Ook mij even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ook mij even voorstellen

Berichtdoor jacksixpack » 01 dec 2008, 18:38

goedemiddag

Ik zal mij even voosrtellen,
Ik ben Jack 39 jaar en woon samen met melanie in Biervliet Zedeland
mijn beroep is machinaal verspaner.
Mijn auto is een peugeot 204 uit 1973.

Ik heb de auto twee weken geleden gekocht maar volgens mij toch een kat in de zak.
Na aanschaf heb ik de kop al moeten vervangen wegens scheuren en heb ik de watermpomp moeten laten reviseren.
Nu begint mijn koppeling/versnellingsbak raar te doen.

Heeft iemand misschien meer informatie over de auto kenteken 11-yb-91

met vriendelijke groet
Jack
jacksixpack
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 nov 2008, 18:20
Woonplaats: biervliet

Berichtdoor Babac69 » 01 dec 2008, 19:31

Bienvenue Jack,

NL zit aan tafel, ik ben een fransoos, dus voor mij ietsjes te vroeg. Wat betreft technische vragen krijg straks zeker hulp van de jongens. Er is behoorlijk wat kennis in deze forum (de gezelligste en meeste actieve auto forum).

Success met je 204, hoop dat het goed komt!

Amicalment, David
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

Berichtdoor Evert G.D » 01 dec 2008, 20:02

Babac69 schreef:Bienvenue Jack,

NL zit aan tafel, ik ben een fransoos, dus voor mij ietsjes te vroeg. Wat betreft technische vragen krijg straks zeker hulp van de jongens. Er is behoorlijk wat kennis in deze forum (de gezelligste en meeste actieve auto forum).

Success met je 204, hoop dat het goed komt!

Amicalment, David


Ook ik eet meestal op 'Franse' tijden... :D :D Mét een goed glas Franse wijn erbij. :wink: Iets te vroeg voor Nederland ja... Maar wel veel gezelliger. :D

@ Jack, welkom op het forum. Er is hier enorm veel technische kennis aanwezig, gratis en voor niks. Jouw auto ken ik niet, afgaande op het kenteken is 'ie niet zoveel jaar geleden uit Frankrijk geimporteerd. Jammer dat je er meteen zoveel pech mee hebt, misschien heeft de auto lang stilgestaan? Dan heb je wel 's probleempjes, weet ik uit ervaring :roll:
Hier zijn vast wel mensen die je uit de droom willen helpen.

Zo'n leeuw is overigens wel een grote kat om in een zak te stoppen... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor M. van der Meulen » 01 dec 2008, 20:27

Eerste Franse toelating op 20-07-1973
Import / keuring / Nederlands kenteken op 14-05-1999
Laatste overschrijving 15-11-2008
Gewicht 880 kg
APK tot 09-01-2010

RDW-info vermeldt geen type, alleen 204 4-cyl benzine.

Motor: 1130cc, 58pk bij 5800 t/minuut
Compr. verhouding 8,8:1
Top 138 km/u
Nieuwprijs destijds ongeveer Fl 8150,- schat ik.

Al lid van PCN :?: Als je het chassisnummer en motorcode vermeldt weet magazijmeester Harrie vast wel elke onderdelen je moet hebben, en mede 204-rijders hoe je de zaak het beste aanpakt :wink: Snuffel eerst maar eens rond op de 204-afdeling, met de zoekknop bovenaan de pagina kom je ook een heel eind :!: Veel succes, en welkom bij de club! We verwachten trouwens wel binnenkort een treffende fotoserie van je "nieuwe" voiture :mrgreen: Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 01 dec 2008, 22:12

welkom Jacksixpack op dit gezellige en informatieve forum !
Wat jammer dat de 204 even wat problemen heeft, wellicht is dat voor de vorige eigenaar de reden geweest, de auto van de hand te doen....
Maar, alles kan gerepareerd worden! :mrgreen:
Voor de koppeling heb je wel speciaal gereedschap nodig, want de gehele groep incl vliegwiel zit op een taps uiteinde van de krukas, dat 3-kantig is.
Daarvoor is een speciale trekker benodigd, dan floept 'ie er zo af.
accu + accubak demonteren, radiateurbevestiging los nemen en naar rechts verplaatsen.
Spanrol v-snaar lossen en terugstellen, v-snaar demont, krukaspoulie demont. evt dynamo los en aan de kant leggen.
Deksel koppelingshuis demonteren
Trekker op de koppeling, floep, klaar!
even snel gezegd.. maar een ervaren Peugeot-monteur doet het werkje binnen 3 uur 8)
De krukas-keerring moet je wel vernieuwen, deze gaan heel vaak lekken, met een vette koppelingsplaat tot gevolg.
De koppeling gaat daardoor bokken, eerst slip door de vettingheid en dan met een nuk grijpt de koppeling uiteindelijk tóch aan ( met een bonk ).
Gereedschap is in de uitleen-service van de PCN verkrijgbaar,
nieuwe koppelingsplaat e.d. ook in het magazijn ( verkoop alléén aan leden ).
Tevens hebben wij werkplaatshandboek, onderdelenboek, vraagbaak, instructieboekje, te veel om op te noemen.. :D
Op onze website heb ik onder "Techniek" veel uitleg over 204/304 e.a. 04-types gezet.
www.pcn.nl
grt, Harrie
magazijnmeester en technisch commissaris PCN
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Bedankt voor de antwoorden

Berichtdoor jacksixpack » 01 dec 2008, 22:44

Bedankt voor de antwoorden.
Volgens Ko heeft de auto ook lang stil gestaan.
De vorige eigenaar moet ook al koel problemen hebben gehad aangezien er een redelijk nieuwe radiateur inzit.
Maar het geluid van mijn koeling of versnelling doet niet van klong of zoiets maar meer TRRRRR.moeilijk hoor geluiden beschrijven haha
jacksixpack
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 nov 2008, 18:20
Woonplaats: biervliet

Berichtdoor Harrie » 01 dec 2008, 23:57

krrr klinkt als een kapotte drukgroep / druklager, functioneert de koppeling wél normaal?
laat je het ook door Ko repareren?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Bedankt voor de antwoorden

Berichtdoor Evert G.D » 02 dec 2008, 00:46

jacksixpack schreef:Bedankt voor de antwoorden.
Volgens Ko heeft de auto ook lang stil gestaan.
De vorige eigenaar moet ook al koel problemen hebben gehad aangezien er een redelijk nieuwe radiateur inzit.
Maar het geluid van mijn koeling of versnelling doet niet van klong of zoiets maar meer TRRRRR.moeilijk hoor geluiden beschrijven haha


Wat koeling betreft...trrrr....Vastzittende koolstofstift van de zelfdenkende vin??? Dan draait 'ie écht niet, met koken tot gevolg...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor vreugden » 02 dec 2008, 19:55

Ko geeft toch wel garantie.................?????????
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor jacksixpack » 03 dec 2008, 18:01

vreugden schreef:Ko geeft toch wel garantie.................?????????


Hoi

de koppeling heeft Ko niet gemaakt.
Hij heeft mijn cilinderkop vervangen en de koelingproblemen onder handen genomen.
Dat geluid(trrrr) gebeurt allen als ik de koppeliing intrap en opschakel.Van 4 naar 3 en 3 naar 2 heb ik geen geluiden.Ik zou het jammer vinden als het heel veel geld gaat kosten,want ik wel graag in de auto blijven rijden.Daarvoor had ik een renault espace en dat was altijd maar door jekkeren naar werk en naar huis,maar met deze auto lekker rustig rijden en relaxd thuis komen.
groeten jack
jacksixpack
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 nov 2008, 18:20
Woonplaats: biervliet

Berichtdoor jacksixpack » 04 dec 2008, 19:08

Ik heb sinds vandaag de vraagbaak binnen van P. Olyslager maar ik kan daar niet in vinden waar het geluid vandaan komt of hoe ik het moet repareren.
mvg Jack
jacksixpack
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 nov 2008, 18:20
Woonplaats: biervliet

Berichtdoor Harrie » 04 dec 2008, 22:27

Hoor je het geluid als je de pook van bijv. 3 naar 4 beweegt?
In het meest eenvoudige geval blijft de koppelingsplaat aan het vliegwiel plakken door vettigheid ( krukas-keerring lekt ) OF:
misschien zijn de synchromeshringen defect ( versleten ).Dat komt wel voor bij 204/304..
Daarvoor moet de motor er uit en de bak onder de motor vandaan.
Een 204/304 versnellingsbak kan alleen gereviseerd worden met behulp
van speciale kist speciaalgereedschap én werkplaatshandboek.
Speciaal, compact en ingewikkelt brok techniek, die iemand niet zomaar uit ( en in) elkaar zet!
zie ook de tekst onder :"techniek" ( linkerkolom ) op de website van de PCN:
www.pcn.nl
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten