Herman Zweering - Voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Herman Zweering - Voorstellen

Berichtdoor Herman Zweering » 04 nov 2014, 16:38

Hallo allemaal,

Ik kwam dit forum tegen en kon het als Peugeot liefhebber natuurlijk niet laten om me niet te registreren. Ik ben Herman Zweering, 18 Jaar uit Ee (friesland). Op het an moment studeer ik op de Zeevaart school Terschelling, Ocean Technology. Toen ik 17 was en mijn rijbewijs had gehaald ben ik gaan kijken om een auto, Veel auto's bekeken, een paar japanners en wat peugeot's 205jes en 106jes. Het liefst zou ik een 205 of 309 gti willen. Uiteindelijk mijn oog laten vallen op een Peugeot 106 Rallye een mooie youngtimer die ook bereikbaar is voor een student, Wou eerst een S1, jammer genoeg hadden ze altijd veel roest of waren ze zo afgetrapt dat ik het niet zag zitten om hem op te lappen. Naar lang zoeken vonden we hier in de buurt langs de weg een zwart S2, niet moeders mooiste maar nagenoeg geen roest alleen wat oppervlakig, orignele steelies en weinig kilometers. Foto's bij aankoop.
Afbeelding
Afbeelding

Auto opgehaald, gepoetst, velgen opgeknapt, achteras nagekeken (was nog goed) achter wat roest weggewerkt, APK klaar gemaakt, APKtje er op, Maandje wachten tot ik 18 was en rijden. stickertjes uit bulgarije gekocht en geplakt. Veel plannen, andere uitlaat, andere koplampen en motor opknappen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QPUUAARS.jpg/img]

Veel plezier aan gehad tot eind Mei. Controle over de auto helemaal kwijt op een smal zand weggetje, auto in de sloot tegen een muurtje, reed niet snel, maar had totaal geen grip. Super zonde natuurlijk, auto total loss verklaard.. maar omdat er al te veel rallyes zijn gesloopt heb ik besloten dit niet te doen. Ik moest en zou de schade herstellen! vooral totdat ik zag hoe er op de autocross nog een zwart s2 rallye in een muur werd gezet. Gelukkig hebben wij thuis de ruimte om zulke projecten te doen. Het nodige gereedschap geleend van een schadehersteller en gewoon maar begonnen. Alles zelf gedaan op het spuitwerk na. De auto staat nu nog steeds stil. Motor is helemaal opgeknapt en nagekeken. alle rubbers van de ophanging vervangen voor powerflex, onderkant getectyleerd en alles weer netjes gemaakt. Ik heb geen foto's van de schade maar de voorste chassisbalk zag in elkaar, alles weer helemaal recht getrokken met een dozer en zoveel mogelijk weer recht geslagen. Daarna motorruimte gespoten en weer opgebouwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op het moment ben ik zover dat de motor bijna gestart kan worden en dat het interieur er weer in kan. Ik weet nog niet wat ik precies ga doen, misschien een rolkooi maar dat kom ter zijner tijd nog.

ik zal op dit forum denk ik niet veel posten aangezien ik geen oldtimer heb, wel vind ik het leuk om mee te lezen met projecten en rond te sneupen op het forum. Verder ben ik wel aardig technisch dus misschien als er een technische vraag is reageer ik daar eens. Ook ben ik helemaal weg van de group-b rally, dus de 205 t16 etc. Vooral omdat een kameraad van mij een lancia heeft en ik een peugeot is het vaak een strijd wie er nou het beste is :P
Ik zal maar es ophouden met typen want kan nog uren door gaan. Dit was het voor nu.

Groeten Herman Zweering
Herman Zweering
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 nov 2014, 16:03

Re: Herman Zweering - Voorstellen

Berichtdoor Steven- » 04 nov 2014, 17:43

Welkom, Herman. Mooi verhaal en een leuke 106 GTi. Je plaatjes zijn wel veel te groot, misschien kun je die nog even aanpassen naar een kleiner formaat (ca. 750 pixels)

Gr. Steven
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Herman Zweering - Voorstellen

Berichtdoor Harrie » 05 nov 2014, 22:31

welkom Herman.
leuke 106 Rallye :wink:
jammer van de schade, maar dat komt weer prima in orde zo te zien.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Herman Zweering - Voorstellen

Berichtdoor IVARIO » 06 nov 2014, 13:27

Welkom, Herman

Mijn 205 heet ook Herman :-)

Ik denk dat er hier best wat mensen zijn die het leuk vinden over je ervaringen met het repareren van je 106 te lezen.

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Herman Zweering - Voorstellen

Berichtdoor ~Orin » 12 nov 2014, 00:37

Hey Herman, welkom hier :)

Mooie 106 rallye waar dus zo te lezen ook weer goed voor word gezorgd.
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: Herman Zweering - Voorstellen

Berichtdoor Herman Zweering » 26 maart 2017, 14:45

Hoi allemaal,

Lang niet meer op dit forum gekeken, maar naar aanleiding van mijn nieuwe dagelijkse auto kwam ik toch steeds weer naar dit forum toe als ik een vraag intypte op google :)

Heb vorige week een 305 GT gekocht. Compleet orgineel op de velgen na die ik er zelf onder heb gezet. orginele velgen met wieldoppen zijn ook nog aanwezig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De auto heeft hier en daar wat roest op de schermen maar de bodem is compleet hard. 1.6 met 94pk dus rijd nog lekker mee met het hedendaagse verkeer. Verder is het interieur in topstaat want de auto heeft er lang bij een boer in frankrijk in de schuur gestaan! daarna is hij naar nederland gehaald en is er 3 jaar in rond gereden nadat ik hem heb gekocht. recent heeft de auto een nieuwe distributieriem gekregen en de kmstand is nu 182.000km.

de 106 is ook nog in mijn bezit en ziet er momenteel zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

ga het proberen hier wat meer up to date te houden haha

Groetjes
Herman Zweering
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 nov 2014, 16:03


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten