Niet zoveel gedaan, voornamelijk Gino van koffie voorzien, kachel aan de praat gehouden door de zekering weer in te schakelen. Mijn stoeltje erbij gepakt, bak met draadjes erbij gepakt en mijn dashboard afgemaakt.
Alles werkt nu, contactslot heeft alleen funcitie voor verlichting, knipper, toeter, ruitenwisser ed. Heb wel de stuurblokkering eraf geslepen, het stuur kan nooit meer in contactslot vallen. Bij het contactslot de draad van de startmotor teruggeleid naar de middenconsole.
Van de Accu gaat de stroom nu naar de hoofdschakelaar, vandaar naar de het relais van de ECU en de startknop. Jammer dat het lampje in de schakelaar te fel is, vervelend als ik naar de andere tellers kijk. De spanningsmeter en de olie temperatuur zijn niet voor continue aandacht dus zitten daar goed. De olie druk zit wel naast de Talblet, moet daar nog wel een rood lampje naast zetten als de olieddruk plots wegvalt, dat is directer dan een wijzertje dat naar links valt
Wat me nog niet zint is dat de lage drukpomp nog wel op het contactslot zit. Ik wil de sleutel gewoon op 1 positie laten staan zodat ik daar niet meer naar hoef te kijken.
Ik moet uitkijken dat ik niet eerst de noodschakelaar uitzet voordat de hoofdschakelaar uit zet. Als ik drie schakelaars moet omdraaien dan voel ik het wel aankomen dat in geval van stress de verkeerde volgorde wordt aan gehouden. Maar ja zo ingewikkeld is het veranderen van de lage drukpomp nou ook weer niet.
Nieuwe dash met middenconsole
Ik had geen tellers van hetzelfde soort, jammer maar helaas en ik heb geen zin om daar een nieuwe voor te kopen, is wel goed zo
Helaas heb ik ook geen lampje gevonden voor bij de sigarettenaansteker, die bovenin werkt wel, maar de oranje ring bij de aansteker blijft vooralsnog onverlicht, kan me ook niet herinneren dat ik er ooit een heb gehad waarbij die wel gemonteerd heeft gezeten.
ps de knoppen van de verwarming ontbreken.... de kachel is ook niet meer op het koelsysteem aangesloten dus die heb ik maar weggelaten ( kan er wel een paar dummie knoppen inzetten.... staat wat netter
) Ik heb er wel het 104-embleem weer op gezet, dat lag er ook af en ik ben trots op mijn 104tje dus dat moest er in ieder geval weer op
Nu nog de lambda sonde op de juiste manier in de uitlaat monteren en dan moet het alles goed functioneren...
De spaghetti moet wat in worden gekort zodat ik de sonde net achter de opening van de schakelvork aan de bovenkant kan monteren.