Peugeot Prins..

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot Prins..

Berichtdoor Klaucke » 27 nov 2019, 04:55

Goedendag,

Hierbij wilde ik mij graag even kort voorstellen. Mijn naam is Ben en om de woordspeling compleet te maken, ik ben de gelukkige eigenaar van een duo van zinnige leeuwen.

Ongeveer 4 jaar geldeden zijn we voor de specificaties van een tweedehands 307 1.6 Hdif gegaan. Genoeg mee beleeft tot nu toe. Rijd 30.000 per jaar. Geen straf om in te zitten. Echter wat issues gehad met emissie storingen. Oude garage kon hier niet veel over vinden. En recente garage zag vrij snel dat het diesel additief weer bijgevuld moest worden. En nadat de leiding voor de drukverschilmeter over de DPF vervangen waren was dit als sneeuw voor de zon opgelost. Geen veilige motorloop meer midden op de snelweg, of bij het inhalen van een vrachtwagen op de autoweg. :roll: Verder vanaf de aanschaf al regelmatig ABS storing gehad. Waar ook weer de kudo's uit gaan naar de huidige garage. Relais voor dit systeem vervangen, en na 4 jaar eindelijk geen kerstboom aan verlichting meer op het dashboard. (Foto's volgen)

Afgelopen zomer is onze 3e geboren, en nu toch maar de Skoda Fabia ingeruild voor een 5008 1.6 VTI. Keuze voor de VTI kwam voornamelijk door de wat negatieve geluiden over het THP blok wat nog wel eens voor olie aan de buitenkant wil zorgen en een verhoogt risico heeft op problemen met de distributieketting. Dan maar wat olie verbruik in het blok en iets minder wilde paardjes onder de kap. Tot op heden nog geen spijt van gehad. De kids kunnen met stoeltjes en Maxicosi nog prima naast elkaar op de achterbank. En de 2 extra stoelen in de kofferbak bieden een geweldige uitkomst met schoolreisjes etc. :D (Foto's volgen eveneens.)

Toch iets uitgebreider dan verwacht.

Met vriendelijke groet,

Ben
Klaucke
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 nov 2019, 04:39

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten