Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 okt 2016, 21:04

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

De sesie in de vierde verselling verliep niet zo goed en daarna is er in de 5e versnelling gemeten en dat ging veel beter, dik 170 op de bank gereden :mrgreen:

Bij de 4200 rpm zit een dip, loopt de motor iets te rijk, dat zie je gelijk terug in het vermogen. Onderin wat te arm, maar vanaf de 5000 rpm ziet het er heel netjes uit.

Nog even nagevraagd bij de bunker, is simple te verhelpen.

Speedcenter zei dat het de moeite zou lonen om ook de ontstekingstabel op de bank te optimaliseren, 1-2 uurtjes werk voorspelde hij. Zou de moeite waard zijn want ik vermoed dat ik nog niet aan het maximum zit en het ontstekingstijdstip kan je niet met de laptop inregelen. Hebben we dus maar op de gok gedaan ( wel navraag gedaan bij mede 104 rijders op injectie, maar ik zag behoorlijke verschillen in de diverse tabellen.

Erg leuk om dit soort sessies te doen :mrgreen:

Op de heenweg moest ik door alle file binnendoor en dat was ook erg leuk rijden, de kleine slingerende polderweggetjes :lol: vervelend hoor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De dyno session:
De eerste sessie ging iets niet goed, maar toch wel leuk om te zien :wink:
https://youtu.be/miycPoVo4jA
De tweede sessie andere instelling en in zijn 5 gedaan (geloof ik dat ie dat zei)
https://youtu.be/-TAZ6Fnbj_o
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 okt 2016, 13:43

Zo kwam er vrijdag het bericht dat Kees met z'n Visa GTI komende vrijdag middag nog een keer het circuit op zou gaan :shock:

Gloeiende :evil: ik had me nog zo voorgenomen om niet meer te gaan racen nu de verkoop zo dichtbij komt. :x

Nee, dacht ik NIET DOEN!!!!

Maar ja het " vlees " is oh zo zwak :mrgreen:

Zaterdag alle spullen ingeladen en met de Rally richting Delft gereden, rustig aan gedaan en het op 100 km per uur gehouden, dan tuft ze met ca 4500 rpm " rusting " naar huis

Vanuit Delft is het toch weer een stuk makkelijker aan te rijden.

Na overleg met Kees kwam toch een probleem naar voren: hij heeft geen rolkooi en ik wel.

Vorige keer met vrij rijden MOCHT ik niet bij de " tourklasse" ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek. Toen was ik met de 104 voor het eerst het circuit op en ik durfde toen niet in de raceklasse mee te rijden. Het antwoord bleef NEE, MAG NIET!!!

Maar ja ik ga het dit keer weer proberen en dan zien we wel.
Kees gaat ermee stoppen, ik ga ermee stoppen en we proberen al jaren een keer samen te rijden, maar als het tegen zit gaat dit nooit meer gebeuren :cry:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor pauldevries » 23 okt 2016, 21:12

Rudie Succes, ik hoop voor je dat het gaat lukken om met Kees samen het circuit op te kunnen gaan :wink:
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 27 okt 2016, 20:02

Het gaat er toch eindelijk van komen!!!

Bij het vrijerijen mogen ook autos zonder kooi in de sportklasse meerijden. Dus we hebben afgesproken dat we een gezamenlijke sessie gaan rijden.

OH WAT WORDT DAT MOOI!!!!


Kan ik vannacht nog wel slapen? :lol:

Dat wordt een mooie afsluiting!

Ik heb al voorpret :mrgreen:

Visa GTI versus Peugeot 104 Rally, maar vooral genieten met een grote P!
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor beeperhorrie » 27 okt 2016, 21:15

Deel je dat ook met iedereen met bijvoorbeeld een mooi dashcam filmpje? Zou weer mooi worden.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 27 okt 2016, 21:25

Ja wil ik wel doen, maar de laatste tijd film ik alleen met mijn Iphone en niet meer met de vaste camera opstelling.

Met de Iphone heb ik geen goede trillingsvrije steun en trilt het beeld meestal erg veel. Is niet prettig kijken.

Aangezien ik eigenlijk niet meer van plan was om te gaan racen heb ik hier ook geen aandacht meer aan geschonken.

Kees heeft wel een betere opstelling en misschien ben ik daar nog regelmatig op te zien :lol:

Ik ga het sowieso online zetten, mooi of niet :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 okt 2016, 21:39

Moe maar voldaan,

Afbeelding


Gelukkig konden Kees en ik samen in de sportklasse meerijden dus het is eindelijk gelukt om samen op de baan te rijden.

Ik moet de filmpjes nog converteren en uploaden, dat gaat vanavond niet meer lukken.

Meer wel een mooie foto van twee gelukkige racers :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel gemerkt dat de auto veel beter loopt, ook op het circuit. Vorige keer kwam ik bijna nooit op volle toeren op het rechte eind. Nu zat ik na de tribune al in zijn toerenbegrenzer en moest ik een beetje van het gas af. Als ik de grens wat verder leg dan komt de top ook nog iets scherper te liggen.
Zal er wel niet meer van komen, maar het is wel leuk te zien dat er nog rek zit in de motor.
Conclusie is wel dat ik een fijn motortje in elkaar heb gezet :wink:
Zondag komen de filmpjes

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Gino » 29 okt 2016, 20:51

Mooi mannen! :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 okt 2016, 21:44

Hier de filmpjes

https://youtu.be/X5E48NAiFFk

https://youtu.be/CKuMfCOuiVA

Deze zijn uit de tweede sessie, hierin heb ik voornamelijk Kees achtervolgt :mrgreen:

Het was een korte sessie want halverwege vloog er een BMW uit de bocht en lag er een heel spoor olie op de baan en mochten we de rest van de sessie 60 km per uur achter elkaar rijden :x

Uit de eerste sessie, lap 6 van 16 kreeg ik vrij baan en kon ik lekker los

Mijn snelste ronde :wink: ( ik moest in de ankers :evil: ).

In Audi S uit lag er wel een hoop grind in de bocht dus daar moest ik ook van het gas af ( was dus ook iemand de bocht uit gevlogen :lol: )

Ik moest op rechte eind wel ook van het gas af want de toerenbegrenzer begon op 7500 rpm hinderlijk in te grijpen 8)

Dus drie minpuntjes in de ronde :(

https://youtu.be/r0EKOiggsFc
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 04 nov 2016, 22:45

Een filmpje vanuit de Visa GTI gefilmd, nu zie je eindelijk mij is in actie vanuit een andere auto :mrgreen:

https://youtu.be/zcjjSRB5FDo

Weet iemand hoe je die link anders in het bericht kan krijgen. Op het citroen forum kan je vanuit het forum het filmpje bekijken

Maar ja dan zo maar.

Op een gegeven moment ben ik uit beeld geracet en ben daarna ook niet meer te zien :P
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Jineuf » 24 nov 2016, 23:28

Leuk om Kees ook weer eens in beeld te zien.
In 2003 ben ik meegeweest met zijn klavertje vier tour in de Puy de Dome. Pa met de 104 ZS Rallye, Kees met de Alpine A110 en ik had toen nog een hele snelle 505 Turbo Injection.
Het was een onvergetelijke week!
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 nov 2016, 08:43

Onlangs contact gehad met de eerste eigenaar van de auto, nou ja eerste....de auto is van zijn opa geweest en hij heeft de auto overgenomen. In 2001 ben ik helemaal verliefd :oops: geworden op dat autootje :wink:

Zaterdag afgesproken om elkaar weer eens te ontmoeten en natuurlijk om er nog een keer in te rijden.
Want ze is nu wel ietsje veranderd tov de configuratie van 2001 :lol:

Eerst een stuk de snelweg opgegaan en de motor warm laten worden en daarna hem achter het stuur gezet :mrgreen:

Een beetje onwennig want dit was niet de auto zoals hij die kende, vooral het korte schakelen was wennen, geen speling in de pook en het was moeilijk om de goede versnelling te vinden, maar als snel ging dat beter en spoorde ik hem aan om haar vooral hoog in de toeren te houden :P en dat vond ze fijn, en hij kon er duidelijk ook van genieten.
"Ze blikft maar doorgaan" " Wat reageert ze ontzettend op het gsa" waren zomaar wat reacties.
Dat was genieten :!:

Eersder op de dag kwam er zomaar een boezoeker van de autogarage naast ons die serieus belangstelling voor de Rally had, lang met hem gesproken en uiteindelijk ook de weg met hem opgeweest.
Ik ben benieuwd :shock:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 06 maart 2017, 20:20

Het gaat erom spannen, voor de tweede keer te koop gezet op Leboncoin en gelijk iemand die erg serieus was.

Zou het nu wel lukken :shock:

Wel heel spannend, aan de andere kant...ik moet het nog maar zien of hij uit Frankrijk gaat komen om mijn 104tje op te halen.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 07 maart 2017, 00:11

Succes Rudie,

Ik had je graag geholpen donderdag maar spreek geen woord Frans :(

Maar komt vast goed. Met zo'n mooie witte binnenkant hoef je niets meer te zeggen :mrgreen: :mrgreen:

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104 Rally, hoe het begon en hoe het eindigt

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 maart 2017, 10:08

Helaas beste lezer :cry: hier eindigt dit verhaal

Op 18 juni 2007 begon ik met dit verhaal, de eerste kennismaking met de ZS stamt uit 2001, op slag verliefd op deze auto, paar jaar later was ze van mij en ben ik begonnen met het verbouwen van de auto en uiteindelijk heb ik haar omgebouwd tot MIJN DROOMAUTO. Helemaal af is het project niet gekomen, helaas sleet ik harder dan de Rally :mrgreen:

Wat heb ik een INTENS plezier beleefd aan deze auto, alles wat ik sinds ik mijn 1e 104 heb geleerd (gekocht in 1989) heb ik in deze auto gestopt.

Ze is weer terug naar haar geboorteland en in in handen van een zeer enthousiaste autoverzamelaar dus ze is in goede handen en heb ik er vrede mee

Afbeelding

Afbeelding

De export is een feit, einde verhaal :!:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 jun 2018, 07:49

Ik heb gehoord dat de fotos tijdelijk weer te zien zijn dus kijk nog goed rond op dit draadje :wink:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Vorige

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten