreef:<knip>Wij particulieren mogen alleen de water-gedragen lak kopen /verwerken.
Zo is het m.i.
Gr Jan..
in de spuitbussen lak van Motip zit gewoon Acryl lak, in veel winkels en alle automaterialenzaken te koop.
Mag je dus gewoon gebruiken :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: La rouille

Berichtdoor chr. » 08 feb 2014, 20:59

joospeugeot schreef:wat ik heb begrepen is dat de oude lak wel nog op oldtimers gebruikt mag worden. het nieuwere spul alleen water-gedragen. maar water gedragen was je zo met water eraf, dus komt er nog altijd een blanke laag over heen die niet water-gedragen is.

En die is er dus ook, waterbase blank :D
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 08 feb 2014, 22:34

Midden op de bestuurdersdeur zitten 2 flinke deuken die zijn gaan roesten.
Het lijkt op het vallen van een scooterstuur oid in de deur.

De roest eruitgeslepen, en de verf eromheen voor zover los weggehaald en ruw gemaakt
om de plamuur goed te laten hechten.

Afbeelding

Hoewel zéér gemotiveerd :mrgreen: is dit echt niet mijn ding.
Schuren en vlak maken is toch zéker een vak apart. Ik heb er, denk ik, ook het geduld niet voor..... :shock:

Maar de poedersuiker vloog weer in het rond :

Afbeelding

De deur moet ik nog een keer plamuren, want de eerste laag was te ondiep.
Nu wilde ik ook nog even contructief aan de gang.
De gasheater op de auto gericht, bussie goed geschud en aan de slag met de verf :

Afbeelding

De kleur met tussenpozen opgebracht, een beetje helpen drogen met de föhn.
Daarna de blanke lak eroverheen.

Afbeelding

Ik was in eerste instantie bang dat de kleur toch niet goed zou zijn, het leek te licht. maar in kunstlicht is het slecht
inschatten. Ook de rest van de auto is in ieder geval niet schoon. Maar na aandrogen is het kleurverschil
alleszins acceptabel...... :mrgreen:

Het is nog wel te zien dat er aan gespoten is, maar ik ga (als de lak echt goed is opgedroogd ) de nevel wegpoetsen met
een poetsmachine en polijstmiddel.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor MarcoPeus » 09 feb 2014, 00:20

Goed bezig Gino. Kijk maar uit dat je activiteiten op La Ka niet te veel openbaar worden, Gezien de grote hoeveelheid Ka-tjes en diens roest er rond rijden zou je t nog druk kunnen krijgen met zo'n strak las/spuit werk.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 09 feb 2014, 14:39

Hoi Marco :

Dat zou een mooie career-boost zijn..... :mrgreen:

Maarreh : ik heb niet de illusie dat het 100% perfectie is, hoor.

De roest is weg, de stevigheid is OK, maar de afwerking blijft (iets :D ) achter bij een vakkundig
plaatwerker/spuiter.

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 21 feb 2014, 21:34

Morgen wil ik weer verder met mijn roest/las project.

Ik heb wél een manier gevonden waarop ik gemakkelijker mijn werk kan doen.
Ik vind een kantelaar te lastig, maar zó gaat het prima ! :mrgreen:

Afbeelding

Hier is het repareren van bodem en balken simpel te realiseren....
Alleen oppassen met de buitenspiegel ! :D

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor tout est beau avec une... » 21 feb 2014, 22:08

Nou zal ik de laatste zijn die zal beweren dat je iets aan aan Ka kunt verpesten, maar dit is een beetje zonde van je werk.
Nou ziet die linkerkant er natuurlijk helemaal niet meer uit.
Bovendien, wat heb je met de vloeistoffen gedaan?

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: La rouille

Berichtdoor jan-03 » 21 feb 2014, 23:33

Haha, leuk gevonden dit plaatje!! :D
Ik denk dat het portier niet echt meer sluit...
Het kaatje op de brug is er beter aan toe,, :wink:
Gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: La rouille

Berichtdoor M. van der Meulen » 22 feb 2014, 00:27

Maar als je deuken uitvullen als hobby hebt is het natuurlijk í-d-é-áál :!: :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 22 feb 2014, 20:33

Om de anti-Ka lobby teleur te stellen : :shock:

Dit was inderdaad een look-a-like op de foto's.

Weliswaar net zo paars, en net zo roestig..... :mrgreen:

Vandaag waren dit mijn vrienden : polijstpasta, een polijstschijf en een poetsmachine :

Afbeelding

De sinasappel structuur van mijn verfwerk heb ik acceptabel kunnen vlakpolijsten :

Afbeelding

Nu heb ik ter afwerking mijn eerdere laswerk behandeld met een spray van Teroson. Een soort tectyl, bedoeld voor
binnenzijden van autoplaatwerk.

Afbeelding

Ik heb op strategische plekken een gaatje in mijn plaatwerk geboord, zodat ik de binnenkant ook kan bewerken tegen roest.

Mijn spuitbus heeft als accessoire een rietje. Ik buig het uiteinde een beetje om, zodat ik met draaibeweging een waaier tectyl in de
binnenzijde van het autootje kan sproeien.
Afbeelding

Dit kleine gaatje heb ik in de wielkast geboord. Via dit gat kan ik de binnenzijde van het achterscherm tectyleren, bij de tankvuller.
Daar heb ik ook een stukje ingelast.
Afbeelding

Nu kan ik ook de rubberen manchet van de tankvuller afdichten met kit. Zo kan er geen water via deze weg bij
het binnenplaatwerk komen.

Afbeelding

De linkerkant van mijn project is nagenoeg klaar.
Ik moet het spatbord nog terugplaatsen, en dan verder naar de rechterkant. :D

SNEAK PREVIEW :

Afbeelding

Aan de rechterkant zal ik hiermee moeten dealen. Dit is dubbel plaatwerk, en hier is werk aan de winkel ! :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor tout est beau avec une... » 22 feb 2014, 20:41

Gino schreef:Om de anti-Ka lobby teleur te stellen : :shock:


Is die er dan?? :roll:
Maar eerlijk is eerlijk, ik was er ingetrapt.
Toch fijn om te zien dat jou Kaatje een betere baas heeft. :D

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 09 maart 2014, 13:37

Oud zeer uit het verleden werkt zich in mijn aandacht.

Vóór aanschaf door mij ( 11 jaar terug ) heeft deze auto schade gehad, deur plus voorscherm zijn vervangen door gebruikte delen.
Deur is eerder geplamuurd, en nu wordt het tijd voor herstel. :mrgreen:

Afbeelding

Hier zijn diverse taktieken toegepast : roest weggeplamuurd, en afgekit.
Maar de slijptol legt de problematiek duidelijk bloot :

Afbeelding

Dit houd ik van de deur over. Gezien van onderaf : ook de achterliggende delen zijn aangeatst, dus weggehaald.

Afbeelding

Maar, anders zou deze topic saai worden :mrgreen: vond ik een slechte plek in het voorscherm links onder.

Afbeelding

Scherm slecht en ook de achterliggende dorpel/A stijl ook slecht. Da's weliswaar niet begroot, maar niet
onoverkomelijk. Het blijft een gouden kreet :

Roest valt altijd tegen !

Zo ook hier. Ik moest gisteren flink doorbuffelen om er weer iets van te kunnen maken. De roest zit bij een
(oudere) auto overal. daar ben ik nu wel achter gekomen. Maar ik kan er niet teveel van zeggen. Deze auto heeft
zijn 27 jarige bestaan grotendeels op straat doorgebracht......

De rest van het herstelverslag volgt later.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor 403diesel » 09 maart 2014, 14:33

Als ik het zo zie zou je het beste een rand van 10 a 15 cm van de deurhuid kunnen vernieuwen. In ieder geval tot iets boven het grijze deel. Je zult zien dat waarschijnlijk het binnenframe van de deur ook over de hele onderrand aangetast is, zeker waar de buitenplaat er overheen gefelsd is.
Je zou eens kunnen informeren of er reparatiestukken te krijgen zijn voor de binnenframes.
Zelf maken kan maar is wel lastig.

Mooie uitdaging in ieder geval. De kunst is om de deur recht te houden met lassen.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: La rouille

Berichtdoor Gino » 09 maart 2014, 20:37

@ Serge :

Er is een reparatiedeel voor te koop. Dat is het onderste deel de buitenplaat van de deur, tot de sierlijst.
En ja, dat gaan golven door de spanning van de deur is een voor mij lastige hobbel om te nemen.

Maar ik heb het gisteren zo gedaan :

De rest van de onderzijde van de deur was alleszins acceptabel.
Dus ging ik hier weer voor een deelreparatie : :mrgreen:

Afbeelding

Ik heb een stukje plaat in de deur gelast. Binnen in de deur vastgezet. Kleiner als het moet zijn, want ik zet er een buitenplaat overheen.
Maar eerst moet ik in kaart brengen hoe de onderkant van de deur loopt, qua hoek. Als ik dit niet goed doe loopt de hoek bij het openen van
de deur tegen de dorpel.

Dus maar een stukje karton en een testopstelling : :mrgreen:

Afbeelding

Na een juiste vorm te hebben nu voor het echie : een metalen buitenplaat. Die maak ik dondom groter, want het plan is om het
stukje blik om te zetten, en over het al geplaatste stukje ijzer heen te zetten.

Afbeelding

De onderkant omzetten is geen probleem. De voorste hoekvorm radius des te meer.
Een stuk buis in de bankschroef is mijn aambeeld :

Afbeelding

Het puzzelstuk past uiteindelijk, na wat overreding. :mrgreen:

Affijn, laagje plamuur werkt de onvolkomenheden wel weg..... :mrgreen:

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: La rouille

Berichtdoor 403diesel » 10 maart 2014, 00:25

Super Gino.
Zelf maken is leuker. Op zich wel mooi dat er stukken buitenplaat te krijgen zijn. Lastiger zijn vaak de stukken van het binnenframe, zeker als de hoeken waar het deurrubber op afsluit weggeroest zijn.
Mooi dat je een stuk pijp gebruikt om het randje om te zetten. Ik denk wel dat het deel dat je eigenlijk vlak wilt houden met het omtikken van de rand mee omhoog komt.
Ik sluit de plaat dan meestal aan 2 kanten op. Als je een kunststof of houten hamer gebruikt ipv een stalen hamer heb je minder last van hamerslagen in de plaat.
Dit is je sierra, toch?

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten