door M. van der Meulen » 18 mei 2006, 19:47
Nou, dat is wel een héél croquante bodem, en doet op termijn het ergste vrezen voor de rechterkant. Zo haalt-ie, met de andere mankementen de APK niet.
Een paar andere tere punten:
De staat van de kriksteunen.
Plaatwerk van de voorste wielkasten, bij de chassisbalk, vooral dat in de buurt van de accuplaat. Rust de voorkant van de wagen mee op de voortrein. Lekkend accuzuur vreet er snel gaten in.
Naad boven de portierscharnieren bij de knik onder de voorruit.
Naad rond de achterste wielkasten, linksachter, onder de krik en rechts- achter, achter de afdekplaat. Kun je controleren door de achterlichthuizen los te halen.
Kofferbodem achter de achterbank boven de tank.
Bevestiging van de achterste wieldraagarmen.
Frontplaat onder de koplampen.
Niet stuk voor stuk afkeurpunten, maar wel de plekken waar een 104 na verloop van tijd overgaat in oud ijzer, een nadere inspectie waard, en plekken die je extra moet beschermen. Van laswerk heb ik geen kaas gegeten, maar het lijkt me dat er een behoorlijk stuk uit de dorpel moet worden gezaagd. En wie weet wat je nog tegenkomt als je eenmaal bent begonnen. Ik hoop dat het niet tegenvalt, succes, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73