Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor Remco » 07 jan 2017, 13:35

Hoi Peugeot liefhebbers,

Ik ben al een tijdje lid van het forum en lees met veel plezier jullie draadjes. Ook met technische vragen heb ik hier vaak de antwoorden gevonden. Bedankt hiervoor! :D
Weinig dingen zijn leuker dan met liefhebbers over je auto te praten. Na een tijdje een 850 t5 gereden te hebben heb ik besloten om een auto voor mezelf aan te schaffen.
De keuze was vrij simpel. Ik vind de styling van moderne auto's niet mooi, het moet een plezier zijn om te rijden en er moet een beetje pit in zitten. Dus een 205!
Van een maatje hoorde ik dat er in Lutten een 205 enthousiast een heel weiland vol heeft staan. Dus even Wilfred gebeld en er heen gereden.
Eerst zag ik een ace in het weiland. Die wilde ik! dat rallye interieur prachtig! Er waren wel wat dingen minder netjes. Dus ik had een lijst met 15 tot 20 punten die ik graag had dat Wilfred aan zou pakken. Toen zei Wilfred "loop maar mee". er stond een 205 ace zonder verkoop kaartje. "als je zo kieskeurig bent kan je beter deze nemen". zo gezegd zo gedaan.
Omdat ik veel kilometers maakte en ik net 2 maanden een 850 t5 had gereden (niet mijn eigendom) vond ik een 1.1 wat weinig. Dus heeft Wilfred er een 1.6 in gelegd.
Het interieur heb ik later toch vervangen omdat er toch scheuren in kwamen en ik last van mijn rug kreeg omdat het foam was vergaan. Een reparatie zou 1500 kosten bij de stoffeerder. Het rallye interieur heb ik nog en wil ik wel opknappen als ik klaar ben met het verbouwen van mijn huis.
Er is natuurlijk veel meer te vertellen maar foto's zeggen veel meer:
Deze foto's en meer (betere kwaliteit) https://www.dropbox.com/sh/xj7a77dfkqkhr8j/AACGdl4HeBneLmRanaJnuNoka?dl=0
Foto's op autojunk http://www.autojunk.nl/2017/01/mijn-peugeot-205
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Remco
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 24 jun 2016, 21:44

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor 205RJ » 07 jan 2017, 16:45

Welkom, wat een ontzettend gaaf ding! Zal wel lekker lopen met die 1.6 erin. Die van mij is een 1.4, gecombineerd met het lage gewicht gaat dat ook alleraardigst maar via de 306 van mijn ouders weet ik dat die 1.6 net wat meer trekt.
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor RG1992 » 07 jan 2017, 18:07

Welkom :D

Erg nette 205 zeg! Hou 'm netjes en je zult er nog jaren plezier van hebben :mrgreen:
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor Remco » 07 jan 2017, 18:43

Dankjewel voor jullie leuke reacties! De prestaties zijn vergelijkbaar met de 1.6 Xs (handgeschakeld). Dus dat zou betekenen in 10,4 sec van 0-100 km/u en een top van 183. Waarden waar de meeste lease auto's inmiddels al bij in de buurt komen maar de beleving is veel leuker.
Elke keer dat ik in een moderne auto stap mis ik de direkte reactie op het gas ook het gevoel van het sturen.
Wilfred heeft een goeee basis geleverd maar ik heb er veel aan gedaan waardoor ze zo netjes is. Ik doe er dus ook alles aan dat dat werk niet voor niets is geweest. Niet dat ze ergens in een garage stil staat. Het is echt een auto die leuk is om te rijden en dat doe ik dus ook.
Ik zie dat jullie beiden ook een leuke 205 hebben. Een generation en een Xs rolland Garros :D Die Xs rolland Garros is behoorlijk zeldzaam geworden
Remco
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 24 jun 2016, 21:44

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor 205RJ » 07 jan 2017, 20:36

Herken het helemaal, het rijden is echt een wereld van verschil vergeleken met nieuwere auto's. Heb zelf ook nog heel even aan een 205 automatic gedacht vanwege de 1.6, maar daarvan is het verbruik aan de hoge kant en wou eigenlijk toch wel een handbak. Maar een Ace met 1.6 lijkt me dus een hele fijne auto omdat je standaard al een toerenteller, sportinterieur etc. hebt. Ik probeer mijn Generation ook zo netjes mogelijk te houden, daarnaast wordt 'ie gewoon goed gebruikt. Kunnen ze prima hebben en ik zie het als een leuke hobby om hem helemaal top te maken/houden :D
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor RG1992 » 09 jan 2017, 01:06

Ik bezit inmiddels twee RG's (helaas staan deze nog altijd te wachten als project :( ) en heb sinds kort ook een 205 XS uit 1991. Ook de Ace is een leuke uitvoering die je helaas nog maar weinig op de weg ziet. Deze wagentjes verdienen het om gekoesterd te worden :wink:
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor Remco » 09 jan 2017, 18:57

Een 205 automaat heeft naar mijn idee weinig voordelen. Het is niet vergelijkbaar met de huidige automaten. Ze zijn trager dan de handgeschakelde 1.1 versies en het verbruik van een gti. Je kan ook een tu5 blok in je generation (laten) leggen dat schijnt niet moeilijk te zijn of een Xu5 motor maar dat is moeilijker en ik weet niet of dat blok lekker loopt op lpg.
Misschien schop ik met deze uitspraak mensen tegen de benen omdat de meeste liefhebbers liever origineel hebben.

Zelf vind ik het extra vermogen en de rust op de snelweg prettig. Een maatje heeft een 205 gr uit 86 met een generation blok (injectie) en dat maakt een stuk meer geluid.

Inderdaad de leuke versies van de 205 zie je steeds minder Xs, accent, rolland Garros, green, rallye, cj, cti, lacoste, ace, gt, gti, gentry en nog meer versies zie je steeds minder. Met de introductie van de 306 zijn ze zo'n beetje gestopt met de leuke versies. Een standaard generation of forever vind ik minder leuk. Maar als je die leuk maakt zoals 205rj dan zijn het ook hele leuke auto's.
Remco
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 24 jun 2016, 21:44

Re: Even voorstellen Remco en mijn 205 ACE

Berichtdoor pugrider » 17 jan 2017, 10:01

Hoi welkom. Mooie voiture, een echte 205 met style. Heel veel plezier...
Avatar gebruiker
pugrider
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 28 okt 2013, 14:57


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten