Vandaag maar begonnen met de voorbereidingen voor het inbouwen.
Ik had in het verleden een motortestopstelling gemaakt maar daar was ik niet tevreden over. Te hoog. Ik heb dus alles van het onderstel weggeslepen en 4 korte steuntjes op het frame gelast.
Helaas nog niet tevreden. Ik kan met deze opstelling geen stabilisatorstan monteren. Ik had te weinig staal in voorraad om het naar mijn zin te maken. Dacht ook eigenlijk waarom doe ik zoveel moeite voor een mooie opstelling. Dit werkt voldoende, ben dus gestopt met freubelen.
Ik ben toen maar begonnen met het maken van de 4e motorsteun.
Op het subframe dat ik in Frankrijk gekocht heb, zit gelukkig al een mooie steun gelast ( ondestuk van een achterschokbreker
).
De vorige steun die ik had gemaakt wat van een motorteun die bij de 5e versnelling zit, maar die kreeg ik zo moeilijk gemonteerd dat ik nu voor een simpelere oplossing heb gekozen. Een enkele staalplaat van 2 mm dikte. Mocht ik die toch kromrijden dan heb ik alvast wel een tweede extra in vooraad gemaakt. Maar ja zo'n plaatje weegt behoorlijk en ik wil de auto zo ligt mogelijk houden
. Misschien maak ik hem nog wel een keer uit aluminium
Ik kon het niet laten het plaatje mooi rood te spuiten
Ik heb bij het samba rally blok in mijn GL6 ook een keer zo'n 4e steun gemaakt, maar toen begon hij bij de distributiedeksel ter hoogte van die twee bouten behoorlijk olie te lekken, ik hoop dat dit deze keer niet gaat gebeuren