Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Mike_Kalkman schreef:het begin was 17 november 2006, toen kocht ik mijn peugeot 309 GTX, ja echt een GTX, dit type is nooit in nederland geleverd met 5 deuren.
begin maart was het dan zover ik was eindelijk in nederland en michel had wat spulletjes gevonden onder andere speedlines, remus einddemper en een gti voorbumper.
toen begonnen er rare dingen kapot te gaan o.a. slot van de bestuurders deur, radiator, ontluchtingsschoefje van de radiator, en met vochtig weer niet willen starten. ( we weten tot op de dag van vandaag niet wat het is.... heel raar )
maar deze foto zegt genoeg denk ik
toen in september 2007 een plasma tellerbak erin gezet
m3 spiegels, gti type plaatje op de achterklep en in het stuur.
in april dit jaar een gti 4 deurs interieur erin gezet.
en meteen maar dubbele remschijven eronder.
en toen was het 15 mei..... de dag dat we het 1,9 monopoint xu9m (109 pk) blok eruit zouden halen en een 122 pk gti blok erin te leggen.
de grote dag zeg maar.
zo zag alles eruit voor de grote verandering
tijdens het afkoppelen van de kabelboom moest de computer eruit.
dat was wel even opkijken 2x zo groot als de gti computer, en van de concurrent
en toen was het eindelijk zo ver, het oude 255000 km gelopen hartje ging eruit
wat een ruimte eigenlijk he.......
de volgende dag na 5 uurtjes slaap gingen we vrolijk verder, en eindelijk het nieuwe snelle 122 pk 'hartje' erin
even aan de heren vragen of het lukt........
zo te zien wel hahahaha
toen hing alles erin en liep de motor even een foto van ons.
de laatste dingetjes nog afstellen en dan kunnen we ..........
alles ging goed behalve 1 klein dingetje de benzine pomp. die heeft rik hakkert nog bij leeroy scheffer gehaalt om 16.30 op zaterdag. want.... een monopoint benzinepomp heeft 0.3 bar, en een gti heeft 3 bar, maar als je dat niet weet is het nogal zoeken...... 4 uur , maar mark heeft ons geholpen ( bedankt nog mark )
toen hadden we nog een probleempje, de versnellingsbak deed niets meer.
de druklager in het diafragma gelopen, en ik kan je zeggen dat rijdt erg rot.
maar eindelijk dinsdag avond was me pug klaar.
we hebben er meteen maar een veerpootbrug opgezet, sebring spaghetti spruitstuk en midden demper opgezet, openlucht filter erbij, en een gti gril erop gezet.
en nu voelt het als een compleet nieuwe auto, heerlijk.
maar jullie zien het wel op de volgende tt.
wil hierbij wel nog een paar mensen bedanken
michel, rik en ben voor het helpen, en de gezelligheid
mark voor de onderdelen regelen en de telefonische informatie
leeroy voor de benzinepomp
vreugden schreef:Michel_van_Geest schreef:sorry voor de grote foto's
ik zal ze morgen ff resizer
wil je dit aub ff doen:
dit leest niet prettig zo en het downloaden duurt erg lang.groet
Harrie schreef:hey Michel, mooie klus! leuk om zoiets samen te doen, toch?
motortakel aan de boom is wel een leuk gezicht, met inventiviteit kom je een heel eind
Kenteken lijkt mij Deens? is deze 309 GTX nu in Nederland?
grt, Harrie
Keer terug naar Even voorstellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten