Even voorstellen: Bas - 505 familiale

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen: Bas - 505 familiale

Berichtdoor bas2 » 23 okt 2010, 18:03

Hallo allemaal,
Ik doe nu al weer een tijdje met dit forum mee, maar realiseer me dat ik nog niet in het hoekje ‘even voorstellen’ heb geschreven. :oops:
Mijn naam is Bas, ik kom uit Veenendaal.
Ik heb al eerder Peugeot gereden: De eerste: een 504 familiale, groen metallic, XN1, automaat, mooie beige interieur. Dat was ten tijde van de invoering van de APK, dus dat is alweer een tijdje geleden. Ingekocht met een lekke koppakking en thuis in de schuur gerepareerd. Behalve een keer een defecte olieslang van de automaat onderweg niet veel problemen mee gehad. De carrosserie was op het laatst wel erg slecht, voornamelijk de deuren. Deze familiale is uiteindelijk naar Egypte gegaan.
Daarna een 505 GR sedan, eerste type, bruin, XN1, handgeschakelde bak, deze auto had een heerlijk schuifdak. Nog een reisje naar Frankrijk mee gedaan met twee racefietsjes op het kofferdeksel. Ook deze auto is naar Egypte geëxporteerd.
Daarna kwamen er een Volvo en een Volkswagen T3 voorbij. Nu de kinderen wat groter zijn kunnen we met een kleinere (!) auto uit en dat is dus de 505 familiale geworden. Eerste type, XN1, handgeschakelde vijfbak. In de kleur cascade blue (volgens de kenners hier) en met een heel net lichtblauw interieur. Inmiddels staat er 80.000 km op de teller.
Dankzij het PCN magazijn zit er nu een hagelnieuwe trekhaak op de auto (nee, niet om een caravan te sleuren) en zijn er wat kleine technische storingen verholpen. Bedankt Harrie en collega’s!
Er zijn twee dingen die me op dit forum het meest opvallen:
- Diverse verzamelaars hebben meerdere Peugeots op het erf staan! Dat wil ik ook…
- Snelle reacties met informatie voor de vraagsteller, veel ‘verkeer’.
De Paasrit vanuit de manege in Rhenen in het begin van dit jaar was een thuiswedstrijd! Daarna nog meegedaan aan de verrassingsrit in Limburg en het registerevenement 305-505-504BBF in Brabant. Van alle drie heb ik heel erg genoten en jullie zullen mij dan ook nog regelmatig tegenkomen! :D
Groet,
Bas
Afbeelding
Tijdelijk zonder Peugeot
Avatar gebruiker
bas2
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 10 apr 2010, 19:10
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor Marinus » 23 okt 2010, 18:55

Mooie auto, inderdaad in Rhenen en Etten-Leur gezien. Volgens mij de laatste keer met je zoon 'de fotograaf' erbij :wink:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Koffiemolen » 23 okt 2010, 19:42

We kenden elkaar al Bas, maar nogmaals welkom hier. Leuk dat er nu nog een 'Bas' is met een 505 in de mooiste kleur: bleu cascade... :D
En ook nog eens woonachtig in dezelfde omgeving, hoeveel toeval is er mogelijk?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 23 okt 2010, 20:21

Welkom Bas,
ik had je schitterende 505 Familiale al enkele malen bewonderd, is nog als nieuw :wink:
Je zoon is ook enthousiast en is ook altijd mee, zelfs al vaker in het magazijn mogen begroeten.
Noemen ze dat niet "met de paplepel....... " ? :D
Zo te zien mis je nog een naafdop op de rechts-achtervelg, die kom je dan maar een keer scoren in het PCN-magazijn :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten