Bonjour, je me présente finalment...
Geplaatst: 28 nov 2006, 13:39
Bonjour,
Eindelijk tijd en moed gevonden om mezelf te voorstellen. Ik ben al sinds begin van de Forum een regelmatige gebruiker en geregistreerd sinds 11/08/2005. Helaas door tijd gebrek en niet helemaal zeker van mijn schriftelijk Nederlands, heb ik tot nu toe verschillende pogingen om me even voor te stellen afgeblazen. Wel heb ik genoten van het "gluren" op deze prachtig forum en ook zoals andere leden positieve "misbruik" van alle informatie en technische tips.
Ik ben David Veredas geboren in Saint-Etienne (Loire) te "La douce France" en ben zelfs Frans/Portugees wonende in Nederland sinds einde 1992. Ik ben 37 jaar oude en sinds mijn negende een Peugeot fanaat/verslaafd. Mij eerste auto op mijn achttiende was een rijdende Peugeot 403 uit 1956 om te restaureren , wat een roest bak, maar toch 2 fijne jaren van genoot en een stuk of 4 pogingen om hem op te knapen. Mijn tweede was een Peugeot 403 uit 1958 met voorschade ook met intentie te gaan restaureren, vervolgens als onderdelen donor gebruikt. Mijn derde was een Peugeot 403 uit 1961, afkomstig uit Mozambique en met stuur aan de rechte kant. Ook bij deze kwam er geen tijd voor restauratie. Kort erna geëmigreerd naar verschillende landen en uiteindelijk zijn de auto's weg gestuurd naar de sloop door mijn vader. Die moest ten sloten zijn verkochte boerderij opleveren!!!
Na verschillende landen en auto's van de zaak kom ik eindelijk in Nederland terecht waar mijn liefde voor Beugelt groter werd. Wonende in Den Haag zag ik regelmatig Peugeot Klassiekers rijden, dus even zoeken en wachten tot de "coup de foudre". Op een mooie dag van Juli 1995 zag ik "haar" geparkeerd voor de Peugeot dealer. Even 30 minuten bewonderd en bestudeerd en even aan de Peugeot dealer vragen war de prijs van de mooie blauwe Peugeot 304 S cabriolet was. Het was toch een privé iemand die in de buurt woont die de auto te koop had staan en vond het handig om de auto voor de Peugeot dealer te parkeren. Lekker veilig en Peugeot toezicht. Binnen een week en wat onderhandelen was de auto van mij. Prachtig en leuke camping vakanties in Frankrijk en Belgie, geweldige rietjes.
Maar de kinderen worden geboren, dus moet een nieuwe "voiture" in het gezin komen: Peugeot 406 Break SRDT 1.9 Intercooler (90PK). Prachtig voor al het vrouwelijk manier van koffers inpakken, heel comfortabel en zeer ruim. Veilig, zuinig (ongelofelijk maar waar) en perfecte zitting bij lange en korte ritten! Maar de smaak voor "anciennes Peugeot" blijft, twee kinderen in een Peugeot 304 S Cabriolet kan in een nood situatie maar het is niet echt veilig met kleine kinderen. Dus heb ik een Peugeot 304 S Coupé gekocht! Zeer compleet! Redelijk tot goed van binnen redelijk van buiten (roest maar met lassen wel te reden). Zelfde bouwjaar als de Cabrio: 1973. Ook een oorspronkelijk Nederlands auto net als de Cabrio maar al 2 jaar rijdend gestopt (nu inmiddels bijna 4), moet gerestaureerd worden. Ik heb wel de elektrische bedrading nagekeken en gecorrigeerd bij de zekering doos, een paar elektra verdelers nieuw gekocht en ge-installeerd, verschillende contact punten vernieuwd, olie (ook Filter) en vloeistof vervangen, nieuwe bougies, kabels en verdeler (hoe dat ook heet op zijn NL) en ... begon met nieuw bouw van een woning met een grote garage voor beide auto's. De mogelijkheid om misschien de coupé eerste APK te laten keuren en later restaureren is dus niet door gegaan, kom tijd te kort voor alles en iedereen. Ik bouw zelf dus...
Dus is het tijd om toch de Peugeot 304 S Coupé te verkopen in zijn geheel, zo niet in onderdelen en tijd om te kijken naar een goed rijdende Onderhoudsvrij of en goede conditie) gezin's Peugeot of een grote coupé als de Peugeot 504 Coupé. Heb eentje onder oog, wie weet.
Na zo een lange verhaal laat ik de rest voor later, foto's komen binnenkort!
À la prochaine, amicalement Peugeot,
Babac
Eindelijk tijd en moed gevonden om mezelf te voorstellen. Ik ben al sinds begin van de Forum een regelmatige gebruiker en geregistreerd sinds 11/08/2005. Helaas door tijd gebrek en niet helemaal zeker van mijn schriftelijk Nederlands, heb ik tot nu toe verschillende pogingen om me even voor te stellen afgeblazen. Wel heb ik genoten van het "gluren" op deze prachtig forum en ook zoals andere leden positieve "misbruik" van alle informatie en technische tips.
Ik ben David Veredas geboren in Saint-Etienne (Loire) te "La douce France" en ben zelfs Frans/Portugees wonende in Nederland sinds einde 1992. Ik ben 37 jaar oude en sinds mijn negende een Peugeot fanaat/verslaafd. Mij eerste auto op mijn achttiende was een rijdende Peugeot 403 uit 1956 om te restaureren , wat een roest bak, maar toch 2 fijne jaren van genoot en een stuk of 4 pogingen om hem op te knapen. Mijn tweede was een Peugeot 403 uit 1958 met voorschade ook met intentie te gaan restaureren, vervolgens als onderdelen donor gebruikt. Mijn derde was een Peugeot 403 uit 1961, afkomstig uit Mozambique en met stuur aan de rechte kant. Ook bij deze kwam er geen tijd voor restauratie. Kort erna geëmigreerd naar verschillende landen en uiteindelijk zijn de auto's weg gestuurd naar de sloop door mijn vader. Die moest ten sloten zijn verkochte boerderij opleveren!!!
Na verschillende landen en auto's van de zaak kom ik eindelijk in Nederland terecht waar mijn liefde voor Beugelt groter werd. Wonende in Den Haag zag ik regelmatig Peugeot Klassiekers rijden, dus even zoeken en wachten tot de "coup de foudre". Op een mooie dag van Juli 1995 zag ik "haar" geparkeerd voor de Peugeot dealer. Even 30 minuten bewonderd en bestudeerd en even aan de Peugeot dealer vragen war de prijs van de mooie blauwe Peugeot 304 S cabriolet was. Het was toch een privé iemand die in de buurt woont die de auto te koop had staan en vond het handig om de auto voor de Peugeot dealer te parkeren. Lekker veilig en Peugeot toezicht. Binnen een week en wat onderhandelen was de auto van mij. Prachtig en leuke camping vakanties in Frankrijk en Belgie, geweldige rietjes.
Maar de kinderen worden geboren, dus moet een nieuwe "voiture" in het gezin komen: Peugeot 406 Break SRDT 1.9 Intercooler (90PK). Prachtig voor al het vrouwelijk manier van koffers inpakken, heel comfortabel en zeer ruim. Veilig, zuinig (ongelofelijk maar waar) en perfecte zitting bij lange en korte ritten! Maar de smaak voor "anciennes Peugeot" blijft, twee kinderen in een Peugeot 304 S Cabriolet kan in een nood situatie maar het is niet echt veilig met kleine kinderen. Dus heb ik een Peugeot 304 S Coupé gekocht! Zeer compleet! Redelijk tot goed van binnen redelijk van buiten (roest maar met lassen wel te reden). Zelfde bouwjaar als de Cabrio: 1973. Ook een oorspronkelijk Nederlands auto net als de Cabrio maar al 2 jaar rijdend gestopt (nu inmiddels bijna 4), moet gerestaureerd worden. Ik heb wel de elektrische bedrading nagekeken en gecorrigeerd bij de zekering doos, een paar elektra verdelers nieuw gekocht en ge-installeerd, verschillende contact punten vernieuwd, olie (ook Filter) en vloeistof vervangen, nieuwe bougies, kabels en verdeler (hoe dat ook heet op zijn NL) en ... begon met nieuw bouw van een woning met een grote garage voor beide auto's. De mogelijkheid om misschien de coupé eerste APK te laten keuren en later restaureren is dus niet door gegaan, kom tijd te kort voor alles en iedereen. Ik bouw zelf dus...
Dus is het tijd om toch de Peugeot 304 S Coupé te verkopen in zijn geheel, zo niet in onderdelen en tijd om te kijken naar een goed rijdende Onderhoudsvrij of en goede conditie) gezin's Peugeot of een grote coupé als de Peugeot 504 Coupé. Heb eentje onder oog, wie weet.
Na zo een lange verhaal laat ik de rest voor later, foto's komen binnenkort!
À la prochaine, amicalement Peugeot,
Babac