1360 cc zuigers scheuren! Zuigers van drijfstangen persen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

1360 cc zuigers scheuren! Zuigers van drijfstangen persen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 mei 2006, 20:32

De slag van deze motor is te groot en daardoor scheuren na verloop van tijd de zuigers. Heb nu 3 motoren open gehaald en allemaal waren de zuigers gescheurd. Bij twee waren er hele stukken uit de zuiger gebroken. (foto's zien?)
Nou wil ik de zuigers van de samba Rally af persen (die blijven wel heel, oa door kleinere slag) omdat die ook een bolling op de zuiger hebben (compressie verhouding stijdt van 9.3 naar 9.75)
Hoe krijg ik die zuigers er ongeschonden af?
Ik heb het speciaal gereedschap ervoor, maar toch vervormt de zuiger een klein beetje waardoor de pistonpen niet soepel meer verloopt.
Ik heb vloeibare stikstof in het gat van de pistonpen gegoten (afgestopt met rubberen stop). Dit maakt het uitpersen wel makkelijker maar toch blijft de zuiger niet onbeschadigd. Ik kan natuurlijk het gat in de zuiger iets op laten honen of wat ook wel gedaan wordt is een koperen glijlager in de drijfstang en dan de pisonpen in de zuiger laten tegenhouden met zo'n veer-klip.
Ik heb ook een cilinderbus voorzien van gat en daardoor de pistonpen uitgeperst, maar de boring van de zuiger is iets anders dan de cilinderbus, dat geeft toch ook vervorming.

Hoe krijg ik die zuigers er onbeschadigd af???
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten