Voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voorstellen

Berichtdoor matthijs-b » 11 maart 2013, 18:01

Hallo,

Ik ben Matthijs, ik ben 15 jaar, woon in Helmond en ik ben een autogek ;)
Ik heb zelf nog geen auto maar wil als eerste auto een 306 cabrio :D die heeft mijn vader ook een. (een rode 1995 2.0L 8V)
Ik ben ook geregistreerd op het 306forum onder dezelfde naam.

Dus dat was het voorstellen, ik ga me zeker vermaken op het forum!

Hier een link naar het account van m'n vader: memberlist.php?mode=viewprofile&u=5630
Laatst bijgewerkt door matthijs-b op 31 maart 2014, 19:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
matthijs-b
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 11 maart 2013, 17:55
Woonplaats: Helmond

Re: Voorstellen

Berichtdoor MarcoPeus » 11 maart 2013, 20:19

Kijk, dat zie ik graag, met de paplepel erin gepropt hahahaha.
Welkom Matthijs en hopelijk heb je snel je rijbewijs zodat je lekker kunt gaan toeren en sleutelen in/aan je 306
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Voorstellen

Berichtdoor matthijs-b » 31 maart 2014, 19:30

Inmiddels is de rode 306 alweer bijna een jaar weg, alles ging in een week kapot. De kaphydrauliek lek en de motor naar de knoppen. Daarna hebben we een zwarte 2.0 16V automaat uit 1997 gekocht. En ik ben inmiddels alweer 17 jaar ipv 15 :wink:

Daar zijn al aardig wat dingen aan veranderd o.a: 17" velgen eronder, zeldzaam bruin lederen interieur, heldere koplampen, afneembare trekhaak en een hardtop in kleur!

Hierbij wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met hardtop
Afbeelding

Op deze foto zie je dat het rubber rond de a-stijl erg slecht is, die hebben we een gloednieuwe liggen (f*cking €430 bij de dealer) en die komt er nog op, dat is een hele dag werken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door matthijs-b op 31 maart 2014, 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
matthijs-b
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 11 maart 2013, 17:55
Woonplaats: Helmond

Re: Voorstellen

Berichtdoor MarcoPeus » 31 maart 2014, 19:36

Nette wagen, dat rubber is inderdaad aan vervanging toe. Ben wel een fan van cognac kleurig leder. Had ik ook in mijn wijlen Range Rover. Doet heel chique aan.
Wat is dat dingetje achter de voorstoelen?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Voorstellen

Berichtdoor matthijs-b » 31 maart 2014, 19:42

Danku!
Dat is een windscherm, niet origineel maar wel op maat gemaakt. Wij gebruiken gewoon de originele dus als iemand interesse in deze heeft ;)
Afbeelding
matthijs-b
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 11 maart 2013, 17:55
Woonplaats: Helmond

Re: Voorstellen

Berichtdoor MarcoPeus » 31 maart 2014, 20:06

Hm, ik ben geen fan van windschermen. Cabrio rijden is zo naakt mogelijk (de auto dan he :mrgreen: ). Die schermpjes zijn niet aan mij besteed. Ik had er 1 bij mijn 308CC, nooit gebruikt.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Voorstellen

Berichtdoor higgy » 08 apr 2014, 20:02

En vanaf vandaag weer dik een jaar APK op onze cabrio!
higgy
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 mei 2013, 15:23

Re: Voorstellen

Berichtdoor higgy » 08 jun 2014, 16:00

Afgelopen week werd de contactsleutel ineens hakerig in het contactslot. Reservesleutel gepakt en daar leek het beter mee te gaan. Tot vrijdag: sleutel ramvast in het contactslot, en ging ook steeds slechter draaien. Niet wetende dat WD-40 in een slot de genadeklap was dat erin gespoten en toen zat het pas echt vast :shock:
En dat met dit weekend voor de deur. Kennis van het 306forum was zo tof uit zijn sloper meteen het contactslot te halen en dit naar het postkantoor te brengen. Incl. ir-sensor uit het plafond en de startblokkeringsring om het contactslot. En zowaar, geheel tegen m'n verwachting in bracht PostNL het pakje gisteren al.

In de hitte met Matthijs het oude slot verwijderd (normaal een makkie omdat als je het schroefje bovenop het slot verwijderd en met de sleutel draait je de cilinder er zo uit kunt halen). MAAR: ons slot draaide niet meer. Nieuwe titanium boortjes gekocht a € 5,- die hun geld dik waard waren: de blokkeernokjes onderaan vlogen weg met deze boor en toen ging de oude cilinder er heel makkelijk uit. Oude bekabeling weggeknipt ipv moeilijk te gaan lopen wrotten, en zowaar: stekkers van nieuwe cilinder gingen soepel door het metalen gedeelte waar de cilinder in valt.

Dat ging dus allemaal erg soepel en snel. We hadden van de nieuwe cilinder (uiteraard) de nieuwe sleutel en diens printje gebruikt, en de startblokkeringsring daarvan. Maar mooi niet starten. Wel draaien maar startblokkering zat erop. Toen de nieuwe sleutelbaard in onze oude sleutelbehuizing gedaan (met ons oude printje) en onze oude startblokkeringsring weer om het contactslot. Meteen lopen!

Aangezien de vervangende set bij de verkoper prima werkte en Matthijs en ik de IR-set uit het plafond uit gemakzucht NIET vervangen hadden kan ik alleen maar concluderen dat de IR-set toch op de een of andere manier vwb de startblokkering communiceert met de startblokkeringsring en de print in de sleutel.

Enfin, de boel werkt weer, incl. de CV. De overige sloten (twee portieren, achterklep, handschoenenkastje en benzinedop) worden apart gehouden en bouwen we op een later tijdstip om. Er ligt daar nog meer dat we op moeten halen. We konden gisteren al weer heerlijk open toeren!

Leuk die hobby-gedachte dat mede-enthousiasten gelijk iets voor je op de post gooien tegen een alleszins redelijk tarief. Wij zijn ook zo maar toch leuk het mee te maken. Echt uit de brand geholpen.
higgy
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 mei 2013, 15:23

Re: Voorstellen

Berichtdoor joospeugeot » 08 jun 2014, 17:35

niet t ir-setje maar er zal nog ergens een losse chip of transponder in zitten. als je die terug zet is t ok. of je nieuwe chip/transponder opnieuw in programmeren (met test apparatuur) en de blauwe code kaart.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Voorstellen

Berichtdoor higgy » 20 okt 2014, 15:32

Gisteren Xenon geplaatst in onze cabrio en de hardtop er weer op. Was een prima open toeren-jaar.
higgy
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 mei 2013, 15:23

Re: Voorstellen

Berichtdoor Gert70 » 21 okt 2014, 20:53

Even voorstellen mijn naam is gert heb een peugeot 206 uit 1.6 foto volgt
Gert70
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 okt 2014, 20:46

Re: Voorstellen

Berichtdoor jan-03 » 24 okt 2014, 17:44

Gert70 schreef:Even voorstellen mijn naam is gert heb een peugeot 206 uit 1.6 foto volgt

Hallo Gert.
Dit is iemand anders z,n topic..
Voorstellen even opnieuw in een door jezelf aangemaakte topic in deze rubriek.
Gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten