Wat doen we in het dagelijks leven ?

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Joep83 » 16 dec 2011, 10:28

Hoi allemaal,

In het dagelijks leven houd ik mij bezig met promoveren, ik ben PhD student. Hierin doe ik onderzoek naar borstkanker en verschillende behandelingen. Ik kom niet in aanraking met patienten, mijn werk is nl. lab-werk...

Daarnaast volleybal ik, speel gitaar en heb de hobby fotografie opgepakt. Ook ben ik graag bezig aan mijn 306 (reparaties en origineel houden ;))

Groeten,

Joep
'92 Phase 2 405 GL 1.6 8v (wit, maar dan kun je 't niet meer lezen)
'95 Phase 1.5 306 Cabriolet 2.0 8v
'96 Phase 1.5 306 XSI6 Belfort 2.0 16v RFS
'98 Phase 2.5 306 GTI6 2.0 16v RFS
Avatar gebruiker
Joep83
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 sep 2011, 13:11
Woonplaats: Urmond

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Harrie » 16 dec 2011, 23:44

Joep83 schreef:Hoi allemaal,

In het dagelijks leven houd ik mij bezig met promoveren, ik ben PhD student. Hierin doe ik onderzoek naar borstkanker en verschillende behandelingen. Ik kom niet in aanraking met patienten, mijn werk is nl. lab-werk...

Daarnaast volleybal ik, speel gitaar en heb de hobby fotografie opgepakt. Ook ben ik graag bezig aan mijn 306 (reparaties en origineel houden ;)) Groeten, Joep
en voor mensen, zoals jij, die zich daar voor in-zetten, heb ik GROOT respect !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Pudrun205 » 21 dec 2011, 01:57

Goedenacht allen... ik ben beroepsslapeloze.
Just kiddin', maar heb er wel problemen mee, met slapen dan hè.

Ik ben Vir[genie], mijn 205 uit '87 heet Pudrun.
Ik werk in een kunstuitleen & galerie met ateliers [www.focusopkunst.com], onze stichting zet zich in voor mensen die in aanraking zijn/zijn geweest met psychiatrie.
Wij verhuren en verkopen kunst van autodidacten en beroepskunstenaars.
Mijn eigen fotowerk hangt ook in onze collectie [zie - if you like - in mijn profiel mijn FeekBoek/facebook/FeestBook-pagina].
Ook ben ik ambachtelijk kaarsenmaker geweest, ik maakte kaarsen en beschilderde ze [op bestelling voornamelijk].

Ik houd van fotograferen, schrijven & dichten, muziek, vormgeven/vormgeving op allerlei gebied, talen en de schone kunsten.
En ik houd van auto's en oldtimerbrommers en motoren en caravans, campers en etc. Denk dat ik iets met wielen en verplaatsbaarheid heb. Huisjes op wielen. En apparaatjes vind ik leuk.
Behalve de Pudrun heb ik ook nog de Puchne, een Puch uit 1973, die sinds 25 jaar weer rijdt!

Heb ooit omscholing autotechniek gedaan, maar helaas moest ik de opleiding voortijdig staken.
Ooit ook bij een Opel-dealer gewerkt, waardoor ik het geluid van de oudere Opels nog steeds kan herkennen. Of ik daar nou iets aan heb, nou neu. Hahaha.
Ik kan kippevel - jaja, oude spelling - krijgen van een goed geluid uit en in een auto/motor of van een mooie wagen/motor. Ik ging vroeger wel naar dragraces, waaaaauw, wat een excitement.

Ik heb me ingeschreven als forumgebruiker om voor mijn internetloze Dad info in te winnen voor zijn 305 en mijn 205.
Mijn Dad is gepensioneerd mallenmaker/betonbekistingtimmerman en hij is mijn held. :D
Hij doet vrijwel alle reparaties aan onze auto's zelf, op straat, want hij heeft geen overdekte sleutelplek :(

Oogjes toe noe.
G'nite allemaal!
~*~
"Vir-tue: effective force; power or potency"
Pudrun205
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 02 nov 2011, 20:39

Re: Wat doen we in het dagelijks/nachtelijk leven ?

Berichtdoor Paull en Paulla » 22 dec 2011, 00:32

Pudrun205 schreef: Mijn Dad is gepensioneerd mallenmaker/betonbekistingtimmerman en hij is mijn held. :D
Hij doet vrijwel alle reparaties aan onze auto's zelf, op straat, want hij heeft geen overdekte sleutelplek


Hoi Vir[genie],

Chapeau, dat je je zo inzet voor je vader en het behoud van beide auto's.
Als ik verstand had van 2 :D 5 en 3 :D 5, zou ik je misschien wel van advies kunnen dienen.
Maar ja, je kunt niet alles weten.

Veel hobby- en knutselplezier.
Bonnes rêves en met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Highmountain » 30 jan 2012, 12:49

Was een eigen bedrijfje gestart als franchisenemer in het auto's wassen zonder water.
Voor iedereen gaat vragen wat het is, Het is een speciale vloeistof gemaakt met nanotechnologie. Er zitten kanubawax deeltjes in en die gaat tussen het vuil en de lak zitten daardoor kan het dus zonder water. En met het glansresultaat van waxen.

Nou heeft die l*l mij niets uitbetaald dus zit ik met een mega gat in mijn begroting zegmaar en een lopende rechtzaak.

Nu ben ik dus druk bezig met werk te zoeken in de logistieke sector. Maar tot op heden nog geen succes.

Dus ik vind eigenlijk dat ik het opknappen van mijn 405 als baantje heb hahaha :lol:
Highmountain
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 03 aug 2011, 11:21

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Harrie » 30 jan 2012, 13:30

Sterkte !!
leeuwebrul (c), Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Highmountain » 30 jan 2012, 13:40

Harrie schreef:Sterkte !!
leeuwebrul (c), Harrie


Dankje :D,

Ben al met mijn vader om de tafel om misschien het opzetten van een eigen koeriersbedrijf.
Highmountain
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 03 aug 2011, 11:21

Re: Wat doen we in het dagelijks/nachtelijk leven ?

Berichtdoor Pudrun205 » 25 feb 2012, 02:07

Paull en Paulla schreef:
Pudrun205 schreef: Mijn Dad is gepensioneerd mallenmaker/betonbekistingtimmerman en hij is mijn held. :D
Hij doet vrijwel alle reparaties aan onze auto's zelf, op straat, want hij heeft geen overdekte sleutelplek


Hoi Vir[genie],

Chapeau, dat je je zo inzet voor je vader en het behoud van beide auto's.
Als ik verstand had van 2 :D 5 en 3 :D 5, zou ik je misschien wel van advies kunnen dienen.
Maar ja, je kunt niet alles weten.

Veel hobby- en knutselplezier.
Bonnes rêves en met vriendelijke groet,
Paull


Hoooooooi Paull,

Nah, ik had je nog niet eens bedankt en geantwoord? :oops:
But thanks natuurlijk!
Zijn jullie er misschien ook, op die 305&505-meeting, volgend weekend?

Ja, nu ga ik echt de rêves opzoeken.
Goed weekend!
Virgenie
~*~
"Vir-tue: effective force; power or potency"
Pudrun205
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 02 nov 2011, 20:39

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor RRendersphotography » 15 jul 2012, 18:53

Ik ben nog student.
Ik ga naar het 4de jaar office assistent, deze opleiding duurt 7 jaar en daarna ga ik waarschijnlijk nog fotografie doen.
RRendersphotography
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 jul 2012, 18:50

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor eas1964 » 16 jul 2012, 08:11

procesoparator bij adm cacao , in de zaanstreek noemen wij het nog steeds Cacao de Zaan
Laatst bijgewerkt door eas1964 op 17 dec 2012, 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor gslenter » 17 dec 2012, 10:35

Ik werk sinds januari 2001 in een callcenter in Maastricht. (helpdesk medewerker)
Tot met maart 2010 voor het project CompuServe (opgeheven) en sinds september 2009 een tweede project erbij Greenwheels.
Greenwheels doet aan carsharing / autodate met heel veel rode Peugeot 107, 50 Peugeot 207SW en 20 Peugeot Partner.
Nu heeft Pon (VW importeur Nederland) dit jaar aandelen gekocht van Greenwheels omdat ze over een paar jaar Greenwheels willen overnemen.
Daarom worden vanaf dit jaar alle Peugeot die uit de lease gaan vervangen door een VW Up en nog een onbekende (grotere) stationwagen uit de VW groep. :(
Ach ja, life goes on...
"Je voelt je lekkerder in een Peugeot 205 Generation"
gslenter
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 01 mei 2007, 17:12
Woonplaats: Valkenburg aan de Geul

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor wondervinger » 16 jan 2013, 01:00

Mijn werzaamheden in het kort:
Expresse telegrambezorger, reden ontslag PTT moest destijds vrouwen aannemen. :o
Pompbediende, magazijnmedewerker,assesoirres monteur (poetsen trekhaken radio`s enz.) weg na 8jr, Economische omstandigheden. :roll:
Verhuizer, chauffeur, embaleur, 2.5jr. Overname ander bedrijf met personeel te over. :roll:
Interieur bouwer/ Plaatser, 5jr. 2xfaillisement. :cry:
Meubelmaker/ bezorger, bij meubelzaak. 5,5jr. Opgeheven. :cry:

Heden sinds april bezorger medicamenten voor een apotheek. En ik mag nog 20jaar. Als je op je 69e mag stoppen teminste. :?: :?: :( :roll:

Maar er zijn ook leuke dingen in het leven. Mijn Peugeot 403, de zundapp super combinette `63, de ferguson TEF met een bananen voorlader en natuurlijk mevrouw Wondervinger en onze 2 zonen 9 en 12jr. :D :D :D
Het Beste,

403 BL `60, ferguson TEF met banaanlader `54, Zundapp 510-101 `63.
Avatar gebruiker
wondervinger
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 19 maart 2009, 00:15
Woonplaats: Veendam

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Chris605 » 19 jan 2013, 23:29

Tja ik zit in het vastgoed, dus ik zeg verder maar niets... :?
P-geschiedenis: 306 - 406 - 605
Avatar gebruiker
Chris605
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 02 jan 2013, 18:13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 22 jan 2013, 23:28

Chris605 schreef:Tja ik zit in het vastgoed, dus ik zeg verder maar niets... :?


Woon en makelaar, toevallig Metterwoon?


Nou ik doe in het dagelijks leven wat sleutelen aan mijn nog hebbende peugeots. 1 moet de deur uit, de ander is al weg wegens TOtal loss gevalletje.
En de reden boven alles is geen werk hebben ja ik ben ook getroffen, nee, niet leuk, ja niet verrassend
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor wondervinger » 23 jan 2013, 02:08

Sterkte. :roll:
Het Beste,

403 BL `60, ferguson TEF met banaanlader `54, Zundapp 510-101 `63.
Avatar gebruiker
wondervinger
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 19 maart 2009, 00:15
Woonplaats: Veendam

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Chris605 » 27 jan 2013, 13:41

svanderplas schreef:
Chris605 schreef:Tja ik zit in het vastgoed, dus ik zeg verder maar niets... :?


Woon en makelaar, toevallig Metterwoon?


Nou ik doe in het dagelijks leven wat sleutelen aan mijn nog hebbende peugeots. 1 moet de deur uit, de ander is al weg wegens TOtal loss gevalletje.
En de reden boven alles is geen werk hebben ja ik ben ook getroffen, nee, niet leuk, ja niet verrassend


Bah, nou sterkte ermee. Nee niet Metterwoon, hoor, zo erg is het nou ook weer niet :D
P-geschiedenis: 306 - 406 - 605
Avatar gebruiker
Chris605
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 02 jan 2013, 18:13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor svanderplas » 28 jan 2013, 10:41

Chris605 schreef:
svanderplas schreef:
Chris605 schreef:Tja ik zit in het vastgoed, dus ik zeg verder maar niets... :?


Woon en makelaar, toevallig Metterwoon?


Nou ik doe in het dagelijks leven wat sleutelen aan mijn nog hebbende peugeots. 1 moet de deur uit, de ander is al weg wegens TOtal loss gevalletje.
En de reden boven alles is geen werk hebben ja ik ben ook getroffen, nee, niet leuk, ja niet verrassend


Bah, nou sterkte ermee. Nee niet Metterwoon, hoor, zo erg is het nou ook weer niet :D


Ah ok,
Om weer goed te maken, heb ik telefoon gekregen halverwege februari werk in frankrijk, zal wel wegens januari weer etc te maken hebben
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Chris605 » 28 jan 2013, 15:16

Top, da's mooi!
P-geschiedenis: 306 - 406 - 605
Avatar gebruiker
Chris605
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 02 jan 2013, 18:13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor flappie311 » 05 feb 2013, 15:00

hoi hoi allemaal hier een tevreden peugeot rijder

de naam is anton heidebrink en ben de trotse vader van een mooie lieve zoon van 4 maanden jong
genaamd myron lukas henk heidebrink mijn vrouw werkt als verpleegkundige in de zorg

nadat onze polo gewoon weg niet meer door dekeuring kwam heb ik besloten om voor de tweede keer
in mijn leven een peugeot te kopen nadat ik per stom toeval op een peugoet 406 1.8 16 v srx break
was gestuit voor weinig geld ik had voor heen altijd een 206 maar daar had ik schade mee gereden en
die kon ik goedkoop inruilen op een vw polo nu de polo afgekeurd was vonden wij dus onze peugeot
enigste nadeel is dat de benzine meter niet spoort :P maar voor de rest rijd ons slee harsteike goed

tot zover mijn verhaal

ps als iemand mij wat informatie kan geven waar ik een goedkope cockpit weg kan halen van de sloop
dan hoor ik dit graag
flappie311
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 feb 2013, 20:49

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor wondervinger » 05 feb 2013, 16:13

Gefeliciteerd met de kleine en dat er nog meer mogen volgen. Je hebt nu ruimte zat in de 406 en alle kinder assecoirres
duvel je zo achterin. :mrgreen:
De benzine meter dat zou toch wel een kleinigheid zijn? :roll: Contactje los, of de min niet goed. Deze voitures zijn er nog wel en een andere benz. meter vast ook nog wel. Vele veilige kilometers toegewenst. :wink:
Het Beste,

403 BL `60, ferguson TEF met banaanlader `54, Zundapp 510-101 `63.
Avatar gebruiker
wondervinger
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 19 maart 2009, 00:15
Woonplaats: Veendam

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Harrie » 10 feb 2013, 14:22

Welkom Anton, en op jullie zoontje van 4 mnd. mag je terecht trots zijn :D Gefeliciteerd alsnog.
406 1.8 16V Break is een fantastisch fijne voiture !
onderdelen vind je via de onderdelenlijn, dat is een website van ARN ( Auto Recycling Nederland ) waar
alle correcte auto-demontagebedrijven bij aangesloten zijn:
http://www.onderdelenlijn.nl

succes ! grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor doehetzelver zonder tijd » 14 feb 2013, 14:13

Hallo,

In het dagelijks leven ben ik redacteur bij het tv-programma De Vijfde Dag http://www.devijfdedag.nl

Dus als je eens tegen dingen aanloopt waarvan je zegt: daar zouden ze in het nieuws eens aandacht aan moeten besteden, laat het me weten.

Ik weet niet in hoeverre het hier off-topic is, maar ik rijd sinds 1999 in een Peugeot 404 sedan uit 1970 (blanc Alaska) en sinds 1993 in een Citroen 2cv6 uit 1981. En we hebben een oldtimer caravan: een Kema Zwaluw uit 1970. Sinds 2011 in mijn bezit, nadat ik de voorganger (een Kema Kolibri) na tien jaar verkocht. Beide prettige (lichte) caravans achter de 404.

Voor het dagelijks vervoer hebben we sinds 2006 een 406 break HDI uit 2003, met helaas slechts 90 pk. Klinkt en trekt op als een vrachtwagen, wel goed voor mijn portemonnee (weinig snelheidsboetes...).

Auke Schouwstra, Baarn
'Verzamel geen schatten voor u op de aarde, waar mot en roest ze verderven, (...) maar verzamel schatten voor u in de hemel, waar geen mot of roest ze verderft.'
(Aldus Jezus Christus in de Bijbel, evangelie van Mattheüs, h.6 vers 19-21)
doehetzelver zonder tijd
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 18 aug 2005, 16:01
Woonplaats: Baarn

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor roy_bekhuis » 09 mei 2013, 16:56

Na jaren bij Philps, AT&T en Lucent te hebben gewerkt als SMD operator ben ik via via terecht gekomen in omroepland.
Radioautomatisering, heel veel plezier gehad en gewerkt.
Echter was ik en de werkgever ongeveer tegenpolen.
Hij wilde alleen geld en ik tevreden klanten, dus dat moest wel fout gaan.
Diverse projecten gedaan van kassasoftware tot cruiseschepen met betalingssystemen via de WAO weer op de markt gedumpt.
Dus een paar maanden bij Defensie/DTO gewerkt om alle luchtmachtbasis over te krijgen op nieuwe computers.
Aan alles komt een eind zo ook daar.

Geluk dat ik gelijk kon beginnen bij Thales (oud Holland Signaal) als SMD operator en lijn chef.
Met heel veel inzet en plezier gewerkt tot ik de lichten uit moest doen omdat Thales ons werk in het buitenland liet doen.

Daarna uiteindelijk zonder inkomen thuis komen te zitten, waar ik nu nog zit.
Als huisman die af en toe wat klusjes oppakt om wat extra's te verdienen.
Leven doen we van mijn vrouw die accountant/salarisadministrateur/belastingconsulent is.

Yep, thats me, kom me dagen door met hobby/huishouden en kind. (onze dochter van 9)
Zo klooi ik maar door, want niemand wil een 41 jarige ex-kanker patiënt die blind is aan 1 oog waarvan de rug ook nog 2 vernauwingen heeft.
En gek genoeg help deze crisis niet echt mee.
205 1.4i CJ 1991, pinin 22054. (verkocht)
205 1.1i Ace 1993 (Telfort reclame wagen)
roy_bekhuis
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 24 feb 2013, 20:17
Woonplaats: Huizen

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor Sikkie » 09 jun 2013, 22:43

Ik werk in de ict
Sikkie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 jun 2013, 22:23

Re: Wat doen we in het dagelijks leven ?

Berichtdoor jan-03 » 10 jun 2013, 06:58

roy_bekhuis schreef:Na jaren bij Philps, AT&T en Lucent te hebben gewerkt als SMD operator ben ik via via terecht gekomen in omroepland.
Radioautomatisering, heel veel plezier gehad en gewerkt.
Echter was ik en de werkgever ongeveer tegenpolen.
Hij wilde alleen geld en ik tevreden klanten, dus dat moest wel fout gaan.
Diverse projecten gedaan van kassasoftware tot cruiseschepen met betalingssystemen via de WAO weer op de markt gedumpt.
Dus een paar maanden bij Defensie/DTO gewerkt om alle luchtmachtbasis over te krijgen op nieuwe computers.
Aan alles komt een eind zo ook daar.

Geluk dat ik gelijk kon beginnen bij Thales (oud Holland Signaal) als SMD operator en lijn chef.
Met heel veel inzet en plezier gewerkt tot ik de lichten uit moest doen omdat Thales ons werk in het buitenland liet doen.

Daarna uiteindelijk zonder inkomen thuis komen te zitten, waar ik nu nog zit.
Als huisman die af en toe wat klusjes oppakt om wat extra's te verdienen.
Leven doen we van mijn vrouw die accountant/salarisadministrateur/belastingconsulent is.

Yep, thats me, kom me dagen door met hobby/huishouden en kind. (onze dochter van 9)
Zo klooi ik maar door, want niemand wil een 41 jarige ex-kanker patiënt die blind is aan 1 oog waarvan de rug ook nog 2 vernauwingen heeft.
En gek genoeg help deze crisis niet echt mee.


In jouw werkgebied is genoeg te doen zou je denken, een kwetsbare gezondheid is voor werkgevers te veel risico en gedoe wat ze liever vermijden.
Als je gezondheid het toelaat zou je wel kunnen denken om iets voor jezelf te beginnen Roy..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten