R5-gekken

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Idranor » 25 jan 2006, 01:32

Ik moet toch toegeven dat die C-stijlen elkaar niet zoveel ontlopen dan ik dacht. maar het zijn zeker twee heel verschillende auto's. De Thalia was er ook een stuk eerder dan de Logan.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Daniël » 25 jan 2006, 14:49

Toch zijn ze motorisch wel eender denk ik. Dacia's worden in Roemenië gewoon door Renault in elkaar gezet. Overigens zit er volgens mijn Roemeense kennissen wel een flink prijsverschil tussen beide auto's. Zal deels vanwege de naam zijn, maar ook vanwege kwaliteitsverschil in interieur, carrosserie, enz. Motortechnisch zijn ze volgens mij hetzelfde.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Dick » 25 jan 2006, 14:53

Daniël schreef:Toch zijn ze motorisch wel eender denk ik. Dacia's worden in Roemenië gewoon door Renault in elkaar gezet. Overigens zit er volgens mijn Roemeense kennissen wel een flink prijsverschil tussen beide auto's. Zal deels vanwege de naam zijn, maar ook vanwege kwaliteitsverschil in interieur, carrosserie, enz. Motortechnisch zijn ze volgens mij hetzelfde.


In Hongarije zie je de Renault veel meer dan de Dacia. En zo heel erg lelijk vind ik hem niet, altijd beter dan een Logan als het aan mij ligt.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor R5-gekken » 25 jan 2006, 21:35

Idranor schreef:Ik zie op jullie site een R5 phase I automatique, maar die hadden toch standaard een vinyl dak? Deze heeft dat niet!

Die R5 met kont ken ik wel uit boeken, hij heet toch R7? Wel een geinig ding hoor! "Stilistisch niet erg geslaagd" meen ik dat ze m in de boeken noemen... :mrgreen:

De Thalia ken ik wel uit Polen, daar rijden ze ook vrij veel. De term "stilistisch niet erg geslaagd" is ook hier wel van toepassing. Ik heb vast nog wel ergens een foto, zal zo even kijken. De vriendin van m'n broertje heet trouwens Talia, haar pesten we wel eens een beetje ermee... :roll: Ze rijdt Polo overigens.


De laatste types automaat hadden geen vinyl dakje meer.

Goedkoper om te verkopen vandaar
R5-gekken
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 jan 2006, 09:56
Woonplaats: IJmuiden

Berichtdoor Idranor » 26 jan 2006, 13:57

Oke, weer wat geleerd! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Mockenrue » 08 nov 2008, 01:03

Onlangs gespot:

Afbeelding

Sorry voor de beeldkwaliteit :?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor jon » 08 nov 2008, 12:29

Op de Gentry site heb ik ook een stukje staan over een R5. Ik had contact met iemand die een R5 Baccara had en dat was zo'n beetje de concurrent van de Gentry. Sindsdien ben ik een beetje op de 5jes gaan letten, maar heb nog geen Baccara gezien

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Evert G.D » 08 nov 2008, 12:42

Aan de R5 heb ik nog een leuke herinnering. Indertijd had ik samen met een maat van me een autohandeltje. In Amsterdam kochten we twee auto's: een vroege appelgroene R5 Phase I en een VW Golf I. De Golf ging op de autotransporter, de R5 besloot ik zelf naar huis te rijden.
Rijdend door Amsterdam begon de R5 steeds heftiger te roken. Een dikke straal witte rook uit de uitlaat veroorzaakte her en der scheldpartijen bij tramhaltes, die mensen stonden compleet in de mist. :roll: :roll: :roll: Kon ik er wat aan doen...?? :? :? Ik hoopte dat het op de snelweg wel zou overgaan.
De eerste kilometers op de A2 gingen prima, maar daarna zakte de snelheid van de R5 gestaag. Tot ik op een gegeven moment 60 km/u plankgas reed, het overige verkeer achter mij in een dikke mist dompelend. :roll: :roll: :roll: Uiteindelijk zijn we gestopt, de R5 ging op de transporter en ik vervolgde mijn weg met de Golf. Zonder benzinedop, die zat er niet meer op. Daarom stond 'ie op de transporter...

:wink: Uiteindelijk hebben we een motor van de sloop in de R5 gebouwd (waren er toen genoeg voorhanden) en 'm uiteraard weer doorverkocht.
Het was overigens mijn enige rit in een R5. Om nooit te vergeten, zo blijkt. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor JT » 08 nov 2008, 12:51

R5 Baccara

Als Baccara een aanduiding van Renault is voor een bepaald uitrustingsniveau, dan heb ik dat ook op de achterkant van R25's gezien en is het volgens mij Baccarat ;-)
:?:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 08 nov 2008, 18:01

JT schreef:en is het volgens mij Baccarat


Je hebt er weer geen snars verstand van Jan. :P

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 08 nov 2008, 18:16

Daar heb je helemaal gelijk in!

Ik vergis me blijkbaar.... het is zonder t.

Afbeelding
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor 504ronnie » 08 nov 2008, 20:38

Mockenrue schreef:Onlangs gespot:

Afbeelding

Sorry voor de beeldkwaliteit :?


Vind ik niet gek die ging zeker wel 150 Km/u :mrgreen:
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor eri©on » 08 nov 2008, 22:02

Daar heb je helemaal gelijk in!

Ik vergis me blijkbaar.... het is zonder t.
Inderdaad het is Baccara en komt op meerdere renault modellen voor waaronder de 5 , 25, clio enz.
Dikwijls helemaal volgehangen met optie's waaronder een weelderige lederen bekleding, die ik persoonlijk niet mooi vind.
Bovenstaande auto's en de eigenaren daarvan ken ik van fora en meetings, elk echte renault liefhebbers zoals ik :mrgreen:
De gele 5 gtt is van martijn en heeft weer gesleuteld aan mijn auto voor de voormalige eigenaar, its a small world :mrgreen:

Vind ik niet gek die ging zeker wel 150 Km/u



:lol: :lol:

Laatst zat er een Lexus achter me toen ik met mijn 5AT (onderstaande auto) binnen no time naar de 195 kmh trok
:mrgreen: Als ik een foto kon krijgen van zijn gezicht :lol: ......


Afbeelding
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten