Pagina 4 van 14

BerichtGeplaatst: 24 okt 2007, 13:53
door Dick
JT schreef:
Martijn schreef:
Walle69 schreef:
Trouwens misschien een idee voor een nieuw topic: "Software tuning voor uw Peugeot"

Een getjoende 407/607 biturbodiesel......mjam mjam


Eeehhh... er zijn ook genoeg gevallen bekend waarbij het NIET goed gaat.... Bijvoorbeeld auto's waarbij de automaatversie andere software heeft die iets minder pk's of NM's oplevert en dan toch even wat vermogen erbij geprogrammeerd wordt. De motor trekt dat wel maar de bak meestal niet....


Mijn tweede merk ( :oops: betrapt) doet het tunen af-fabriek...
En houdt idd rekening met de automatenbak, maar die was al sterk genoeg...

Maar inderdaad, Peugeot diesels, daar zie ik regelmatig tuning-meuk voor, maar voor de benzine-versies?
Ben nu toch uit de garantie.... ;-)


Benzine schiet je niet zoveel mee op, zonder turbo.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 14:47
door Oscarnmgn
mijn dagelijks vervoer is de fiets :-) en als ik droog wil blijven of als ik verder weg moet de 504 TI. Stedentripjes doe ik met een OV-jaarkaart 8)

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 15:22
door Gilletti
Tijdens veranderen en auto's gaan daar in mee.
Sinds enige maanden verplaats ik mij in deze schitterende automobiel.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 23:11
door Mark
Gilletti schreef:Tijdens veranderen en auto's gaan daar in mee.

Andere baan Henk? Zeer smakelijke automobiel trouwens!

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 23:15
door 307204XSI
Blijft inderdaad een prachtige auto. Ik heb ooit eens op deze 406Coupe gestemd tijdens een concours d' elegance maar toen had ie een aanhanger d'r achter met een motorblok erop!! :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 23:21
door chr.
307204XSI schreef:Blijft inderdaad een prachtige auto. Ik heb ooit eens op deze 406Coupe gestemd tijdens een concours d' elegance maar toen had ie een aanhanger d'r achter met een motorblok erop!! :lol: :lol:



een hulpmotor :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 23:33
door Mark
Ons dagelijks vervoer. De zwarte buffel brengt, in deze door European Tuning behandelde versie, 280 paarden 400 Nm's bij 2600-5600 tpm op de been. Heeft -naar zeggen- een top van 260 km, maar dat ga ik dus echt niet uitproberen. Maar inderdaad, naar 200 trekt ie volstrekt moeiteloos door, dus ik geloof het graag. Standaard doet zo'n R automaat 240 pk, 330 Nm en 240 kmpu.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 23:50
door 307204XSI
Mark schreef;

De zwarte buffel brengt, in deze door European Tuning behandelde versie, 280 paarden 400 Nm's bij 2600-5600 tpm op de been. Heeft -naar zeggen- een top van 260 km
,


Zwarte buffel??? Ik zat gezien z'n afkomst eerder aan een bronstige eland te denken.............. :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 22:28
door Idranor
Mn broertje heeft sinds kort ook een 850! Sedan, dat wel, en niet zo'n beul van een motor, maar wel luxe en vlot!

BerichtGeplaatst: 14 nov 2007, 01:06
door Joliet Jake Blues
Gilletti schreef:Tijdens veranderen en auto's gaan daar in mee.
Sinds enige maanden verplaats ik mij in deze schitterende automobiel.

Afbeelding


Gaat dat begin volgend jaar ook veranderen als je je rugzakje krijgt??? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 14 nov 2007, 13:53
door Esses
306 cabriolet 2.0
Full options

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Compleet omgebouwd naar fase 3, volledige overgespoten, sloten en antennegat weg laten halen. 17" 206 RC velgen eronder, voorzijde 2cm verlaagd.

Naast deze dagelijkse auto heb ik nog bijna een handjevol 309 GTi 16v's.. :wink: 2 voor sloop, 1 project en 1 voor verkoop.

Gr. Sander

Heeel duur kopje koffie bij de dealer gedronken

BerichtGeplaatst: 19 nov 2007, 21:42
door 307204XSI
Klopt precies zoals het hier boven staat. Vorige week een bakkie koffie wezen doen bij mijn Peugeot dealer Van Jaarsveld in Montfoort.

Twee weken ervoor had het bedrijf, vader en zoon, net hun nieuwe blue box geopend waar Bianca en ik ook uitgenodigd waren. Eerlijk is eerlijk wat een fantastisch mooi bedrijf is het geworden en de receptie was erg gezellig.

Reden te meer om vol vertrouwen en met een heel goed gevoel onze nieuwe Peugeot 308 in opdracht te geven.
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind nog steeds dat ik bij geen ander bedrijf zo netjes en vriendelijk maar ook plezierig wordt geholpen. (de afgelopen 2 jaar).
Daarnaast was de inruilprijs meer dan keurig op mijn 307XSI, ik had natuurlijk toch even 3 andere ook als referentie gevraagd, maar was blij verheugd dat het bedrijf waar ik het liefst mijn nieuwe 308 wilde bestellen ook in dit aspekt als beste uit de bus kwam.
Maar al met al werd het toch een heel duur kopje koffie.... :lol: :lol:

In iedergeval, medio Januari mogen wij onze nieuwe 'Voiture' verwachten.
Het is een XT geworden in Bleu Tauranga. Paar leuke yummie-yummie extraatjes erop. (Je leeft tenslotte maar 1 keer). Verreweg de mooiste velg uit het scala; de 10 spaaks Izalco, en motorisering 1.6 16 klepper.

Gezien de recensies en eigen ervaringen zie ik het helemaal zitten. De 308 wordt net zo'n verkoop succes als de 307. Hierbij helpt de onderscheiding "das Goldene Lenkrad" zeker ook aangeizien dit een publieksprijs is. Uitrustings nivo is onverminderd royaal en het interieur is ongekend voor zijn klasse.

Over de lijnen is er al voldoende gesproken op dit forum. Natuurlijk is het geen pennevloeisel van Frua of Pininfarina, maar zeker eigentijds en onderscheidend.

Tweede helft Januari volgen de foto's! (shit wat duurt 8 weken toch lang!!!!)

Afbeelding

Re: Heeel duur kopje koffie bij de dealer gedronken

BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 10:01
door pEus
307204XSI schreef:In iedergeval, medio Januari mogen wij onze nieuwe 'Voiture' verwachten.
Het is een XT geworden in Bleu Tauranga. Paar leuke yummie-yummie extraatjes erop. (Je leeft tenslotte maar 1 keer). Verreweg de mooiste velg uit het scala; de 10 spaaks Izalco, en motorisering 1.6 16 klepper.


Dat heb je goed gedaan :!: :wink:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 17:56
door 307204XSI
Dankje Eugene, we zijn er dan ook zeer content mee.

gr,

BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 18:37
door kwarktaart
hmm, rond die tijd maar eens een toertochtje door terwijde ondernemen.... :wink:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 18:43
door 307204XSI
Hahaha. :D :D Daar hoef jij niet voor naar Terwijde hoor; elke ochtend komt deze fraaie creatie inclusief vrolijk fluitende bestuurder door jouw dorp, op weg naar de baas!

BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 20:41
door MarcelB
Dat is een hele mooie nieuwe kleur, AJ. Heb je beige interieur?

gr. Marcel

BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 22:55
door 307204XSI
Nee we hebben een zwart interieur vanwege de doggies, zie je iets minder op.
Trouwens nog wel een tijdje over een 406C lopen dubben en twee bekeken maar nog even uitgesteld wegens de praktische zijde. :? :?

BerichtGeplaatst: 25 nov 2007, 14:41
door Harrie
mijn woonwerkverkeerauto , Oeps, de 104 SL is feitelijk van mijn vrouw:
Afbeelding
104 SL, 1979, kost 50 euro aan klassiekerverz. en 48 euro APK per jaar,
beetje benzine erin en genieten van dit lekkere scheurijzertje ( 1124cc
met 5-bak en elektronische ontsteking uit 1983 )
Mijn vrouw rijdt zo nu en dan met onze 406 ST Break, onze familie-voiture.
grt, Harrie

Re: Heeel duur kopje koffie bij de dealer gedronken

BerichtGeplaatst: 25 nov 2007, 15:15
door chr.
Afbeelding[/quote]

mooie auto gefeliciteerd 8) .
wat ik je per mail melde over de kleur die ik in Italie had mogen aanschouwen,
is deze totaal anders. heel chic hoor. :wink:

en 8 weken zijn zo om heb geduld mijn vriend :wink:

BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 21:30
door 504ronnie
Gave wagen AJ errrruuuugggggg mooie kleur

Re: Heeel duur kopje koffie bij de dealer gedronken

BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 22:01
door Marinus
307204XSI schreef:Het is een XT geworden in Bleu Tauranga. Paar leuke yummie-yummie extraatjes erop. (Je leeft tenslotte maar 1 keer). Verreweg de mooiste velg uit het scala; de 10 spaaks Izalco, en motorisering 1.6 16 klepper.


Strakke velgen inderdaad. Mooie lijnen zijn mooie lijnen, wie er ook bij de conceptie ervan betrokken was..... :wink:
Mijn vrouw heeft een 207 met de 1.6 Peugeotmotor en dat loopt al lekker soepel, maar in deze 308 ligt denk ik de 1.6 die samen met BMW is ontwikkeld met een soort 'valvetronic' ? 8)

BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 22:42
door 307204XSI
Klopt inderdaad Marinus, de 308 16klepper VTI heeft valvetronic.
En die is uit samenwerking met BMW voortgekomen, waarbij peugeot weer meedenkt met de ontwikkleing van Dieselmotoren bij BMW.
Overigens zijn de velgen op de foto niet degene die wij krijgen, de IZALCO is een 10-spaaks, vrij sierlijke velg.

het meeste kijk ik uit naar het glazen dak dat lijkt mij echt te gek, mede omdat wij toch minimaal 2-3 keer per jaar in de bergen verblijven.

Foto's volgen :wink:

BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 22:59
door Marinus
Je zet vast nog wel een foto op intranet.
De valvetronic, bij een normale rijstijl, is een comfortabel gevoel omdat het koppel mooi gelijkmatig vrijkomt bij versnellen. Mijn vorige auto was een 'leasecontractvolmaken' BMW 318Ci (enige niet PSA auto in mijn autoloopbaan) met een valvetronic. Geen Peugeot, maar ook best wel aardig. Die valvetronic beviel erg goed.
Het glazendak is inderdaad - afhankelijk van het weer en humeur en in de goede combinatie van beiden - wel een leuke extra (uit eigen ervaring, 407SW) en een abosolute 'hit' met kleintjes op de achterbank. Zorg maar dat die luxe niet te snel went, zoals zo vaak.
Gelukkig kun je net als wij soms even wisselen met een voiture uit enkele decenia geleden, dan blijft zowel oud als nieuw boeiend.
Geniet ervan.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2007, 22:56
door 307204XSI
Het weekend even op proef een 308 gehad, gewoon om even in de praktijk te kijken hoe het bevalt, zelfde motorisering als ik besteld heb maar wel nog een minder complete uitvoering. De 120 pk VTI is echt voldoende. Erg plezierig neutraal en comfortabel weggedrag. Heb het gevoel dat ie minder stug is dan mijn 307XSI.

In iedergeval wordt dit ons uitzicht over een maandje..............


Afbeelding