Mijn eerste Peugeot. feline208 stelt zich voor.

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Mijn eerste Peugeot. feline208 stelt zich voor.

Berichtdoor Feline208 » 04 feb 2017, 21:32

Laat ik mij maar eens voorstellen: Feline208, roepnaam in het dagelijks leven is Johan. Opgegroeid in Breda, maar sinds enkele jaren woonachtig in Rotterdam.

Als je mij een paar jaren geleden had gezegd dat ik een Peugeot zou gaan rijden, dan had ik er mogelijk om gelachen. Jarenlang bewoog ik mij voort in door mij geliefde Italiaanse bolides (FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT Grande Punto (2x), FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo) en was actief in allerlei verenigingen en clubs op dat gebied (Lancia Club Nederland, FIAT Club Nederland, Grande Punto Club (waar ik destijds mede-oprichter van was), FIAT 500 Club). Stiekem was ik daarnaast ook Citrofiel, maar het kwam er jarenlang niet van om over te lopen naar de Franse voitures. Tot 2012; toen besloot ik te breken met de Italianen en over te stappen naar Citroën. Er kwam een nieuwe C3 1.6 e-Hdi. Ik heb er bijna 3 jaar (en bijna 150.000 km, ja ik ben een kilometervreter) met veel plezier in gereden en was gewonnen voor de Franse zaak. Bij Citroën vond ik toen na 3 jaar niet de geschikte opvolger en stapte over naar Renault. Er kwam in 2015 een nieuwe Clio IV Estate 1.5 dCi. Mooi ontwerp, maar helaas een keuze waar ik erg veel spijt van heb gekregen. De Renault voelde koud, kil, hard. Het gebrek aan comfort voelde een soort van Duits, maar dan zonder de daar veelal aan toegedichte kwaliteit, want die bleek bij de Clio nogal matig. Nooit heb ik problemen gehad met een foutje of probleempje met een auto, want altijd compenseerde de auto het met een bepaald "gevoel". Dat gevoel ontbrak bij Renault compleet. Nog voordat de Renault 2 jaar oud was werd er uitgekeken naar een opvolger. Haast als een geschenk uit de hemel kwam Citroën met zijn nieuwe C3. Dat ging de volgende voiture worden, daar was ik van overtuigd. Ter vergelijking van rijervaring en inruilprijs maakte ik proefritten in de C3 en Peugeot-zus 208. Tot mijn verbazing beviel de Peugeot me veel beter. De C3 biedt veel comfort en vooral ook veel gadgets aan boord, maar die stoelen :roll: nee, daar kan ik echt geen 50.000 km per jaar in rijden. Zachtheid voorbij het absurde. Tijdens de proefritten protesteerde mijn rug keer op keer. De 208 verraste me echter in positieve zin op vele punten. Het voelde direct goed. Vervolgens werkte ook de Peugeot-dealer nog mee door heel veel veel meer aan inruil en korting te bieden (ruim € 3.000) dan Citroën. Toen was het lot bezegeld en ging ik voor de bijl: mijn eerste Peugeot .

De keuze is gevallen op een 5-deurs 208 Allure 1.6 BlueHDi 100 in de kleur Bleu Virtuel. Levering zal naar verwachting plaats vinden in april. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik me inderdaad lekkerder in de Peugeot zal voelen dan in de Renault.
Voorheen FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT Grande Punto, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3. Momenteel Renault Clio. Binnenkort Peugeot 208.
Avatar gebruiker
Feline208
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 jan 2017, 21:59

Re: Mijn eerste Peugeot. feline208 stelt zich voor.

Berichtdoor KMvrtr » 05 feb 2017, 13:46

Welkom Johan.

Le Lion d'Or richt zich vooral op de oudere Leeuwtjes. Alles vanaf de 206 is een beetje aan de nieuwe kant voor dit forum.
Als je vooral in moderne Peugeots geinteresseerd bent kun je prima terecht op bijvoorbeeld www.clubfrance.nl. Maar er zijn er nog meer.
Ligt je hart bij de oudere Peugeots, dan ben je hier absoluut aan het goede adres.
KMvrtr
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 31 maart 2014, 09:48

Re: Mijn eerste Peugeot. feline208 stelt zich voor.

Berichtdoor Gilletti » 05 feb 2017, 17:56

Ook op het Peugeot-Meeting forum richt men zich op de moderne typen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten