Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
ceess schreef:Ik zie geen problemen meer in het trucje van Ivo om de banden statisch te balanceren (overigens werkt een balanceer apparaat volgens het zelfde principe), kost alleen wat meer moeite.
Vandaag heeft ie voor mij het linker voorwiel (inclusief remtrommel) gedaan en voor het eerst in jaren trilt mij stuur nagenoeg niet meer. In de trommel zat een aanzienlijke onbalans en door deze in combinatie met het wiel uit te balanceren ben ik er eindelijk vanaf.
Kan haast niet wachten tot dat ie rechts ook doet.
Proficiat Ivo dat je deze truc met ons wil delen.
groet
Ceess
Harrie schreef:hoi Jan Bert,
504 was altijd al lastig "stil" te krijgen, daarvoor gebruikten we destijds al de " Hoffmann Finishbalancer " voor,
ook wel eens "spinner" genoemd; oftewel balanceren aan de auto. Dan balanceert men de naaf, remschijf, dus alles, mee.
En dat was vaak de enige manier om een 504 trillingvrij te krijgen in het stuur.
succes, grt, Harrie
Keer terug naar Banden en velgen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten