JW en z'n 309's

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

JW en z'n 309's

Berichtdoor JeéWeé » 24 okt 2016, 23:24

Hallo allemaal!

Ik kijk al een aantal jaartjes rond hier op het forum, maar heb me nooit echt voorgesteld. Met het toenemende aantal auto's nemen ook de problemen en de vragen toe. Dus voor ik die hier lukraak allemaal vragen in de verschillende topics ga stellen leek het me wel zo netjes om me eens degelijk voor te stellen. Op het moment ben ik 24 jaartjes oud en klaar met m'n bachelor Industrieel Ontwerpen in Delft. Voor nu is dat wel even mooi geweest dus wordt er een beetje rondgekeken naar een baan.

Maar goed On topic, mijn peugeots in chronologische volgorde.

309 1.4 profil:
Afbeelding
Aan het eind van m'n middelbare school heb ik samen met een vriend onze eerste auto aangeschaft. Een heuse peugeot 309 1.4 profil. Deze was eigenlijk bedoeld als vakantie-auto voor de examenreis. Aangezien ik wel kon wennen aan een eigen auto heb ik deze uiteindelijk een jaar of 2,5 gehad, totdat een vriend van me hem kapot reed en de kosten voor nieuwe onderdelen plus de negatief schadevrije jaren me te veel werden. Hier heb ik er toendertijd wat plaatjes van gepost.

Vervolgens heb ik een tijdje geen auto gehad, maar dat is natuurlijk voor niemand leuk. Zeker niet als er op den duur zo iets te koop aangeboden wordt:

309 1.9 GTI:
Afbeelding
Wat een wagen! Nog steeds helemaal verliefd. Stiekem is dit wel mijn droom auto. Toen deze op het 205gtiforum aangeboden werd moest ik gewoon gaan kijken! Van het een kwam het ander en op den duur had ik twee vrienden zo ver gekregen om de GTI samen met mij te kopen om zo de kosten een beetje studentwaardig te houden. Hier wat meer foto's. Vanaf volgende maand wordt hij eindelijk helemaal van mij, dan wil ik hem schorsen en her en der wat opknappen. Dus ik ben nog even op zoek naar een geschikte stallingsplek. Sinds een jaartje woon ik namelijk in hartje Rotterdam en dat gooit roet in het verhaal. De GTi is namelijk van 1990, en benzine-auto's van voor 1992 mogen het centrum niet meer in. Aangezien ik wel vaak een auto nodig heb en deze dan ook gewoon voor m'n deur wil hebben staan moest er iets nieuws komen..

309 1.4 SX:
Afbeelding
Zodoende heb ik ondertussen 2 309's. De GTi wil ik niet wegdoen, dit is mijn lievelings-auto die nemen ze me niet zomaar af. Maar voor het dagelijks vervoer heb ik een leuk SX'je op de kop getikt. Deze is bij de RDW bekent sinds 1994 dus hij mag nog even het centrum in. Bij elkaar is het een leuk setje. De stuiter-GTi en de softe (en langzame) SX. Eigenlijk was de SX bedoeld als rationeel en goedkoop vervoermiddel, maar helaas raak ik er toch ook al weer aan gehecht. Met dat mooie interieurtje met streepjes en semi-kuipstoeltjes en de 1.6 gti-velgjes die ik er zelf onder heb gehangen.

Zo, dat was tot nu toe m'n auto-geschiedenis, voorlopig ben ik er no wel even zoet mee. Maar voor in de toekomst lijkt een GTI16 of een Goodwood me wel een erg leuke aanvulling. Maar dat is voorlopig even buiten het budget.
JeéWeé
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 27 apr 2012, 16:02

Re: JW en z'n 309's

Berichtdoor Anne Jan » 25 okt 2016, 19:15

Welkom en zeker leuk, de Peu 309. Zelf heb ik tussen een hele serie 205´jes ook nog ooit een jaar in een 309 gereden, heerlijke comfortabele auto´s en beslist een zwaar onderschat model. Hou ze op de weg en wees er zuinig op. Als je eens in clubverband aan een leuk evenement wilt meedoen moet je ook eens kijken op http://www.peugeot205-309club.nl :D
Peugeot 205-309 Club Nederland: www.peugeot205-309clubnederland.nl

Peugeot 205 GTI 1.9, 1991
Citroën 2CV6 Charleston, 1986
Citroën Berlingo XTR 1.6 VTI120, 2010
Avatar gebruiker
Anne Jan
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 07 jun 2009, 20:22
Woonplaats: Enschede

Re: JW en z'n 309's

Berichtdoor Johan_309GTI16 » 25 okt 2016, 20:13

Leuk en welkom. Mooi om ook een mede 309 liefhebber te zien. Zoals hiervoor ook al geschreven een onderschatte auto. Die rode GTI ziet goed uit, die andere trouwens ook. Ik heb zelf inmiddels 17 jaar een 309GTI16, in de miami bleu. Blijft verslavend zo'n auto.
Avatar gebruiker
Johan_309GTI16
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 02 aug 2005, 13:41

Re: JW en z'n 309's

Berichtdoor Marinus » 26 okt 2016, 08:36

Hadden ze vast niet verwacht bij opstellen van gemeentelijke milieu eisen dat dit zou leiden tot vergroting van het wagenpark van de inwoners ;-)
Leuk dat je er nog een 309 bij hebt genomen. Las elders dat de auto nu even minder goed loopt en hoop dat je het snel kunt oplossen.
Leuke, praktische en zuinige auto weet ik uit ervaring. Succes er mee.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: JW en z'n 309's

Berichtdoor RG1992 » 31 okt 2016, 10:16

Welkom! Leuke wagens heb je!
Zoals anderen ook al zeiden, ben er zuinig op en houd ze op de weg :-)
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: JW en z'n 309's

Berichtdoor 205RJ » 31 okt 2016, 17:53

Leuk dat je je hebt aangemeld op het forum. Over die 309 GTI van je: wat een mooie wagen! Heb hem in Delft al eens bewonderd op de parkeerplaats, haha. Had er nog nooit een gezien dus was wel benieuwd. :D

Afbeelding
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron