407 2.0HDI

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

407 2.0HDI

Berichtdoor Kremers » 03 aug 2015, 20:49

Beste forum leden,

Hierbij stel ik mijzelf even voor:
Mijn naam is Danny Kremers 37 jaar en kom uit het zonnige zuiden van het land Kerkrade.
Samen met mijn vrouwtje die een 206 1.9 diesel uit bj 2001 rijd, rijd ik sinds afgelopen zaterdag een 407 2.0 HDI.

Even terug naar de vorige auto ;-)
Mijn vorige auto tot afgelopen zaterdag was een Subaru Impreza WRX plus model van bouwjaar 2004.
Deze auto liep op LPG en had nu 210.000 km gelopen.

Na 2 1/2 jaar sportief te hebben gereden ging bij mij de knop om, daardoor kwam comfort al snel ter spraken.
Gezien de 206 op wat kleine dingetjes na bijna 280.000 km heeft gelopen leek het mij niet verkeerd om ook eens te kijken naar een peugeot.

Na wat speurwerk via autoweek en het bekijken van reviews vond ik het 407 model toch wel aardig passen.
Ik stond echter een klein beetje voor een dilemma met de vraag of ze technisch inderdaad zoveel mankementen hebben zoals word weergegeven in de reviews.
En eerlijk is eerlijk elke auto kan wat mankeren en elk merk heeft zo zijn minder goede punten.

Dus vorige week toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en gaan zoeken naar een 407.
De eerste auto die ik vond stond boven in nederland en was een cabrio uitvoering op LPG.
Weinig km's en op de foto goed uitziend.
Na bellen met de verkoper, kreeg ik te horen dat de auto een gebarste voorruit had en de lederen bekleding in de bestuurdersstoel gescheurd was.................Dit werd hem dus niet.

Na doorzoeken ging het LPG verhaal uiteindelijk de zin verlaten en moest er een HDI komen, echter met een bepaalde prijs in gedachten kwamen de auto's al snel uit op 250.000 / 300.000 km gelopen.
In Uden kwam ik uiteindelijk een mooi exemplaar tegen van bouwjaar 05/2004 die pas 138.000 km gelopen had, met daarbij volledige onderhoudshistorie en alle rekeningen erbij.
Dus tripje naar Uden......

Bij de aankomst, stond de auto al meteen vooraan en viel door zijn lage km's wel op omdat de lak er nog super bij stond.
Het openen van de deur (pardon) Zware deur, viel het leder en het interieur meteen in de smaak.
Nou dan maar even gaan proefrijden en gaan zitten Pardon.............. liggen, met een bewegende stoel van voor naar achter.
Na wat zoek werk is er een beugel onder het frame afgebroken wat er uiteindelijk voor zorgde samen met 2 slechtere voorbanden dat de prijs nog €300.00 zakte :-)

Dus de auto gekocht en meegenomen.
Vandaag bij de dealer langs geweest en een afspraak gemaakt om het frame te laten lassen.

Rest mij nog 1 klein probleempje wat ik uiteraard zal posten in het topic dat erbij hoort.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,
Danny en Samantha
Kremers
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 03 aug 2015, 20:18

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten