hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor Johnvv » 19 feb 2016, 18:45

Beste iedereen,

Vorig jaar een Peugeout 206 gekocht. Vandaag naar de APK keuring. Achterbanden moeten worden vervangen. Garage (geen dealer overigens) krijgt dit niet voor mekaar omdat er een beveilgingssleutel/dop nodig is om een bout van de velgen los te krijgen. Die sleutel heb ik niet en nooit gekregen. Vervolgens de garage gebeld waar ik de auto gekocht heb vorig jaar. Deze garage weet niet waar de sleutel is en het interesseert ze ook niet (goed service hoor). Maar goed. Vervolgens dealer gebeld om te vragen of ik zo'n sleutel kan kopen. Het schijnt een unieke sleutel te zijn die niet kan worden gekocht. Oplossing: doorboren van bouten en nieuwe bouten erop zetten. De garage waar de auto APK wordt gekeurd doet dit niet en laat weten dat de dealer toch wel aparte setjes met sleutels moet hebben om de (beveiligings)bouten los te krijgen.

Vraag hier op het forum. Wat moet ik doen? Bestaan hier sleutels voor en waar kan ik die krijgen? Wat moet ik doen om nieuwe banden op de auto te krijgen?

Graag jullie reactie. Alvast bedankt hiervoor.

Groeten, John
Johnvv
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 feb 2016, 18:32

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor pauldevries » 19 feb 2016, 19:53

...
Laatst bijgewerkt door pauldevries op 21 feb 2016, 08:46, in totaal 1 keer bewerkt.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor Peu 604 » 19 feb 2016, 23:45

of er een moer oplassen bv m10 en dan met een kruissleutel 17mm losdraaien.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor bas2 » 20 feb 2016, 00:11

Paul, zo veel verschillende zijn er niet. Probeer het eens bij de dealer die de auto nieuw heeft afgeleverd. Je weet nooit..
Tijdelijk zonder Peugeot
Avatar gebruiker
bas2
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 10 apr 2010, 19:10
Woonplaats: Veenendaal

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor Keezx » 20 feb 2016, 12:27

Plaats eens een foto van die slotbout....
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor willem_jacobs » 20 feb 2016, 13:28

er zijn ook universele 'snij doppen' die in de boutkop snijden waardoor de bout eenmalig losgemaakt kan worden... daarna heb je dus wel nieuwe bouten nodig...
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor Leeuwtje » 20 feb 2016, 15:29

Afgelopen jaar stond onze 206 bij dealer voor nieuwe schijven/ blokken toen ik mij ineens realiseerde dat de dop voor de velgsloten nog thuis had liggen maar de dealer bleek deze helemaal niet nodig te hebben want ze hebben soort adapter begreep ik dus ik zou gewoon even contact opnemen met een Peugeot dealer.

Op een definitieve manier verwijderen kan altijd nog en dan gewoon voor €30,-/€40,- nieuw setje velgsloten halen of even MP in de gaten houden daar worden met enige regelmaat gebruikte setjes aangeboden voor €10,-/€15,-
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: hoe krijg ik velgen van beveiliging af?

Berichtdoor Keezx » 21 feb 2016, 13:17

Zodra ik een auto koop met die dingen draai ik ze er meteen af en flikker ze weg. Leveren alleen maar ergernis op, niemand jat ouwe Peugeot velgen.
4x een normale bout erin en klaar is die ongein.

PS, een jaar of 8 geleden werden alle 4 wielen van mijn bedrijfsauto (Partner) gestolen, stalen velgen 14"met halfversleten bandje, hoe wanhopig kan je zijn?
Mijn 306 met 15" lichtmetaal (stond er vlakbij...) werd ongemoeid gelaten.....
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten