to APK or not to APK......the story continues....

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor jeroen104 » 12 mei 2006, 17:58

zo, apk afgekeurd.......had ook niet anders verwacht. maar dit keer startte en liep hij wel. de 1e keer konden ze helemaal niets doen.

Afkeurpunten:

dorpels verroest. (niet ernstig maar moet er ff met las apparaat langs, geen probleem. roest zit precies in de rand als je de deur opendoet. Lassen en nieuwe kitrand erin)

kenteken verlichting (contactje schoonmaken)

zekeringkast zal niet vast (wist niet dat dat een vereiste was, 1 schroef)

1 band glad (moet wel te vinden zijn op de sloop)

remslang achter (moet niet al te veel kosten)

accu zat los (schijnbaar waren de eisen in 1977 minder streng aangezien ik een nieuwe accu heb gekocht en deze op de originele manier heb bevestigd met de originele klem)

al met al valt het me mee. FF een uurtje lassen met mijn zwager en een bandje zoeken op de sloop is het meeste werk. Remslangetje is nog wel te doen....

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 mei 2006, 19:55

Jeroen,

Dat zijn niet de moeilijke klussen.

Het mooie weer is er e nu maar genieten van de binnenweggetjes. Zo heerlijk om over die hobbels heen te glijden. Lekker overhellen in de bocht, ouderwets genieten.

ps
as vrijdag weer Harc'en met mijn 205 GTI, had er een sper in willen zetten maar dat is niet geluk, nog maar een keer met de zelfde configuratie rijden
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jeroen104 » 13 mei 2006, 09:01

P104Mi16 schreef:Jeroen,

.....

ps
as vrijdag weer Harc'en met mijn 205 GTI, had er een sper in willen zetten maar dat is niet geluk, nog maar een keer met de zelfde configuratie rijden


heb je die mi16 bak die je van mij hebt overgenomen er al voor gehad dan?

iig veel succes, en houd hem op de baan!

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor jeroen104 » 16 mei 2006, 21:12

vandaag ff de meeste punten gemaakt voor de apk. Ik heb de dorpels even schoongemaakt met een staalborstel. Ik zag dat alleen de bestuurderskant last van roest heeft. De rechterkant staat ook niet in het apk rapport. Op zich lijkt het me best te lassen. De kitrand was uitgedroogd en door de scheuren komt natuurlijk vocht. Misschien is het voor mijn 104 collega piloten raadzaam om de kitrand eens te onderzoeken c.q. vervangen?

Hieronder een paar foto's van hoe hij erbij staat. Ze zijn met mijn telefoon gemaakt, maar gaat om het idee. Ook heb ik foto's van de dorpel gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Rudie_Krämer » 17 mei 2006, 18:36

Dorpel heeft z'n beste tijd gehad, de dorpel aan de bestuurderskant (kant van de weg) is vaak slechter. Het verticale deel zal wel zo slecht slecht zijn dat je daarop nauwelijks meer kan lassen. Zou maar een flink plaatje staal regelen.
Ik heb bij mij de gehele dorpel vervangen, de andere kant staat er aan te komen. Het begint inderdaad bij de verdroogde kitrand en als je daar niets aan doet ben je de dorpel "kwijt"

Succes met bakken

Gr R
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 18 mei 2006, 19:47

Nou, dat is wel een héél croquante bodem, en doet op termijn het ergste vrezen voor de rechterkant. Zo haalt-ie, met de andere mankementen de APK niet.

Een paar andere tere punten:
De staat van de kriksteunen.
Plaatwerk van de voorste wielkasten, bij de chassisbalk, vooral dat in de buurt van de accuplaat. Rust de voorkant van de wagen mee op de voortrein. Lekkend accuzuur vreet er snel gaten in.
Naad boven de portierscharnieren bij de knik onder de voorruit.
Naad rond de achterste wielkasten, linksachter, onder de krik en rechts- achter, achter de afdekplaat. Kun je controleren door de achterlichthuizen los te halen.
Kofferbodem achter de achterbank boven de tank.
Bevestiging van de achterste wieldraagarmen.
Frontplaat onder de koplampen.

Niet stuk voor stuk afkeurpunten, maar wel de plekken waar een 104 na verloop van tijd overgaat in oud ijzer, een nadere inspectie waard, en plekken die je extra moet beschermen. Van laswerk heb ik geen kaas gegeten, maar het lijkt me dat er een behoorlijk stuk uit de dorpel moet worden gezaagd. En wie weet wat je nog tegenkomt als je eenmaal bent begonnen. Ik hoop dat het niet tegenvalt, succes, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor jeroen104 » 07 jun 2006, 17:05

Zo APK zit er eindelijk op!

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Frank 205 » 08 jun 2006, 10:23

Gefeliciteerd! Kun je eindelijk gaan toeren!!

En als ik je een keer langs zie komen houdt ik mij van harte aanbevolen om een stukje mee te rijden :D
Peugeot, groot of klein, altijd fijn!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor jeroen104 » 20 jun 2006, 16:44

Ik heb er idd al leuke ritjes mee gemaakt. Het rijplezier zal alleen van korte duur zijn omdat ik hem te koop heb gezet vandaag.

Mijn vader wil hem niet gaan onderhouden in de toekomst en het is jammer als hij dan op de sloop terecht komt, vooral na alle tijd, geld en moeite die ik erin gestoken heb.

Nu neem ik mijn vader niets kwalijk natuurlijk, maar ik zou hem wel graag bij een liefhebber terecht zien komen.

mocht ik je tegenkomen mag je natuurlijk een stukkie meerijden/rijden.

Zie auto's te koop.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 jun 2006, 18:28

Wat een domper, zoveel tijd in gestopt en dan..... verkopen


Jammer

Jammer

en nog eens JAMMER


Het is toch maar lastig om een 104 op de weg te houden.

Ik hoop echt dat je er nog een liefhebber voor kan vinden, ze worden zo zeldaam!!!

Rudie ( een van die weinigen die nog dagelijks 104 rijden)
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jeroen104 » 21 jun 2006, 20:04

tja ik weet het, maar stallen is geen optie want dan gaat alles weer in conditie achteruit. Er moet gewoon mee gereden worden dat is het beste. Mijn gti gaat wel de stalling in, maar daar wil ik uiteindelijk mee het circuit op. Die gaat dus toch ooit opnieuw opgebouwd worden door mij.

Op zich is deze 104 niet moeilijk op de weg te houden. Hij is verder wel hard. Het is dus maar 1 kokerbalk wat een beetje werk nodig heeft. Voor de rest is hij motorisch 100% en kan hij wat dat betreft jaren vooruit zonder zwaar onderhoud.

En de tijd die ik erin heb gestopt zie ik zeker niet als verloren tijd. Ik heb er een hoop plezier aan gehad en ook weer het nodige bijgeleerd.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Je Sl

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 jun 2006, 20:11

Iemand die lid is geweest van de PCN heeft een SL gehad en die zei laatst dat hij heimwee had. Misschien heeft ie interesse.

Wat vraag je ervoor?

Gr R
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jeroen104 » 21 jun 2006, 21:56

Aangezien ik redelijk wat kosten heb gemaakt VRAAG ik er 750 euro voor. Als ik alle kosten bij mekaar optel is die prijs te laag, maargoed zo werkt dat nu eenmaal en ik besef dat je dat er niet voor terugkrijgt.

Maar zoals gezegd in andere topic; praten kan altijd...

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor jeroen104 » 26 jul 2006, 23:25

Vandaag is de 104 dan daadwerkelijk opgehaald en ik moet zeggen dat het me wel iets deed. Vooral omdat ik er veel energie in gestoken had en hem apk waardig gekregen heb.

De nieuwe eigenaar is een lid van de 205gti club en tevens automonteur en wil hem grondig aan gaan pakken qua uiterlijk en carroserie. Met dit in het achterhoofd was ik toch ook wel tevreden.

Ik wil iedereem maar vooral M. Vermeulen en R. Kramer bedanken voor hun support en wie weer komt er ooit nog 1 terug.....

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor M. van der Meulen » 27 jul 2006, 05:22

Graag gedaan, blij dat-ie goed onderdak krijgt. Goeie reis en succes daar!
Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Bart-Peugeot » 27 jul 2006, 10:57

Hoi Jeroen,

Mooi dat de 104 een fijne nieuwe baas heeft gevonden.

Leuk dat iemand van de 205GTI club hem gekocht heeft. Kennelijk zijn er naast ons tweeën nog meer GTI liefhebbers met een groot Hart voor de oudere modellen. :lol:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Dick » 27 jul 2006, 11:55

Hier nog 1! Alleen geen ruimte voor een GTI...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Bart-Peugeot » 27 jul 2006, 11:57

Dick schreef:Hier nog 1! Alleen geen ruimte voor een GTI...

Op de plek van één 604 passen wel twee GTI's. ;-) :mrgreen:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Dick » 27 jul 2006, 12:00

Haha maar waarom zou je zo'n mooie 604 wegdoen? Dat is het grote probleem, alles is mooi... en duur, en er is gewoon geen ruimte meer...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Bart-Peugeot » 27 jul 2006, 12:11

Dick schreef:Haha maar waarom zou je zo'n mooie 604 wegdoen? Dat is het grote probleem, alles is mooi... en duur, en er is gewoon geen ruimte meer...

Moet je ook zeker niet wegdoen! Was maar gekheid! :lol:

Tja, alles is zo mooi ja. Ik zou er bijvoorbeeld zo een 104 en 106 (ph1) bij wilen hebben.
Maar goed, het verstand wint het nog, dus ik ben nog niet tot aanschaf overgegaan. ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor luc104sl » 10 aug 2006, 18:27

goede dag heren, hier de nieuwe eigenaar van de 104 van jeroen, ik heb hem inmiddels hier voor de deur staan, echter heb nog steeds het probleem van slecht tot niet starten als hij warm is. heb inmiddels bougiekabels, bezine pomp en bedrading gecontroleerd echter het probleem blijf bestaan, ik zoek intussen rustig verder want we komen er wel uit maar als 1 van jullie nog waardevolle tips heeft hoor ik het graag, ik sleutel(helaas) niet meer dagelijks aan carb's enzo dus tips kan ik wel gebruiken.
luc104sl
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 aug 2006, 18:22

Hardnekkig probleem

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 aug 2006, 21:26

Ik dacht dat het probleem opgelost was en dat de vlotternaald zijn werk niet goed deed?

We moeten dus weer verder zoeken


Als ie start en verder goed loopt dan verdenk ik de bobine

Maar Vat even kort en bondig samen wat er al aan gedaan is, lastig dat hele bericht door te lopen om te zien wat er allemaal gedaan is.
Ik kan je misschien wel helpen aan vervangende componenten om het een en ander uit te sluiten.

Als ik weet wat vooor carb, onstekingstype er op zit kan ik een set vervangingsonderdelen voor je samenstellen en kan ja beginnen met uitsluiten.

Ik ben benieuwd

Groeten Rudie

ps we gaan door totdat we het hebben gevonden
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Vorige

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten