Pagina 3 van 14

Re: Break werd Estate

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 15:44
door pEus
Walle69 schreef:Nu heeft ie nog 163PK en 340NM, maar binnen afzienbare tijd 220PK en 500NM 8) 8)


Hey Walter,

Jij gaat dus ook rookgordijnen aanleggen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 21:58
door Walle69
Nee hoor, zie je niks van. Een collega heeft dezelfde wagen en dat ding trekt als eens beest en rookt niks. Zelfs z'n verbruik is gedaald (wanneer hij normaal rijdt).

BSR is de naam, kijk maar eens op http://www.bsrab.se en druk op de engelse vlag. Helaas geen peugeot diesels, alhoewel: is de V50 diesel 4 cylinder ook niet een Peugeot variant of zit ik er nu helemaal naast.
Hoe dan ook, het systeem moet aangepast zijn op de individuele auto: alles schijnt in het stuursysteem van de auto te zitten (motormanagement, telefoon, radio, motorverwarmingssysteem, vertraging van de binnenverlichting enz enz enz) en BSR neemt dat allemaal mee en tankt het computersysteem leeg en vervangt het met de nieuwe parameters. En ziedaar zo'n 50 pk en meer dan 100NM extra.

Trouwens Volvo haalt zelf hetzelfde truukje uit: die motor met enkel verschil van motormanagementinstellingen bestaat in 126 PK/300NM, 163 PK/340NM en 185 PK/400NM....(nee geen andere turbos, uitlaten, inlaatsystemen ofzo, gewoon effuh programmeruh :-) )

Het tunen neemt ongeveer 2 minuten in beslag: gaat via de diagnosestekker onder het dashboard :shock:
In de garantieperiode kan je voor iedere beurt als je wilt het originele fabrieksprogramma weer inladen zonder dat dat sporen achterlaat.

Het verschil is echt dramatisch! Een totaal andere auto en vooral beter en smeuiger. Kracht ten overvloede.

Trouwens misschien een idee voor een nieuw topic: "Software tuning voor uw Peugeot"

Een getjoende 407/607 biturbodiesel......mjam mjam

BerichtGeplaatst: 08 jun 2007, 22:35
door BerryS
alhoewel: is de V50 diesel 4 cylinder ook niet een Peugeot variant of zit ik er nu helemaal naast.

De 1.6 110pk is inderdaad ook in Peugeots leverbaar volgens mij, net als in Ford, Mazda en Citroën.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2007, 12:21
door alexxie_m
Mijn (on)dagelijks vervoer:

106 1.0i uit 1995, heeerlijk zuinig en goedkoop.
Afbeelding
Alleen nu weer op zoek naar een oldtimer! Dat is toch leuker en sfeer voller...

BerichtGeplaatst: 28 jun 2007, 14:05
door Martijn
Walle69 schreef:
Trouwens misschien een idee voor een nieuw topic: "Software tuning voor uw Peugeot"

Een getjoende 407/607 biturbodiesel......mjam mjam


Eeehhh... er zijn ook genoeg gevallen bekend waarbij het NIET goed gaat.... Bijvoorbeeld auto's waarbij de automaatversie andere software heeft die iets minder pk's of NM's oplevert en dan toch even wat vermogen erbij geprogrammeerd wordt. De motor trekt dat wel maar de bak meestal niet....

BerichtGeplaatst: 28 jun 2007, 15:09
door Bart-Peugeot
BerryS schreef:
alhoewel: is de V50 diesel 4 cylinder ook niet een Peugeot variant of zit ik er nu helemaal naast.

De 1.6 110pk is inderdaad ook in Peugeots leverbaar volgens mij, net als in Ford, Mazda en Citroën.

De 2.0 (TdCi) van volvo is ook leverbaar in de Mondeo. Deze motor heeft (zover ik de gegevens op autoweek bekijk) afwijkende vermogens en cilinderhoud tov de peugeot 2.0 hdi.
De mondeo maakt ook een bak herrie (als je er naast staat).

Ik vermoed dat de mondeo 2.0 diesel uit Italie komt. Van dezelfde leverancier vandaan als Chevrolet (Deawoo) sinds kort de diesels van betrekt. (http://www.vmmotori.it)

dagelijks vervoer

BerichtGeplaatst: 17 jul 2007, 21:36
door Marinus
Mijn dagelijkse HDiF van de zaak. Beetje uit de hand gelopen leaseauto overigens :oops: :
Afbeelding
En het is dubbel genieten als ik dan overstap in een 504.
De 504 geeft een soort onthaasting en de 407 een gevoel van luxe (en gemak). :D

Nog even een (qua fotokwaliteit wat vaag :? ) overzicht van ons huidige 'wagenpark':
Afbeelding
P.S. Wij hebben ook nog twee Peugeot fietsen.....(maar dat terzijde)

BerichtGeplaatst: 16 aug 2007, 21:08
door ton
De mijne:

Afbeelding

Afbeelding

Onze wagenparkje :-)

BerichtGeplaatst: 17 aug 2007, 09:58
door 204plezier
Hier een foto van ons dagelijks wagenpark...:-)
Rechts is mijn bolide (Ibiza FR) en de blauwe leeuw is van mijn vriendin.

http://i94.photobucket.com/albums/l106/ ... oiture.jpg

BerichtGeplaatst: 17 aug 2007, 11:54
door peugeot505
onze dagelijkse vervoersmiddelen Afbeelding

en die van mijn (vanaf 6oktober)vrouw
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 21 aug 2007, 11:12
door tomtom
Mijn dagelijke otootje; een V70 T5 (250pk) tis natuurlijk geen peugeot maar toch best leuk mee vooruit te komen....... :mrgreen:

Dagelijkse kameraad

BerichtGeplaatst: 16 okt 2007, 21:22
door 307204XSI
Zit me eigenlijk te bedenken dat ik nog nooit mijn dagelijkse vervoermiddel op het forum heb geplaatst.

Het is een 307 XSI HDI met 110pk. Heerlijke auto, krachtig comfortabel, ideaal voor de reizen naar Zwitserland en Frankrijk.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 16 okt 2007, 21:47
door 403B-1963
@ Peugeot 505

Fraaie wagens.

De 505 heb ik afgelopen zaterdag kunnen bewonderen.

Een 405 een klassieker in wording? Ik hoop van wel.

Zeer fraaie auto, en vooral in de kleur donkerblauw.

Zou ik ook graag willen bezitten :!:

Maar ik heb nog zoveel wensen.

Groeten Bevaros

Re: Dagelijkse kameraad

BerichtGeplaatst: 21 okt 2007, 14:52
door chr.
307204XSI schreef:.

. ideaal voor de reizen naar Zwitserland en Frankrijk.

Afbeelding


vandaar dat autobaan vignet :wink:

gaan bij jou ook de spiegels autom. naar binnen als je hem op slot zet :?:

trouwens mooie kleur :!: nieuw :?: of is het robijn intensief :?: :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 21 okt 2007, 15:42
door JT
Martijn schreef:
Walle69 schreef:
Trouwens misschien een idee voor een nieuw topic: "Software tuning voor uw Peugeot"

Een getjoende 407/607 biturbodiesel......mjam mjam


Eeehhh... er zijn ook genoeg gevallen bekend waarbij het NIET goed gaat.... Bijvoorbeeld auto's waarbij de automaatversie andere software heeft die iets minder pk's of NM's oplevert en dan toch even wat vermogen erbij geprogrammeerd wordt. De motor trekt dat wel maar de bak meestal niet....


Mijn tweede merk ( :oops: betrapt) doet het tunen af-fabriek...
En houdt idd rekening met de automatenbak, maar die was al sterk genoeg...

Maar inderdaad, Peugeot diesels, daar zie ik regelmatig tuning-meuk voor, maar voor de benzine-versies?
Ben nu toch uit de garantie.... ;-)

BerichtGeplaatst: 21 okt 2007, 17:39
door GoodOldDiesel
Dagelijks vervoer door de week is een Citroen ZX Break, welk maar niet verkocht wil worden.

Ik reed dagelijks in een 205 GTI, waar het blok bog steeds in stukken in ligt en hopelijk voor de winter klaar komt. Vandaar ik tot nu toe in een 205 GR reed....

Mijn vrouw rijd door de weeks en weekends delen we haar; Een volvo 850 2.5 TurdboD Comfort Class (met o.a. climate control links en rechts).

Eigenlijk jammer dat de 605 nooit als break op de markt is geweest. Anders had dat wel de wagen geworden. Citroen XM is mooie wagen, maar die vering houd mij gewoon tegen. Als hobby zou het leuk zijn, maar als gezinswagen wil ik niet een XM met 3 of meer tonnen in combi met al ouder worden van het systeem.

BerichtGeplaatst: 21 okt 2007, 21:50
door 307204XSI
Chr. wrote;

vandaar dat autobaan vignet

gaan bij jou ook de spiegels autom. naar binnen als je hem op slot zet

trouwens mooie kleur nieuw of is het robijn intensief


Inderdaad elk jaar een nieuw vignetje voor CH. A.s. Januari gaan we weer een weekie :wink:

Inderdaad heb ik autom. spiegels en ik wil nooooit meer anders. Nooit meer van die lompe boeren die bij de supermarkt met hun starrement tegen je spiegels aan lopen, :P :P :P


De kleur heet Bleu Recife, en hij is verre van nieuw (bijna 6jr oud) maar als je je auto regelmatig met Meguiars vertroeteld, blijft die er strakker dan de zwaarst gelifte Gooische Vrouw uitzien, :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 21 okt 2007, 23:23
door Edzo
De kleur heet Bleu Recife, en hij is verre van nieuw (bijna 6jr oud) maar als je je auto regelmatig met Meguiars vertroeteld, blijft die er strakker dan de zwaarst gelifte Gooische Vrouw uitzien,



..........hebben die Meguiars nog niet ontdekt dan?? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 13:45
door 307204XSI
Deze hebben we ook nog; het is de 206Gentry waar mn moeder in rijdt.
Ooit in 2002 nieuw gekocht en met het oog op de toekomst gekozen voor de 1.6 16V met 110pk. En daar kun je aardig mee los.
Mijn vader heeft er nog een paar jaar schik van gehad, nu rijdt mijn moeder er rondjes mee rond de kerk. De km stand is nog onder de 27.000. Af en toe neem ik hem wel eens een weekendje mee naar Duitsland als we naar familie gaan; dan gaan we samen even buitenspelen. Erg vermakelijk hoe je sommige oosterburen het behoorlijk warm ziet krijgen met Astra's Fuckussen en Golfjes tegen dit bommetje met een top van tegen de 200. :mrgreen: :mrgreen:

Verder is ie ook redelijk behangen met opties ook al ziet ie er aan de buitenkant enigzins pretentieloos uit. (nog geen lichtmetaal en dergelijke).

gr,

AJ

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 15:25
door jon
Sinds 2 weken is dit mijn dagelijks vervoer:

Afbeelding


En, even voor de verhouding met een 205:

Afbeelding

Het is dus een Dodge W200 uit 1977. Mag 2 ton trekken dus ideaal om de aanhanger met crossauto te trekken.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 15:29
door wowo
Hahaha! Gaaf man!

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 17:05
door 307204XSI
De motorkap komt bijna net zo hoog als het dak van het 205je :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 21:32
door Marinus
Jon, stoere bak. Je gaat toch niet crossen met die mooie witte 205 die ervoor staat? :wink:

307204XSI, maar goed dat je moeder er zuinig mee is (en jij de boel af en toe droogstook :? :wink: ), want dit wordt zo nog een mooie oldtimer met weinig kilometers en veel (familie)historie.

BerichtGeplaatst: 24 okt 2007, 00:36
door Joliet Jake Blues
Het is dus een Dodge W200 uit 1977. Mag 2 ton trekken dus ideaal om de aanhanger met crossauto te trekken.

Groet, Jon.[/quote]

Wat heb ja allemaal aan die Cross205 gehangen dan, ik dacht altijd dat het in de racerij allemaal zo licht mogelijk moest :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 24 okt 2007, 11:25
door jon
Klopt. Ik had een paar maand geleden een Vitara gekocht. Die mag 1450kg trekken. Op zich ook genoeg, maar in de praktijk had hij er meer moeite mee dan ik dacht. Die Vitara heeft een 1.6 met carburateur en dat is toch te licht voor de crosser.
De Dodge heeft een 5.2 V8, ook met carburateur, maar die heeft er iets minder moeite mee. Dus, vandaar.

Ben wel blij dat mijn cross 205 geen 2 ton weegt. :-) Maar een beetje overcapaciteit is niet verkeerd natuurlijk. En nee, ik cross niet met die witte, dat is een 1.1...

(Iemand Vitara kopen?)

Groet, Jon.