Ik wilde nog met de Peugeot GTI club meerijden morgen avond, maar daar ging een streep door. Ik moet daarvoor wel eerst naar de APK en dacht dat wordt appeltje eitje
Niet dus, te veel remverschil zowel achter als voor, ook de handrem gaf te veel verschil.
Ik bij uitzondering maar door de week naar Lexmond gegaan en een poging gewaagd.
- Handremkabel gesteld, achterremmen uit elkaar gehaald, maar ja dat zag er nog als nieuw uit, wel wat verglaasd en ik herinnerde dat ik laatst de handrem erop heb laten staan.
de remschoenen weer even opgeschuurd en de remschoenen gesteld, er zit wel een zelfstel mechanisme op maar de ene kant stond net iets losser dan de andere.
- De voorremmen bekeken, al de 8 zuigers van de twee klauwe zaten los, maar de remblokken zagen er niet zo best uit, de binnenste waren aan de rand gaan afbrokkelen en die heb ik maar vervangen.
Dat klusje viel behoorlijk tegen. Ik heb er andere remschijven op zitten en daardoor moet ik van nieuwe blokken 0,5 mm afschuren en DAT is een K*T klus zeker als je twee versleten polsen hebt. DAT GA IK NIET NOG EEN KEER DOEN
Ik had het bijna opgegeven (..... bijna.....). Houtje tussen de tanden, niet zeuren en doorgaan
Verder had ik de deuren met boutjes vast gezet zodat ik ze er snel weer kon uithalen, heb ik toen gedaan omdat ik met die kabelboom en zekeringkast bezig was: scharnieren hadden te veel speling
De originele deurpennen er weer in gemept en de slotvergrendelingsplaat versteld ( nu heeft de deur weer twee klikken) en dat is nu ook goed.
Vanmiddag gehoord dat de auto weer is goedgekeurd
Nu moet ik de blokken weer ff inremmen voordat ik er weer vol mee kan remmen op het circuit.
Maar ik ben blij, want APK gegevens moet ik ook op het taxatie formulier vermelden
Op naar de volgende stap