Ik en mijn Peugeot 205 stellen zich voor

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ik en mijn Peugeot 205 stellen zich voor

Berichtdoor amkievits » 08 jan 2017, 23:44

Beste Forum leden,

Ik ben Alon uit Etten-Leur en sinds deze week in het bezit van een 205 GR 1.3 uit 1986. Hij heeft 184000 op de teller. Ik heb er nog weinig verstand van en dat leren starten en rijden met een choke is toch best apart. Nu begint het te wennen en het rijd toch wel heerlijk. Mijn auto stoelen zitten beter dan de bank thuis!

Afbeelding

Nu heb ik alleen 1 puntje wat ik niet weet of dat helemaal goed is. Als ik een stukje rijd en ik wil terug schakelen of moet stoppen voor een stoplicht. Dan valt de motor uit. Ook wanneer de choke nog openstaat en ook wanneer de motor al warm is. Hoort dit of is er iets niet helemaal goed?

Verder ben ik er erg blij mee en hoop dat ik er alles zelf aan kan onderhouden en repareren waar nodig.

Heb al veel gelezen en gezien op het forum en ga nu weer lekker verder bladeren!
amkievits
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 08 jan 2017, 23:34

Re: Ik en mijn Peugeot 205 stellen zich voor

Berichtdoor beeperhorrie » 09 jan 2017, 01:32

Prachtig hoor en ook nog met 4 deuren. Helemaal mijn voorkeur.

Dat afslaan kan heel simpelweg komen doordat hij wat te laag stationair staat en dat is met de stelschroef zo bij te stellen maar even zo goed kunnen het ook nog enorm veel andere zaken zijn.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Ik en mijn Peugeot 205 stellen zich voor

Berichtdoor pauldevries » 09 jan 2017, 15:27

Welkom Alon, Leuk dat je de moeite neemt om je voor te stellen en met leuke plaatjes erbij. 8)
Je hebt de zogenaamde "kantelblok" ik denk motorcode xy7,
Leuke motortjes om mee te rijden, heb zelf een cabrio met dezelfde motor,

Het uitvallen is denk ik: (wat me nu te binnen schiet)

of een lek vacummslangetje,
slang van de rembekrachtiger
of de vervroeger van de onsteking.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Ik en mijn Peugeot 205 stellen zich voor

Berichtdoor amkievits » 09 jan 2017, 15:35

Paul en Beeperhorrie,

Bedankt voor de leuke reacties. Ga er is mee aan de slag met wat jullie voorstellen, vandaag even de bougies vervangen. Dynamo maakt heel veel herrie bij gasgeven dus denk dat deze ook ver aan zijn eind is.

Motorcode is idd xy7. Vandaag op pad geweest om bij de Peugeot garage onderdelen te halen om de versnellingsstangen te reviseren. Hoop dat ik dan een minder roerende pook krijg.
amkievits
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 08 jan 2017, 23:34


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten