Even voorstellen, Oranje Leeuw!

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen, Oranje Leeuw!

Berichtdoor Oranje Leeuw » 30 okt 2014, 17:16

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ruben, woon in Beverwijk, Noord Holland en werk in een groot museum in Leiden. Mijn dagelijkse vervoer is op dit moment een Opel Corsa D met een 1.2 ECO benzinemotor. Daarnaast heb ik nog een BMW 316i E36 compact uitgevoerd met een 1.9 benzinemotor voor in de weekenden. Hiervoor reed ik rond in een Subaru Impreza GT Turbo die flink onder handen was genomen in de tijd dat ik hem in mijn bezit had waarna hij rond de 340PK en meer dan 400NM onder de motorkap had. Echter vanwege het aantal kilometers wat ik destijds maakte (25.000 in een jaar) was het niet verstandig om met een verbruik van 1 op 6 gemiddeld te gaan rijden.

Nu rijd ik bijna een jaar rond in een zeer burgerlijke Opel Corsa D uit 2010 met een lage kilometerstand, maar heel spannend is dat ook niet. Zuinig is hij wel! 1 op 20 gemiddeld, maakt het tanken een stuk leuker. Maar qua plezier zou ik het niemand aanraden, hij is langzaam, stil en staat als een zwabber te dweilen als er een beetje fanatiek een bocht word aangesneden. Daarom ben ik verder aan het kijken voor een nieuwe(re) auto.

Ik ben niet bekend met het berijden van Franse auto's. Mijn oom heeft een Peugeot 206 met een 1.4, paar keer in gereden, buiten het geluid van de motor om vond ik hem goed op de weg liggen, stoelen zaten lekker en was redelijk zuinig ondanks sportief het gas in te hebben getrapt. Ook een keer een vakantie in Frankrijk verreden in een Peugeot 407, lekker veel ruimte en luxe. Dat is me goed bevallen. Verder ben ik niet erg merkgebonden maar ben ik wel op zoek naar een Le Lion d'Or: een 206 RC. Genoeg PK's, ziet er sportief uit mits wel origineel.

Nou dat was hem wel zo'n beetje!

Groet,
Ruben
Oranje Leeuw.
Oranje Leeuw
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 okt 2014, 18:09

Re: Even voorstellen, Oranje Leeuw!

Berichtdoor Steven- » 30 okt 2014, 17:30

Welkom, Ruben. Leuk dat je opzoek bent naar een Peugeot. Succes met de zoektocht!
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten