Wat doen we in het dagelijks leven ?

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onderschrift

Berichtdoor Paull en Paulla » 11 maart 2006, 23:15

---- t....tt...t...t.talking 'bout my Generation! ----

Herken ik dit uit een liedje van The Who? :P
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 12 maart 2006, 20:04

@paull
Dacht ik ook al ja.
Leuk gevonden :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor arie206rc » 28 mei 2006, 17:42

Hoi ikben Arie en werk als eindverantwoordelijke van de productie bij een
worstenbedrijf.
Wij maken ossenworst en filet'd american.
Verder ben ik in mijn vrije tijd vrijwillier bij het Rode Kruis,
en zit ik bij het Sigma-team West Utrecht.
Die worden opgeroepen bij grote rampen.
Als jullie me missen met mijn RC ben ik er al!
Avatar gebruiker
arie206rc
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 mei 2006, 08:29
Woonplaats: Abcoude

Berichtdoor Edzo » 29 mei 2006, 00:38

geupdate
Laatst bijgewerkt door Edzo op 04 jul 2007, 23:31, in totaal 1 keer bewerkt.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Riko » 29 mei 2006, 17:10

Nieuwe post sinds lange tijd.

Ik ben dus Riko, 19 jaar en student Journalistiek in Zwolle. Ben geboren tukker. Ik heb al tijden geen vaste betalende betrekking gehad, maar weet toch altijd rond te komen. Mijn hobby is sleutelen en als je dan een auto wilt rijden, dan is een oud barrel als mijn 404 een goede keus Hoewel voor een jongere als ik toch iets te groot (of heb ik te weinig vrienden?). Ik ben nu dus op zoek naar een 304 coupé.

Zoveel wist ik er nu even uit te wringen.
Groeten
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Bert » 30 mei 2006, 09:59

Laat ik mij ook maar eens voorstellen dan, ik ben van bouwjaar '51 en moet Zen dus teleurstellen dat hij waarschijnlijk dus niet de oudste op dit forum is :wink: . ik heb 19 jaar in een peugeot garage gewerkt ( 1966 / 1985 ) en heb dus ervaring met de diverse types peugeot die nu klassiek zijn . In 1985 ben ik van baan veranderd en scheur nu met treinen door het land ( is heel iets anders dan auto's hoor :lol: ) ( geen goederentreinen maar die grote gele dingen waar soms best wel veel mensen in passen).
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor BerryS » 30 mei 2006, 15:13

Ik post hier niet veel en ik heb (nog?) geen Peugeot, maar toch zal ik mij even voorstellen.

Ik ben hoogstwaarschijnlijk één van de jongste op dit forum, met mijn 19 jaren. Ik heb sinds 1 april 2005 mijn rijbewijs en ik heb in maart 2005 samen met mijn buurjongen (ook 19) een Kever uit 1972 gekocht. Deze rijdt (legaal) sinds augustus 2005.
Ik woon trouwens in Vreeland (voor diegene die dat niet weten te liggen: langs de Vecht, 10km ten westen van Hilversum).

Mijn dagelijkse bezigheid is het volgen van een studie, namelijk de studie MER (Management, Economie en Recht) aan de HES in Amsterdam. Ik zit in het 2e jaar, en dat hoop ik een dezer weken af te sluiten. Volgend half jaar moet ik met een stage beginnen, het liefst auto-gerelateerd uiteraard!

Ik ben al zolang als dat ik kan lopen en praten helemaal autogek. Dat heb ik overigens niet van mn ouders meegekregen...
In mijn bijbaantjes uit ik die autoliefhebberij wel: op zaterdag was ik auto's bij de Lexus dealer in Breukelen en daarnaast chauffeur ik wel eens voor AB-AZ studentchauffeurs. Voor de hobby volg ik ook nog bij ballonvaarten, dat is altijd erg gezellig en leuk om te doen.
Naast deze baantjes speel ik ook nog een muziekinstrument, namelijk bes bas (tuba). Dit doe ik bij een leerlingenorkest, harmonieorkest, fanfare en sinds kort ook nog bij een brassgroepje. En sinds 2005 zit ik in het bestuur van de Dorpsraad Vreeland, waarvoor ik ook de website maak (net als voor 2 andere stichtingen/verenigingen).

Dat was het wel zo'n beetje :-)
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Berichtdoor Dick » 30 mei 2006, 15:26

Hey Berry, leuk, ik ben zelf ook 19 en helemaal autogek... Dr zijn dus toch mensen van mijn leeftijd die van klassiekers houden ipv verkrachte golfjes! Houden zo!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Idranor » 30 mei 2006, 23:00

Tsjonge, ik zit te zoeken naar mijn post met wat ik doe maar die is er helemaal niet! :roll: Nou ja beter laat dan nooit:

Ik ben momenteel werkzaam als koerier bij een grote internationale expressvervoerder. Ik rijd dagelijks in Amsterdam en dat is leuk werk. Van opleiding ben ik echter dierkundig ingenieur en tussen de bedrijven door ben ik dan ook op zoek naar een "echte" baan. Ik help ook vaak mn pa met z'n bedrijfje (plantenkwekerij).

Als ik niet werk (en soms ook als ik wel werk) zijn er veel dingen waar ik me graag mee bezig houd: mijn auto's rijden en/of opknappen (305GTX, Fiat Ritmo cabrio, Ritmo 60CL), terraria, fotograferen, (live-)muziek, internetten, reizen, veldherpetologie (amfibieen/reptielen zoeken) en soms (als er nog tijd over is :mrgreen: ) nog wat lezen of schrijven.

Ik heb wel eens als correspondent voor het plaatselijke huis-aan-huisblad gewerkt en heb nog wel plannen iets met journalistiek te gaan doen.

Ik hoop dat ik niets vergeten ben. :mrgreen:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor BerryS » 01 jun 2006, 08:27

Dick schreef:Hey Berry, leuk, ik ben zelf ook 19 en helemaal autogek... Dr zijn dus toch mensen van mijn leeftijd die van klassiekers houden ipv verkrachte golfjes! Houden zo!

Golfjes vind ik ook erg fijne en leuke auto's, maar het is jammer dat er vaak zulk fout volk in rijdt en dat ze vaak verkracht worden...

@Idranor: ivm dat journalistiek kan je dat verslagje van de Nacht van Weesp ook wel noemen :) Zie www.nachtvanweesp.nl :-)
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Berichtdoor Idranor » 02 jun 2006, 22:07

Dank je Berry :wink: , al was dat niet direct een journalistiek hoogstandje en ik schrijf wel eens vaker een verslagje van het een of het ander hoor! 8)
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor ZEN » 03 jun 2006, 20:32

Bert schreef:Laat ik mij ook maar eens voorstellen dan, ik ben van bouwjaar '51 en moet Zen dus teleurstellen dat hij waarschijnlijk dus niet de oudste op dit forum is :wink: . ik heb 19 jaar in een peugeot garage gewerkt ( 1966 / 1985 ) en heb dus ervaring met de diverse types peugeot die nu klassiek zijn . In 1985 ben ik van baan veranderd en scheur nu met treinen door het land ( is heel iets anders dan auto's hoor :lol: ) ( geen goederentreinen maar die grote gele dingen waar soms best wel veel mensen in passen).



OK Bert, jij wint! :wink:

Grappig detail: toen ik in Weest woonde had ik een buurman die ook treinmachinist was. Een met enorm veel droge Groningse humor gezegende gozer.
Zo noemde hij zichzelf een SADO-MACHINIST!!! :lol: :lol: :lol:



@Idranor: op de middelbare school had ik een klasgenoot die ook helemaal idolaat was van amfi's en reptielen. Zijn kamer stond vol met terraria. Met klasgenoten zijn we natuurlijk ook op werkbezoek geweest, waarbij we ook "moesten" voelen hoe het is als een hagedis aan je vingen hangt. Met z'n bek dus he? :wink: Je voelt het nauwelijks! :roll:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor ceegee » 03 jun 2006, 21:33

Ik ben van het bouwjaar 48 en volgens de statistieken niet herplaatsbaar full time geranium verzorger .

Tussendoor ga ik woensdag naar Denemarken om een contrtact te tekenen om een partij kozijnen te laten fabriceren voor de Ukraine.

Daarna duik ik weer in de gerania :lol:
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor Le lion sable » 24 aug 2006, 00:37

goede nacht allen.

heb geloof ik een valse start gemaakt op het forem :oops:
bij mijn berichtje (afschijd van een 404'74) :oops:
geen enkel berichtje terug gehad,sorry?
maar goed, ik ben dus le lion sable in het dagelijks leven ook wel
wes helweg,genoemd en ben van het bouwjaar '66.
ik ben chauffeur van beroep,en rij bij Fiege op een mercedesbenz sprinter 311 koelwagen en vervoer daar mee radio active spullen voor alle zkh'n
in NL/B.
peugeot en citroen z'n er met de paplepel in gelepeld, zo had m'n vader
eerst een ami en m'n stief vader ook toeval?
later kwam er renault 4 en daar na alleen maar peugeot's, 2x 204,1x404
1x504,2x505 en de laaste is een braek daar rijdt hij nog in. 8)
m'n stiefvader had meer met citroen eerst 1x ami 1x 2cv 1x 404 1xvolvo242 1x309 1xXM 1xZX en daar rijdt hij nog in. :D
ik zelf heb ook een skala aan auto's gahad maar kom toch weer bij een van de twee terug zo heb ik nog een 404'74 zoals jullie wel weten? :?
maar rij ik in tussen ook nog met een XM20i braek '92 ook lekker.
maar ja de euro heeft leven er niet goed koper op ge maakt heb dus maar besloten om aan mijn hobby een eindtemaken stallings problemen.
ga dus maar met de XM verder door het leven, m'n broer heeft er ook een kunnen we nog lachen. :wink:
groet le lion sable
Le lion sable
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 aug 2006, 00:00
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Break-Rider » 11 sep 2006, 08:44

Momenteel loop ik in de ziektewet vanwege en kapotte schouder maar normaal rij ik surveillance bij een beveiligingsbedrijf in de Bijlmermeer. Leuk wijkje om te werken, geen dooie zooi tenminste :mrgreen: Doe dit nu 7 jaar maar denk wel dat ik me eerdaags laat overplaatsen. Heb het nu wel een beetje gezien daar. Word weer eens tijd voor een nieuwe uitdaging :wink:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Berichtdoor zwets » 28 sep 2006, 11:46

Zal me ook eens voorstellen dan...

De naam is Ruben aka zwets, bouwjaar 1971, en momenteel werkzaam als systeembeheerder bij een multinational bekend van de lampen en scheerapparaten.

De voorliefde voor franse auto's is aan het eind van de middelbare school en na het halen van mijn rijbewijs ontstaan.
Sindsdien eigenlijk alleen maar frans blijven rijden en het bevalt best goed.
Met sommige auto's heb ik wat meer geluk gehad als met anderen, en sommige vragen ook meer aandacht dan anderen. Het blijft frans natuurlijk.

Daarnaast hobby ik ook wat aan oldimer bromfietsen in mijn vrije tijd.
Verder ben ik meer een funktioneel gebruiker van auto's, het moet comfortabel zijn en technisch in orde.
Ik rij namelijk liever dan dat ik sleutel ;)
zwets
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 feb 2006, 15:26
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Yippy » 06 okt 2006, 22:56

Hallo allemaal,

Voor één keer dan. Ik ben Janneke (1961) en jullie kunnen lezen waar ik woon.
Heb mijn hele leven al in de financiën gezeten. Dus ook een cijferaar. Sinds januari 1999 automatiseer ik die cijfertjes. Eerst als senior consultant bij Capgemini Nederland B.V. Nu, sinds 1 januari 2006, werk ik op de automatiseringsafdeling van een groot ongeliefd incassobureau in Leeuwarden. U allen niet onbekend, verwacht ik.

Ben in 1992 getrouwd met Marco die zeven jaar jonger is dan ik. We hebben ervoor gekozen geen kinderen te willen. We hebben twee katten.
Sinds 1995 verplaatsen wij ons in het dagelijks leven op twee motoren, nu twee Honda Pan European's ST1300. Ik rijd daarmee ongeveer 45.000 km per jaar. Zwaar boven gemiddeld dus.

We zijn allebei al reeds lang peugeot liefhebber. Marco heeft het van huis uit meegekregen, zijn beide ouders werkten voor een Peugeot dealer in Montfoort.
Bij ons thuis is de liefde voor de Franse auto ontstaan. Mijn liefde voor de Peugeot is vanzelf ontstaan. Spreekt voor zich :!:
De liefde voor de 504 is er eigenlijk ook met de liefde ingekomen. Mijn eerste vriend (Marco is nummer drie) heeft twee 504's sedan gehad en dat vond ik helemaal het einde.

Ik hoop nog lang van de 504 en van jullie te genieten. Ik vind dit forum erg leuk !

Groetjes,

Yippy
Witte 504 A01 1969
Avatar gebruiker
Yippy
 
Berichten: 116
Geregistreerd: 28 sep 2006, 11:42
Woonplaats: Tjalleberd

Berichtdoor jan eend + » 06 okt 2006, 23:49

Yippy schreef: Nu, sinds 1 januari 2006, werk ik op de automatiseringsafdeling van een groot ongeliefd incassobureau in Leeuwarden. U allen niet onbekend, verwacht ik.

Ik rijd daarmee ongeveer 45.000 km per jaar. Zwaar boven gemiddeld dus.

Ik hoop nog lang van de 504 en van jullie te genieten. Ik vind dit forum erg leuk !

Groetjes,Yippy


Goedennacht. Don't excuse voor je werkzaamheden, de boodschapper wordt hier idd niet gekeeld, en wie breekt, betaald nou een keer :( Ook boetes, dus.... :wink:

Jaarlijks bijna een halve ton op de Bike is wel erg heftig.... Veel woon-werk verkeer of giga-vakanties ? ?

Welkom, overigens. Zal binnenkort ookkus wat over mij vertellen :lol: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Yippy » 07 okt 2006, 10:02

jan eend schreef:Jaarlijks bijna een halve ton op de Bike is wel erg heftig.... Veel woon-werk verkeer of giga-vakanties ? ?

Zoals je hebt kunnen lezen zijn we recentelijk verhuisd van Amsterdam naar Tjalleberd. Ik heb 'dus' vanaf febr 2005 op en neer gependeld tussen Amsterdam en Leeuwarden. Ja, op de motorfiets. Door weer en wind zo het geval. Daarvoor voor Capgemini ook 7 maanden Assen, 7 jaar Den Haag, één jaar Utrecht om maar wat te noemen. Dat alles tikt lekker door op die kilometerteller.
Maar ook inderdaad vakanties. Wij houden erg van verre reizen. Niet op de eigen motorfiets, maar wel op de motor hebben we ook al twee keer door India en een keer door Vietnam gereden. Op de eigen motor daarbij ook nog het 'standaard' Europawerk, met als uiterste punt de grens tussen Polen en Wit Rusland. Ook erg mooi en leuk om te doen. Op de motor kom je, zeker in De Oost, dichtbij de lokalen en dat is een belevenis op zich !
Witte 504 A01 1969
Avatar gebruiker
Yippy
 
Berichten: 116
Geregistreerd: 28 sep 2006, 11:42
Woonplaats: Tjalleberd

Wie-is wie

Berichtdoor jan eend + » 22 okt 2006, 02:02

Hadagdan. :mrgreen: Okee, wie is de volgende.... :?: Morgen of Overmorgen schrijf ik wel wat..... :wink: Groetz, vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor jospop » 23 okt 2006, 21:17

Hallo allemaal,

Ik ben Josse Poppinga, dertig jaren oud, opgeleid tot cognitief ergonoom (richting binnen de psychologie) maar werk als verkoper in een authentieke ijzerwarenzaak. Mijn peugeotliefde is ontstaan doordat ik na het behalen van mijn rijbewijs de afgekeurde 104 van mijn ouders kreeg. De 104 was daarvoor van mijn oma geweest en die had er verder goed op gepast. Toendertijd veel tijd en weinig geld dus dagen lopen slijpen en lassen tot de 104 weer stevig op z'n achterpootjes stond. Door de jaren heen ben ik steeds meer van dat autootje gaan houden: 40 OSB-platen op het dak, heen-en-weer Roemenie, heel bankstel achterin, nooit in de steek gelaten (waarom ben ik eigelijk lid van de ANWB?).
Sinds kort ook in het bezit van een 504 L, louter en alleen voor het uiterlijk... Wat een prachtige auto is het toch. Het plan was ook om de 104 dan iets meer rust te gunnen en op te kunnen knappen. Helaas heeft de 504 nog wat technische aandacht nodig en ben ik in mijn vrije tijd dus druk met beide auto's.
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Daniël » 23 okt 2006, 23:07

Opgeleid voor galg en rad, 504-liefde, het heen-en-weer met Roemenie: klinkt herkenbaar! :wink: Toch fijn om te weten dat ik niet de enige onrustige ziel (in welke betekenis men ook wil) op dit forum ben...

PS groet aan iedereen uit Timisoara, deze keer meegereden in een Volvo: mijn 504 staat gewoon thuis met een startmotorprobleem... :roll:
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor klaas » 24 okt 2006, 13:10

Ook hier zal ik me dan even netjes voorstellen:
Ik ben Klaas Schaft bouwjaar '68
Vanaf mijn 16e alleen maar kevertjes gereden en later overgestapt op de VW busjes( T2, voor de kenners)
Nu dan eidelijk de stap gemaakt naar een watergekoelde auto.
Weliswaar ouder dan de meeste VWtjes die ik heb gehad: een 404 break uit '63.
En wat doe ik voor de kost: van mijn hobby een deel van mijn werk gemaakt, ik rij rond "in de enige nog rondrijdende" VW ijsbus en bezoek hier veel evenementen mee.
Helaas kan dit niet het gehele jaar en werk daarom in de hoofdstad in de universiteits bibliotheek van de UVA.
mijn andere hobby auto: kijk op www.ijsbus.nl
Avatar gebruiker
klaas
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 23 okt 2006, 16:46
Woonplaats: Alkmaar

Berichtdoor Katy & Chris » 25 feb 2007, 21:10

Tja, als nieuw telg op het forum, zullen wij ons ook voorstellen.

Katy ('66) en Chris, we zijn allebei kunstzinnig/creatief en werken nog aan onze websites.

http://www.cloudchamber.eu voor kunst en theater, wie weet ook kostuums opbestelling voor gedateerde/historische rond ritjes in je Peugeot? en
http://www.lusitano.eu.com voor eigenzinnige muziek.

Voor de rest hebben we 2 gekke honden en een zoon, we werken voor onszelf en leren nu hoe je moet sleutelen mbv onze bus Papillon ('73).

grt
K&C
Drive me to the moon.....
Avatar gebruiker
Katy & Chris
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 19 feb 2007, 13:03
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Babac69 » 26 feb 2007, 09:57

Bonjour,

Ik ben nu ook aan de beurt, ben van bouwjaar 69, altijd Peugeot gereden sinds mijn 18, zoals te lezen is onder even voorstellen begon ik met 3 x Peugeot 403. Ik rij momenteel met een Peugeot 205 Lacoste, met gezin samen in een Peugeot 406 Break SRDT en in de zomer in een Peugeot 304 S Cabriolet. Verder heb ik een 304 S Coupé als restauratie object maar ben bang dat ie verkocht moet worden. Ik heb binnenkort geen plaats ervoor en zeker geen tijd.

Ik ben de laatste 15 jaar ICT'er van beroep in diverse vakken, daarvoor van alles en nog wat gedaan in verschillende landen. Ik ben momenteel Senior medewerker ICT bij de Gemeente Emmen.

Amicalement, David
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world

VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten