welkom Jacksixpack op dit gezellige en informatieve forum !
Wat jammer dat de 204 even wat problemen heeft, wellicht is dat voor de vorige eigenaar de reden geweest, de auto van de hand te doen....
Maar, alles kan gerepareerd worden!
Voor de koppeling heb je wel speciaal gereedschap nodig, want de gehele groep incl vliegwiel zit op een taps uiteinde van de krukas, dat 3-kantig is.
Daarvoor is een speciale trekker benodigd, dan floept 'ie er zo af.
accu + accubak demonteren, radiateurbevestiging los nemen en naar rechts verplaatsen.
Spanrol v-snaar lossen en terugstellen, v-snaar demont, krukaspoulie demont. evt dynamo los en aan de kant leggen.
Deksel koppelingshuis demonteren
Trekker op de koppeling, floep, klaar!
even snel gezegd.. maar een ervaren Peugeot-monteur doet het werkje binnen 3 uur
De krukas-keerring moet je wel vernieuwen, deze gaan heel vaak lekken, met een vette koppelingsplaat tot gevolg.
De koppeling gaat daardoor bokken, eerst slip door de vettingheid en dan met een nuk grijpt de koppeling uiteindelijk tóch aan ( met een bonk ).
Gereedschap is in de uitleen-service van de PCN verkrijgbaar,
nieuwe koppelingsplaat e.d. ook in het magazijn ( verkoop alléén aan leden ).
Tevens hebben wij werkplaatshandboek, onderdelenboek, vraagbaak, instructieboekje, te veel om op te noemen..
Op onze website heb ik onder "Techniek" veel uitleg over 204/304 e.a. 04-types gezet.
www.pcn.nl
grt, Harrie
magazijnmeester en technisch commissaris PCN