Vanmorgen al vroeg uit de veren om deze mooie dag nuttig te besteden. Rustig begonnen, iets voor negenen naar Franse Auto gereden om de (gereserveerde) tank van de door Edzo getipte te kannibaliseren 104 GL te bekijken. Van buiten net erg netjes, had ik ook niet verwacht, maar in acceptabele staat. Is een kwestie van reinigen, aanwezige oppervlakte-roest wegborstelen en een lakbeurt. Belangrijkst is natuurlijk de binnenkant. Deze is nog als nieuw, en bij het aanzuigpunt zelfs voorzien van een soort rechthoekig bolzeefje. Bij de originele ontbreekt dit zeefje, heeft er óf niet ingezeten óf is in de loop van de tijd volledig weggekankerd. Ben er wel tevreden mee, kostte 25 euro.
Dit exemplaar wijkt op een aantal punten af van de originele. De ontluchting vindt plaats via een aparte slangaansluiting naast de vulopening. Is niet zo'n probleem, een eindje slang zat er nog op, ik heb alles er even afgehaald, schoongemaakt, nieuwe klem d'r om en vervolgens in het loze uiteinde een passende plastic dop gedrukt, afgeklemd door een tweede klem. De ontluchting van mijn 104 vindt plaats door een in de vulslang gemonteerde kleinere slang, dat kan ik ook rustig zo laten, denk ik. Verder beschikt deze tank niet over een aftapschroef aan de onderkant.
Komende dagen rustig mee aan de slag, ik zal eerst de tank wat verder leegrijden om niet zoveel benzine te hoeven aftappen voor ik de tank er onder vandaan haal en de nieuwe ga bevestigen.
Groet, M.