Ik moest en zou vandaag de kentekenplaten monteren en rijden met de 201. Nooooooouuuuuu dat heb ik geweten.
Platen erop gezet, starten en rijden maar.
OWWW my GOD!!! wat een cultuurschok is het rijden in die auto.
Ik reed de straat uit bij de garage en schakel. Knarsend in de 2 hmmmmmmm. Schakelen naar de 3........ knarsend. Drempel, terug naar 2, Aiiiiiiiii weer knarsend. Nondeju. Dubbel clutchen eens proberen (nog nooit gedaan) werkt ook voor geen meter. Man man man. Toen de grote weg op (na welgeteld 5 drempels). Howly shit. Het voelt een beetje als met een roeiboot door de Rotterdamse haven varen tussen de container schepen en olietankers.
Maar goed, ik reed. Dan zie je mensen kijken alsof ze water zien branden en een kat horen blaffen. Wat een ervaring.
Sturen gaat alsof je een tank de bocht om moet krijgen met een satéprikker. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL zwaar.
Stop gemaakt bij het gemeenschapshuis. Alles perfect. Liep wel een beetje benzine uit de carburateur. Oppassen dus.
Van daar uit naar mijn ouders om te eten. Met mijn vader een rondje gereden als Stan Laurel en Oliver Hardy. LACHUUHHHHHHH was dat. Mijn vader wist niet wat m overkwam.
Lekker gegeten en na 1,5 uur weer naar huis............althans dat dacht ik........... IEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE. Niks IEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE nog steeds niks.
Wel liep er weer benzine uit de carburateur. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Maar goed, ook DAT is oldtimer rijden. In voor en tegenspoed.
Kijken of hij vonkt......... Niet te zien. Chips, zou de ontsteking wel werken dan? Nog eens starten IEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE. Misschien wel 10 keer gestart (goeie accu overigens)
HE-LE-MAAL niks. Gelukkig was het vrouwtje er met de 405 dus daar maar mee naar huis de trailer ophalen en de 201 op de trailer terug naar de garage rijden.
Onderweg bedacht ik me allerlei scenario's. Verzopen? Ontsteking kapot? Carburateur verstopt? Nog even met mijn helpdesk gebeld bij PSH en daar kreeg ik nog wat tips.
Enfin, de trailer voor de 201 en nog eens even proberen de carburateur leeg te krijgen. Vlotterkamer er vanaf en leeg kiepen in de tank.
De toevoerleiding even leeg blazen, leiding aansluiten en benzine kraan dicht zetten en starten maar. Tijdens het starten de benzine kraan open maken en VROEM!!!!
Hij kom weer op eigen kracht de trailer op. Gelukkig.
Snel weer in de garage zetten en naar huis.
Wat me wel opvalt bij het rijden, in de 1 en 2 geart de bak ontzettend. Dat zal komen door de rechte vertanding in de versnellingsbak. De 3 is prise-direct denk ik want dan is de auto vrij rustig. De Bij het schakelen naar de 3 is het vermogen zo goed als nihil. Als de auto een beetje bergop moet redt ie t niet in de 3 en ga je tuffend verder. Ook ploft de motor bij gas los wel eens als een soort back-fire.
Ander punt van zorg is de knarsende bak. Ik heb geen ervaring met dubbel clutchen. Iemand ervaringen met deze puntjes die ik aantrof tijdens de eerste rit?