Hallo Jeroen 104.
Ik denk dat in de quote hieronder een groot deel van het probleem beschreven wordt/
Dturbo schreef: Ik heb wel eens gehoord dat als ze te heet worden, dat er dampvorming optreedt, een soort 'luchtbellen' dus, dan wil-ie ook niet meer. groeten, Edzo
Dit verschijnsel heet vapour lock. (Damp slot)
Ik denk echter dat het probleem zich niet vcordoet in de leidingen maar in de carburateur. Staat de luchttoevoer nog op winterstand ? Zonodig in de zomerstand zetten. In de de seizoenen buiten de winter om en in zachte winters kan de carburateur anders te heet worden en dan ontstaat dampbelvorming in de carburateur. Hij wil dan pas weer starten als de carburateur afgekoeld is. Soms wil in noodgevallen een natte lap om de carburateur , voor een snelle afkoeling, ook wonderen doen.
Bij sommige carburateurs zit er een isolerende pakking tussen zodat hij niet te heet wordt. Bij jou tijdens het demonteren/monteren misschien wijtgeraakt of zat die er niet tussen?)
Meer kan ik er niet over vertellen.
Maar het is algemeen bekend dat bij goede koude start en een slechte of onmogelijke warme start en weer starten na wat afkoelen vapour lock in welke vorm dan ook de boosdoener is.
Succes met de oplossing.
Groeten Bevaros.
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.