Ik ben Bert2cv806

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ik ben Bert2cv806

Berichtdoor Bert406break » 04 aug 2006, 00:06

Dag mede Peugeot rijders,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Peugeot 806 2.0 SR uit 1996.
Als ik zo alle Peugeot rijders op dit forum bekijk zal ik een buitenbeentje zijn, maar neem toch de gok om een plaatsje te veroveren...
Voor ik de 806 kocht heb ik Citroën DS, XM Berline en XM Break gereden.
Nog steeds ben ik in het bezit van een Citroën 2CV uit 1972, die ik ook niet snel zal verkopen. Blijft toch een apparte en leuke auto. Ik heb voor de Peugeot 806 gekozen, omdat mijn XM Break op de achterbank iets te krap werd. Mijn vrouw en ik zijn de trotse ouders van 3 dochters die toch wel hun plaats in de auto opeisen, wat regelmatig het nodige bekvechten tot gevolg heeft. Daarbij hebben we ook regelmatig meerijders, zodat een MPV steeds meer onze aandacht kreeg. Natuurlijk naar de Evasion gekeken, maar hiervan vond ik de achterlicht partij niet mooi. Daarbij kon ik niet echt slagen voor een mooi exemplaar en kwam een mooie Peugeot 806 tegen met relatief weinig kilometers. Keurig nette auto, alle beurten netjes afgestempeld in het service boekje, alle rekeningen bijgevoegd, auto keurig onderhouden en schoon, kortom een mooi exemplaar. Eerst moesten we wel wennen aan de hardere vering ten opzichte van de XM, maar na wat lange ritten zijn we nu erg blij met deze voiture. Onze dochters hebben nu plek genoeg om elkaar niet meer in de haren te vliegen, de 806 rijdt erg lekker, wat wil een mens nog meer..!

Op dit forum ben ik nog geen andere 806 rijders tegen gekomen, maar dat komt misschien nog wel... Misschien dat andere Peugeot rijders op dit forum mijn vragen ook wel kunnen en willen beantwoorden. Mijn vragen zal ik stellen in de daarvoor bestemde rubrieken.

Wellicht komen we elkaar een keer tegen...

(ik wil graag een foto van mijn 806 bijvoegen, maar weet niet hoe... )
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor JT » 04 aug 2006, 09:12

Hoi Bert,
Welkom!
Vectorix heeft ook een 806, maar hij is geen driftig sleutelaar...
Maar er zijn (merk ik vaak) voldoende technici aanwezig hier met kennis van modernere Peugeots!
Een foto plaatsen? Bij de servicemededelingen! Eerste topic...
Groet,
jan
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor pEus » 04 aug 2006, 11:14

Welkom Bert,

Van 2000 tot 2003 heb ik ook een 806 gereden.
Wat een heerlijke reisauto was dat :!:

Groet,

Eugène
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Idranor » 04 aug 2006, 11:29

Welkom! Een 806-rijder is goed voor de diversiteit op het forum! :wink: Maar eigenlijk ben je een beetje een Citrofiel als ik zo je autohistorie bekijk, nietwaar?
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Bert406break » 07 aug 2006, 21:56

Afbeelding

Dan moet deze koppeling dus een plaatje van mijn 806 opleveren...
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Bert406break » 07 aug 2006, 22:30

JT Jan, 505 Eugène en Idranor 305 GTX (& Ritmo's) bedankt voor jullie welkomstwoorden.
Ik ga nog even stoeien met de foto's en hoop op dit forum nog veel te weten te komen over de Peugeot's in al z'n vormen en hoedanigheden...
Van huis uit heb ik wel het Franse gevoel meegekregen, m'n pa heeft een aantal 404's, 104's en een 205 gehad, maar ook Renaults (4, 6 en 16). Jammer dat er ook Duitse en Zweeds/Nederlandse auto's op de oprit hebben gestaan en nu zelfs een Japanner... (het is mij niet gelukt dit uit z'n hoofd te praten)
Zelf heb ik nog een Bordeaux rode 404 gehad van 1972. Wilde ik gaan restaureren, maar vanwege tijd en ruimte gebrek is dit niets geworden. Uiteindelijk is deze 404 naar Hoorn gegaan. Moet altijd wel even kijken als er een 404 rijdt, erg mooie lijn... wie weet. Nu een 806 voor het praktische gebeuren...
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Bert406break » 07 aug 2006, 22:44

Nog even een foto proberen...
Afbeelding
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Idranor » 07 aug 2006, 22:45

Apart, zo'n witte 806! De kleur staat m best goed, en deze ziet er ook nog netjes uit, of niet? Nette foto ook! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Bert406break » 07 aug 2006, 22:54

misschien is deze groter...
Afbeelding
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Daniël » 08 aug 2006, 00:02

Bert2cv806 schreef:Van huis uit heb ik wel het Franse gevoel meegekregen, m'n pa heeft een aantal 404's, 104's en een 205 gehad, maar ook Renaults (4, 6 en 16). Jammer dat er ook Duitse en Zweeds/Nederlandse auto's op de oprit hebben gestaan en nu zelfs een Japanner... (het is mij niet gelukt dit uit z'n hoofd te praten)


Met (oude) Volvo's is niets mis toch? Ik heb zo'n vermoeden dat er op dit 'Franse' forum wel meerdere autoculturen worden gewaardeerd hoor. :wink:
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Idranor » 08 aug 2006, 00:34

Ja, Italiaans vooral! :D Maar inderdaad. Niet iedereen loopt ermee te koop maar er zijn heel wat merken, ook oldtimers, in bezit van mensen die zich hier onder de Peugeotvlag scharen!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Evert G.D » 08 aug 2006, 01:34

Welkom, welkom!! Mijn twee beste vrienden hebben allebei een hobby-2CV, dus dat zit wel goed. Ach, 't is allemaal PSA hè... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Bert406break » 08 aug 2006, 20:09

Wat de Volvo's betreft, op zich is daar niets mis mee, maar de 340 ers en de 440ers kon ik niet echt waarderen. De echte Zweedse hebben meer mijn voorkeur als ik toch Volvo zou moeten rijden. Om eerlijk te zijn heb ik zelf een 240 POLAR estate en 940 estate gereden en ik moet zeggen dat dat met veel plezier is geweest. Daarvoor nog 2 SAAB 900's gereden, ook erg fijn. In mijn beleving kan echter niet veel tegen het Franse comfort op...
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Bert406break » 08 aug 2006, 20:19

Evert G.D schreef:Welkom, welkom!! Mijn twee beste vrienden hebben allebei een hobby-2CV, dus dat zit wel goed. Ach, 't is allemaal PSA hè... :mrgreen:


Ach ja, de 2CV blijft gewoon een niet te evenaren voiture...
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Bert406break » 08 aug 2006, 20:37

Idranor schreef:Welkom! Een 806-rijder is goed voor de diversiteit op het forum! :wink: Maar eigenlijk ben je een beetje een Citrofiel als ik zo je autohistorie bekijk, nietwaar?


Wat Citroën zo bijzonder maakt is de hydraulische vering, dat is werkelijk zo comfortabel, ik snap niet dat dit systeem niet op meerdere merken is toegepast... hoewel er geruchten zijn dat het op de Rolls Royce wel wordt/werd gebruikt. Je snapt misschien ook wel dat ik erg moest wennen aan de 806. Ik heb zelfs overwogen de 806 weer te verkopen en weer een XM aan te schaffen. Na onze vakantie zag ik bij de 806 toch meer voordelen dan de XM. Neem nu alleen al de ruimte en het gemak van de opstelmogelijkheden van het interieur, is gewoon super. Dan de hogere zit, ik moet zeggen dat het wel meer ontspannen rijdt dan een "lagere" auto, veel meer en verder zicht. En aan de vering zijn we nu wel gewend, de verkeersdrempels gewoon met een lagere snelheid nemen en er is niets meer aan de hand. We weten nu dus wel dat er in Apeldoorn waanzinnig veel van die drempels zijn... Kortom, de 806 is zo gek nog niet..! We hebben de Peug gunstig aan kunnen schaffen en de staat van onderhoud is prima voor elkaar, alle beurten zijn afgestempeld in het serviceboekje en de meest recente rekeningen zaten er ook bij. De vorige eigenaar was erg zuinig op de 806 en nam met enige weemoed afscheid van de MPV. Waarom dan niet gekozen voor de Evasion zou je zeggen. Kan ik heel kort over zijn, de achterlichtpartij vind ik van de 806 mooier dan van de Evasion. Bij de Peugeot klopt het zeg maar, vandaar.

Als ik zo terug lees, heb ik volgens mij al aardig het Peugeotgevoel te pakken...
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Evert G.D » 09 aug 2006, 00:51

Bert2cv806 schreef:
Evert G.D schreef:Welkom, welkom!! Mijn twee beste vrienden hebben allebei een hobby-2CV, dus dat zit wel goed. Ach, 't is allemaal PSA hè... :mrgreen:


Ach ja, de 2CV blijft gewoon een niet te evenaren voiture...


Nouja nouja....da's wel heel enthousiast hoor... :mrgreen: Wat dacht je van een Peugeot 403??? 8) Daar zijn die vrienden van mij toch redelijk gek van hoor.... Ook van z'n rijkwaliteiten... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Bert406break » 09 aug 2006, 12:43

ik zal wat concreter zijn, in de klasse van de 2CV is er geen auto die dit kan evenaren... of ben ik nu nog te vrij...
De 403 is natuurlijk een erg mooie en apparte auto, maar past toch niet in de 2CV klasse?
Dat ligt toch meer in de lijn van de grotere modellen?
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Evert G.D » 09 aug 2006, 23:22

Da's waar, de 403 hoort in de hogere klasse, die je tegenwoordig als het D-segment zou aanduiden. :roll: Was ook maar een beetje quatschen hoor... :mrgreen:

Maar op een 403 word je óf verliefd, óf je raakt er aan verslaafd, óf je raakt er van in de ban als je er ooit in hebt gezeten :mrgreen:

Overigens, stiekum lonk ik ook wel 's naar een 2CV, maarja, heb al zoveel auto's... :oops:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Bert406break » 10 aug 2006, 00:15

Evert G.D schreef:Overigens, stiekum lonk ik ook wel 's naar een 2CV, maarja, heb al zoveel auto's... :oops:


Niet bij lonken laten, gewoon doen. Je krijgt er zoveel moois bij... :D
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Evert G.D » 10 aug 2006, 00:43

Hahahaha... Het rijdt wel heel leuk ja... Pas nog ff gestuurd met een Lomax van een vriend van me, rijdt ook uit de kunst. :D En lekker helemaal open. :-) :-) :-)

Zo'n 2CV is natuurlijk wel Franser dan Frans... :roll: Maar da's een 403 ook... :mrgreen:

Maar als er ooit een 2CV bij zou komen, dan een 2CV4... Vind ik veel leuker dan de 6 :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Bert406break » 10 aug 2006, 11:35

Evert G.D schreef:Hahahaha... Het rijdt wel heel leuk ja... Pas nog ff gestuurd met een Lomax van een vriend van me, rijdt ook uit de kunst.


Oei... nu ga je je op glad ijs begeven...
Als 2CV liefhebber heb ik totaal niets met LOMAX of aanverwante artikelen als BURTON enzo.
Gaat notabene ten koste van een 2CV, kan nooit de bedoeling geweest zijn van André Citroën, anders had Citroën zelf wel zo'n model op de markt gebracht, sorry m'n Citroëngevoel komt even boven.
De eerdere naam van dit Zutphense bedrijf zegt al genoeg; DUCKHUND :evil:
Het stoort mij al dat er voor geadverteerd wordt in het clubblad van CCNL.
Auto's op deze manier verbouwen moest verboden worden. Stel je voor dat het ten kostte zou gaan van een 403... kan toch niet de bedoeling zijn..?
Het enige wat mij dan wel weer aanspreekt is dat ze niet zo origineel zijn om zelf een totaal eigen ontwerp te maken, ze kunnen niet zonder de stevige basis en kloppend hart van een 2CV... :wink:
MOOI HE, ALLES
Avatar gebruiker
Bert406break
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 jun 2006, 23:23
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Evert G.D » 10 aug 2006, 22:41

Hoewel ik erg puriteins ben war originaliteit betreft, sta ik er toch niet negatief tegenover, zelfs als het om een Peugeot zou gaan. Vooral auto's die op een chassis geplaatst zijn, werden decennia lang voorzien van andere carrosserieen. Dat hield op toen de zelfdragende carrosserie in zwang kwam, toen kon het niet meer. Zo lang het 'repareerbaar' is (je kunt een Lomax-carrosserie weer verwijderen en weer een 'Eend'-carrosserie terugplaatsen) heb ik er niet zo veel moeite mee. Wel met het ombouwen van welke oldtimer dan ook tot een gedrocht als een hotrod etc.

Het komt overigens ook bij andere merken voor: VW Kever wordt ook vaak omgebouwd en chassis van oude Austin lijkwagens worden soms gebruikt om een replica van een Bentley uit de jaren '20 te bouwen. Tja... Als de carrosserie slecht is, vind ik het niet zo erg om er iets anders van te maken... :roll:

Hoe dat met Burton zit wat terugplaatsen van een carrosserie betreft weet ik niet precies, maar ik vind 't wel heel leuke autootjes.... :oops: :oops: :oops:

Maar je hebt wel gelijk over het betrouwbare kloppende hart van een 2CV: in terrein presteert 'ie beter als menige moderne SUV (of is het nou SUF :?: :roll: ), op spekgladde wegen gaat 'ie gewoon door, hoe hobbelig een weg ook is, maakt niet uit en 't is allemaal zo simpel dat je met alleen een schroevendraaier al een heel eind komt als je al eens moet repareren... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Riko » 11 aug 2006, 00:27

Evert G.D schreef:Hoewel ik erg puriteins ben war originaliteit betreft, sta ik er toch niet negatief tegenover, zelfs als het om een Peugeot zou gaan. Vooral auto's die op een chassis geplaatst zijn, werden decennia lang voorzien van andere carrosserieen. Dat hield op toen de zelfdragende carrosserie in zwang kwam, toen kon het niet meer. Zo lang het 'repareerbaar' is (je kunt een Lomax-carrosserie weer verwijderen en weer een 'Eend'-carrosserie terugplaatsen) heb ik er niet zo veel moeite mee. Wel met het ombouwen van welke oldtimer dan ook tot een gedrocht als een hotrod etc.

Het komt overigens ook bij andere merken voor: VW Kever wordt ook vaak omgebouwd en chassis van oude Austin lijkwagens worden soms gebruikt om een replica van een Bentley uit de jaren '20 te bouwen. Tja... Als de carrosserie slecht is, vind ik het niet zo erg om er iets anders van te maken... :roll:

Hoe dat met Burton zit wat terugplaatsen van een carrosserie betreft weet ik niet precies, maar ik vind 't wel heel leuke autootjes.... :oops: :oops: :oops:

Maar je hebt wel gelijk over het betrouwbare kloppende hart van een 2CV: in terrein presteert 'ie beter als menige moderne SUV (of is het nou SUF :?: :roll: ), op spekgladde wegen gaat 'ie gewoon door, hoe hobbelig een weg ook is, maakt niet uit en 't is allemaal zo simpel dat je met alleen een schroevendraaier al een heel eind komt als je al eens moet repareren... :D


Ik ben dan juist voorstander van het zoveel mogelijk ombouwen van alles, niet alleen moderne bakken maar ook oldtimers. Meer diversiteit op 's Heeren wegen. En dan bedoel ik geen getinte ramen, uitlaten etc. Ombouwen tot iets origineels.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Evert G.D » 11 aug 2006, 00:31

Ohw, die wegmisbruikertjes....Getsie... Vreselijk... Moet je ze zien als je ze bij een stoplicht met een 406 sneller optrekt als zij.... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten