Wat doen we in het dagelijks leven ?

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor MichelDV » 21 nov 2005, 21:07

Momenteel doe ik niet veel meer dan wandelen en rusten in het dagelijks leven. Normaal verdien ik de kost bij Metallo-Chimique, een non-ferro bedrijf in Beerse. Sta daar te werken in full continu, dus 3 dagen werken 2 thuis, 4 dagen werken 2 thuis, en dan weer 3 enz...

Vrouw en kinderen krijgen nu natuurlijk xtra veel aandacht, maar zoals je weet heb elk voordeel z'n nadeel. :wink:
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor Loekie » 22 nov 2005, 15:17

Mijn beroep is Leesten maker voor de orthopedie.
Ik fotografeer graag en heb een kunstzinnige achtergrond.
404 XC7 1969.
Avatar gebruiker
Loekie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 sep 2005, 18:37

Berichtdoor Idranor » 22 nov 2005, 23:06

Loekie schreef:Mijn beroep is Leesten maker voor de orthopedie.
Ik fotografeer graag en heb een kunstzinnige achtergrond.


Ik vind kunst en auto's goed samengaan. Sterker, auto's zijn kunst! Het ontwerp van een auto is vaak een kunstwerk op zich. Ik kan een auto bewonderen zoals een ander een Rembrandt (lukt me ook nog wel) of een Picasso (is lastiger voor mij) kan bewonderen.
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Dick » 23 nov 2005, 09:13

Idranor schreef:
Loekie schreef:Mijn beroep is Leesten maker voor de orthopedie.
Ik fotografeer graag en heb een kunstzinnige achtergrond.


Ik vind kunst en auto's goed samengaan. Sterker, auto's zijn kunst! Het ontwerp van een auto is vaak een kunstwerk op zich. Ik kan een auto bewonderen zoals een ander een Rembrandt (lukt me ook nog wel) of een Picasso (is lastiger voor mij) kan bewonderen.


Kijk, dat probeer ik mijn vrienden nou ook altijd uit te leggen, maar die verstaan een omgebouwde Golf ef CRX onder kunst :evil: :evil: Ik ga bijvoorbeeld regelmatig even de schuur in om alleen te kijken naar de 504... Prachtig toch?
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor MichelDV » 23 nov 2005, 09:30

Ik ga bijvoorbeeld regelmatig even de schuur in om alleen te kijken naar de 504... Prachtig toch?


Dacht al dat ik alleen was met dat kijken voor het slapen gaan. Kom er altijd van tot rust. :-)
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor Idranor » 23 nov 2005, 13:59

Dick schreef:Kijk, dat probeer ik mijn vrienden nou ook altijd uit te leggen, maar die verstaan een omgebouwde Golf ef CRX onder kunst :evil: :evil: Ik ga bijvoorbeeld regelmatig even de schuur in om alleen te kijken naar de 504... Prachtig toch?


Wees blij dat ze geen Peugeots ombouwen! Dat zou zijn als met zwarte stift een snorretje en een brilletje tekenen op een portret van bijvoorbeeld Rembrandt!

En ook ik kijk graag even naar mijn auto(s), en niet alleen voor het slapen gaan!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 23 nov 2005, 14:25

Wees blij dat ze geen Peugeots ombouwen!

Nou met klassieke en semie klassieke doen ze dat vrijwel niet.
Maar met moderne (205 en nieuwer) wordt dat toch veel gedaan.
Maar zelfs klasiekers moeten er soms aan geloven dan vaak naar HotRod.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 23 nov 2005, 14:28

Ik vind een HotRod altijd wel gaaf, en daar zit toch een hele boel meer creativiteit in dan een 205 volhangen met tupperware :D
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 23 nov 2005, 14:46

Dick schreef
Ik vind een HotRod altijd wel gaaf, en daar zit toch een hele boel meer creativiteit in dan een 205 volhangen met tupperware

Helemaal mee eens :D
Een HotRod is ook echt Uniek zo'n 'Tupperware mobiel' rijden er nog wel wat de zelfde rond omdat de onderdelen bij de grrothandel gehaald worden.
HotRod delen zijn allemaal Custom Made en vaak nog met de hand ook 8)
Respect. :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor MichelDV » 23 nov 2005, 17:31

Dick schreef:Ik vind een HotRod altijd wel gaaf, en daar zit toch een hele boel meer creativiteit in dan een 205 volhangen met tupperware :D


Je brengt me op ideeën. In de keuken hebben we een schuif die uitpuilt van de tupperware. Als ik die nu eens aan m'n 504 ging hangen. Meer dan de helft wordt toch nooit gebruikt.
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor Dick » 23 nov 2005, 18:57

LionFish schreef:
Dick schreef:Ik vind een HotRod altijd wel gaaf, en daar zit toch een hele boel meer creativiteit in dan een 205 volhangen met tupperware :D


Je brengt me op ideeën. In de keuken hebben we een schuif die uitpuilt van de tupperware. Als ik die nu eens aan m'n 504 ging hangen. Meer dan de helft wordt toch nooit gebruikt.


Heel slecht plan :lol:
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor MichelDV » 23 nov 2005, 20:22

Dick schreef:
LionFish schreef:
Dick schreef:Ik vind een HotRod altijd wel gaaf, en daar zit toch een hele boel meer creativiteit in dan een 205 volhangen met tupperware :D


Je brengt me op ideeën. In de keuken hebben we een schuif die uitpuilt van de tupperware. Als ik die nu eens aan m'n 504 ging hangen. Meer dan de helft wordt toch nooit gebruikt.


Heel slecht plan :lol:


Maar het is een plan!!! :wink:
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor pick~up » 17 jan 2006, 22:02

Hallo ik ben Leon een monteur bij een tractor export bedrijf ik ben 25 jaar oud en ben de eigenaar van het volgende: een peugeot 604 ti en een peugeot 404 pickup en een peugeot 309 xrd turbo voor dagelijks en motoren: een honda xr 600 en een moto guzzi 750S dus geld heb ik niet maar spullen.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Berichtdoor Michiel Mobiel » 18 jan 2006, 00:15

Ik ben Michiel, bouwjaar 1977.

In het dagelijks leven ben ik industrieel ontwerper/vormgever.
In het verleden heb ik o.a. voor Jan Janssen fietsen gestyled en mijn laatste betrekking was bij S-p-y-k-e-r als designer.
Zie ook dit topic geplaatst door "Goudenleeuw", dan weten jullie genoeg: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3990
Dit onderwerp laat ik verder rusten...
Houd wel de komende beurs van Geneve, begin maart in de gaten!!!

Daarnaast maak ik met de computer artists impressions van toekomstige automodellen voor het tijdschrift Autovisie.
Ook ben ik actief als tekenaar van klassieke auto's, waarvan jullie op dit forum al enkele voorbeelden hebben kunnen zien.

Mijn liefde voor Peugeot is niet met de paplepel ingegoten.
Mijn ouders hadden niet zoveel met auto's en wat ze vroeger reden was meestal Citroën totdat mijn vader een Visa heeft gehad...
Maar met het Citroënvirus ben ik nooit echt besmet geraakt.

Als klein jongetje verheugde ik me er altijd op als we van Barneveld naar Lunteren gingen rijden, omdat daar langs de route een zwarte 404 bij een pompstation stond.
Ik wist toen nog niets van merken en types af, maar dat model wilde ik gewoon steeds graag zien.
Ik was dus al vroeg gefascineerd door de designs van Pininfarina!
Zo werd mijn eerste Peugeot dus ook een 404.
Avatar gebruiker
Michiel Mobiel
 
Berichten: 320
Geregistreerd: 11 jun 2005, 00:59
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Wanzl » 19 jan 2006, 21:03

LionFish schreef:
Dick schreef:
LionFish schreef:
Dick schreef:Ik vind een HotRod altijd wel gaaf, en daar zit toch een hele boel meer creativiteit in dan een 205 volhangen met tupperware :D


Je brengt me op ideeën. In de keuken hebben we een schuif die uitpuilt van de tupperware. Als ik die nu eens aan m'n 504 ging hangen. Meer dan de helft wordt toch nooit gebruikt.


Heel slecht plan :lol:


Maar het is een plan!!! :wink:


Hotrods Rule! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 252
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Dick » 20 jan 2006, 13:45

Zeker weten!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor ZEN » 27 feb 2006, 13:42

HotRods zouden verboden moeten worden! :cry:

Wat doe ik in het dagelijks leven?

Allereerst, mijn voornaam is Elmer en ik ben van december 1954.
Ben ik hiermee waarschijnlijk wel de oudste van het forum, n'est-ce pas?

Ik ben een financieel interimmer.
Wa's da?
Ik ben in vaste dienst bij een detacheringsbureau op financieel/administratief gebied.
Wij komen te hulp, tegen een aardige vergoeding, bij plotselinge onderbezetting op de financiële administratie, bij reorganisaties, uitbreidingen, bij implementatie van nieuwe automatiseringssystemen. Noem maar op, uw probleem is ons inkomen... :wink:

Meestal zijn dat projecten van maximaal 6 maanden. Dan op naar de volgende klus. Maandag as (06-03-06) begin ik aan een nieuwe opdracht.

Je moet ertegen kunnen, telkens ergens anders werken. Maar ben je eraan gewend, dan wil je niet anders meer. Geen gevaar op ahum vastroesten... 8)

Mijn Peugistisch verleden kan je zien in mijn "een voorstellen" topic "ZEN meldt zich".

Salut & cordialement.

Elmer
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Dick » 27 feb 2006, 13:45

Cyfermeneer dus:P
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor ZEN » 27 feb 2006, 13:52

Zeker weten!




Om jouw vorige post te citeren... :mrgreen:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Voiture » 27 feb 2006, 22:25

Ik (Robbert, 01-1982) ook maar even dan!


Net als ZEN ben ook ik interimmer, maar dan op bouwkundig gebied en wel als opzichter. Ik ben in dienst van een bouwmanagementbureau en word ingezet op woningbouwprojecten (nieuwbouw).

In de meeste gevallen gaat het om 'probleemprojecten'; van de 5 achtereenvolgende probleemgevallen ging het 4 keer om het vervangen van een opzichter welke i.v.m. overspannenheid niet verder kon.
Het leuke is dat je dan in enkele weken tot hooguit enkele maanden een project weer goed op de rails moet zetten en het daarna afrondt. De duur is dan meestal een jaar.
Het nadeel is dat je meestal in een minder prettige werksfeer terechtkomt. Maar goed, elk voordeel heb se nadeel :wink: .
Avatar gebruiker
Voiture
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 29 okt 2005, 20:22
Woonplaats: Dirksland

Berichtdoor ZEN » 28 feb 2006, 17:04

Robbert,

Is het niet juist dat je als een soort "el salvador" binnenkomt?
Ze zitten met een probleem, jij komt ze te hulp.

Of zien ze het meer zo: de cavalerie komt altijd te laat... :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Voiture » 28 feb 2006, 18:23

Helaas, Elmer. Vrijwel zonder uitzondering wordt ik met de onnodige weerstand ontvangen. Volgt er geen acceptatie? Zeker wel, maar pas wanneer het project al bijna klaar is...

Je moet het zo zien:
- De ontwikkelaar is de opdrachtgever
- De aannemer heeft het werk van de opdrachtgever gegund gekregen

De houding van aannemer richting opdrachtgever is altijd wat gespannen, in die zin dat er altijd een behoorlijke portie wantrouwen aanwezig is. En als ik dan door de opdrachtgever bij de aannemer wordt 'neergepoot', levert dat een wat minder prettige werksfeer op!
Avatar gebruiker
Voiture
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 29 okt 2005, 20:22
Woonplaats: Dirksland

Berichtdoor XSBomB » 04 maart 2006, 16:25

ik ben john

15-03-83 (broekie dus)

ben dtp-er van beroep (ben aan het leren voor computer service technicus)

rijd dus Peugeot 205 xs (net als mijn eerste autotje :))
heb hier voor een golf 1600 gehad en daarvoor een

Golf GTI :twisted: 138 pk

en nu dus weer een xsje

groeten
xs is best wel snel :)
Avatar gebruiker
XSBomB
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 feb 2006, 14:22
Woonplaats: apeldoorn

Berichtdoor henk_kok » 10 maart 2006, 02:06

Nou, ik zal dan maar ook even een klein introotje schrijven.

Ik ben dus Henk Kok, op dit moment woonachtig te Eindhoven. Daar werk ik als verpakkingsontwerper bij een middelklein bedrijf waar ik het ontzettend naar mijn zin heb.
Mijn ouders hebben mij kennis laten maken met de wereld op 8 febr 1974, te Tilburg. Maar ik zie mezelf als een Tukker aangezien ik in Twente opgegroeid ben.

Mijn vorige auto was een Starlet 1.3 DX automaat die ik geërfd had van mijn opa. Een klein grijs metallic koekblik uit '86 met een onsterfelijke en makkelijk te onderhouden motor. De auto was werkelijk in perfecte conditie, daar mijn opa het altijd in de garage had staan en het elk jaar een grote beurt gegeven werd. Het had in 15 jaar tijd slechts 48.000 km gereden!
Ik had daar heel wat plannen mee, maar op een regenachtige avond vlak woon nieuwjaar 2002 en nabij Hardenberg reed ik - als gevolg van zeer slecht zicht - de berm in. Daarbij kantelde het gebakje op zijn zij en kwam ik 30 meter verder tot stilstand tegen een boom. Natuurlijk was dit zoefmobieltje meteen total loss, tot mijn grote verdriet.
(Mijn moeder trooste mij met de gedachte dat mijn opa alsnog de auto bij zich wilde hebben.... laat ik het daar dan maar op houden :) )

Hals over kop ben ik op zoek gegaan naar een vervanging en ik kwam deze 205 tegen in Almelo. Helaas bleek achteraf nogal het een en ander mis te zijn, maar dat is langzamerhand gecorrigeerd en/of vervangen.
Ondertussen heb ik er ruim 60.000 km mee mogen rijden en hoewel een 205 nooit helemaal zonder problemen is, begin ik er echt van te houden.

Op dit moment kan ik alles op de fiets doen, maar als ik een excuus heb om iemand te bezoeken die ver woont dan gaat de sleutel meteen in het contact en kan ik van elke kilometer genieten.
Voor mij geen vette leasebak, doe mij mijn VROEM! maar :)
---- t....tt...t...t.talking 'bout my Generation! ----
(PCN lid)
Avatar gebruiker
henk_kok
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 08 maart 2006, 01:34

Berichtdoor Idranor » 10 maart 2006, 14:16

@Henk: Ik vind je onderschrift leuk! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten