In dit verband wil ik jullie een vandaag via Ebay.fr bekomen artikel natuurlijk niet onthouden. Een testverslag van de ZS2 tegenover de populairdere Renault 5 Alpine en in ruimer verband de Golf GTi 1.6 en de Alfasud 1500TI. Vergezeld van testcijfers en mooie plaatjes. Het water loopt je in de mond!
Voor een deel van het jargon moet ik nog een woordenboek raadplegen, maar zoveel is wel duidelijk, de ZS2 slaat bepaald geen slecht figuur. Is o.a. op het vlak van afgewogen concept, wegligging, remmen, handelbaarheid en comfort de Alpine de baas, qua acceleratie zijn ze aan elkaar gewaagd, de R5 haalt (naar ik vermoed door de 5-bak) een hogere topsnelheid.
De teneur van het verhaal is een beetje dat Peugeot nét niet dat beetje extra aan de ZS2 heeft meegegeven en er te weinig van gemaakt om er een razend populair verkoopkanon van te maken, en in een hogere sportklasse te laten vallen, het ontwerp bood hiertoe alle mogelijkheden, maar bij Peugeot ontbrak het schijnbaar aan een beetje lef, en aspiraties van het sportievere koperspubliek werden niet op waarde geschat.
De dashboard-uitrusting valt wat mager uit met de standaard GL klokkenwinkel aangevuld met een apart geplaatste toerenteller en het sportstuur. Een paar extra meters voor olie en water hadden met gemak op een aangepaste tunnel gekund, of ingebouwd in het grotere S-dashboard. Té zuinig. De gescande tekst is wat klein uitgevallen maar ik hoop toch nog leesbaar, excuus hiervoor. Veel leesplezier, groet, M.
http://i43.photobucket.com/albums/e362/spijker5/Alpineen104ZS2.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e362/spijker5/104ZS2drift.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e362/spijker5/dasboard104ZS2.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e362/spijker5/104ZS2bocht.jpg
Rap karretje, of niet dan! Nodigt uit tot snel bochtenwerk en ziet er heel aantrekkelijk uit, 1/2 inch dikkere velgen en banden, bescheiden spoilers en de spatborden een beetje uitgebouwd. Sportieve kleur met die rode striping. Zwart interieur met rode bies op de stoelen, wis/was op de achterruit. Geen overtrokken uiterlijk vertoon, de klasse zit onder de kap en onder de voor- en achtertrein. Leuk ding hoor!