Starmotor J7 2.3 diesel

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Starmotor J7 2.3 diesel

Berichtdoor govegan » 01 jul 2008, 19:31

Mijn startmotor heeft het begeven en zoek dus een nieuwe.

gegevens die op de oude startmotor staan zijn,

Paris - Rhone
D11E161
12 V

het tandwiel heeft 9 tanden en een diameter van 36 mm

laat maar horen wanneer je nog wat hebt liggen.
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Jeetje » 02 jul 2008, 11:31

Is deze startmotor anders dan van een 1600 cc benzineuitvoering?

Daar heb ik nog een praktisch nieuwe van liggen (slechts 2 maanden gemonteerd geweest).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor govegan » 02 jul 2008, 12:17

Jeetje schreef:Is deze startmotor anders dan van een 1600 cc benzineuitvoering?

Daar heb ik nog een praktisch nieuwe van liggen (slechts 2 maanden gemonteerd geweest).


Als die al past, ben ik bang dat die aan de te zwakke kant zal zijn.
maar toch bedankt.
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Starter.

Berichtdoor Rob » 02 jul 2008, 12:29

Volgens mij heb ik een hele nieuwe liggen van een diesel.
Even checken welk type het is?
Afbeelding
Afbeelding
504, 505, 604.
Rob
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 14 sep 2005, 21:46
Woonplaats: EDE

Re: Starter.

Berichtdoor govegan » 02 jul 2008, 12:49

Rob schreef:Volgens mij heb ik een hele nieuwe liggen van een diesel.
Even checken welk type het is?


op het eerste gezicht lijkt hij er wel op, ik zal vanavond de plaatjes eens naast de mijne houden (startmotor ligt thuis)

wat voor nummer heeft de jouwe op het grote zwarte huis staan?
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Re: Starter.

Berichtdoor Rob » 02 jul 2008, 13:11

govegan schreef:
Rob schreef:Volgens mij heb ik een hele nieuwe liggen van een diesel.
Even checken welk type het is?


op het eerste gezicht lijkt hij er wel op, ik zal vanavond de plaatjes eens naast de mijne houden (startmotor ligt thuis)

wat voor nummer heeft de jouwe op het grote zwarte huis staan?



Even kijken vanavond!
Rob
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 14 sep 2005, 21:46
Woonplaats: EDE

Re: Starter.

Berichtdoor govegan » 02 jul 2008, 20:21

Rob schreef:



Even kijken vanavond![/quote]

het voorste gedeelte van het huis ziet er wel wat anders uit, maar voor de rest lijkt het aardig, laat maar ff weten wat het nummer is.

hier wat meer tech gegevens van de Starmotor die ik nodig heb:
http://www.woodauto.com/Unit.aspx?Man=VALEO&Ref=D11E161
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Starte

Berichtdoor Rob » 03 jul 2008, 18:30

Het is een Ducellier, 6109K
Voor een XD2/XD3
Heeft drie montage gaten, Volgens de microfiche van de J7 heeft die van jou 4 montage gaten.
PB
Rob
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 14 sep 2005, 21:46
Woonplaats: EDE

Berichtdoor Harrie » 03 jul 2008, 23:32

govegan schreef:
Jeetje schreef:Is deze startmotor anders dan van een 1600 cc benzineuitvoering?

Daar heb ik nog een praktisch nieuwe van liggen (slechts 2 maanden gemonteerd geweest).


Als die al past, ben ik bang dat die aan de te zwakke kant zal zijn.
maar toch bedankt.


Startmotoren voor Benzine zijn absoluut geheel ANDERS dan voor Diesels !

grt, Harrie
magaizjnmeester PCN
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor GoodOldDiesel » 04 jul 2008, 15:37

Ja dat benzine en diesel anders is kan ik je zeggen uit praktijk.

Uit nood heb ik destijds een benzine startmotor op een 1.8 diesel van een 205 gezet.

Koud ging het goed, maar als je even de motor uitzette was die warm niet te starten.

Dat was dan in het portier duwen, op gang, inspringen, koppeling intrappen, zijn 3 zetten sleutel om en tegelijk koppeling laten schieten. Zo hielp je de startmotor.

Maar nu hoe kan dat die warm niet wil, maar koud cq afgekoeld wel?

Nou mijn verklaring die ik kan bedenken is; Dat de thermostaat nog openstaat waardoor die het koelwater een heel end rond moet pompen bij het starten, als die gesloten is, is het circuit maar klein.
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Harrie » 04 jul 2008, 22:42

GoodOldDiesel schreef:Ja dat benzine en diesel anders is kan ik je zeggen uit praktijk.
Uit nood heb ik destijds een benzine startmotor op een 1.8 diesel van een 205 gezet.
Koud ging het goed, maar als je even de motor uitzette was die warm niet te starten.
Dat was dan in het portier duwen, op gang, inspringen, koppeling intrappen, zijn 3 zetten sleutel om en tegelijk koppeling laten schieten. Zo hielp je de startmotor.
Maar nu hoe kan dat die warm niet wil, maar koud cq afgekoeld wel?
Nou mijn verklaring die ik kan bedenken is; Dat de thermostaat nog openstaat waardoor die het koelwater een heel end rond moet pompen bij het starten, als die gesloten is, is het circuit maar klein.

:?: niet starten en niet aanslaan zijn 2 verschillende dingen !
Het koelwatercircuit heeft geen enkele invloed op de startmotor.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Startmotor

Berichtdoor Pininfarina504 » 05 jul 2008, 01:24

Ik heb alleen maar startmotoren voor diesel, veelal voor XD2 motoren gezien met drie boutgaten voor en nog één extra ondersteuningsbevestiging voor het losse voetje.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 05 jul 2008, 11:58

Harrie schreef:
GoodOldDiesel schreef:Ja dat benzine en diesel anders is kan ik je zeggen uit praktijk.
Uit nood heb ik destijds een benzine startmotor op een 1.8 diesel van een 205 gezet.
Koud ging het goed, maar als je even de motor uitzette was die warm niet te starten.
Dat was dan in het portier duwen, op gang, inspringen, koppeling intrappen, zijn 3 zetten sleutel om en tegelijk koppeling laten schieten. Zo hielp je de startmotor.
Maar nu hoe kan dat die warm niet wil, maar koud cq afgekoeld wel?
Nou mijn verklaring die ik kan bedenken is; Dat de thermostaat nog openstaat waardoor die het koelwater een heel end rond moet pompen bij het starten, als die gesloten is, is het circuit maar klein.

:?: niet starten en niet aanslaan zijn 2 verschillende dingen !
Het koelwatercircuit heeft geen enkele invloed op de startmotor.
grt, Harrie


Nou ja ik bedoelde dat die motor niet rond kreeg, smoorde erin. Ik zelf denk toch echt dat het aan de thermostaat ligt, als die open staat pompt de waterpomp het water door de radiateur en alles heen. Als die dicht is pompt die rond in het blok. Dat maakte net het verschil volgens mij, andere verklaring kan ik niet bedenken
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Michael » 05 jul 2008, 16:51

lijkt mij heel sterk, een langzaam draaiende waterpomp "vreet" bijna geen vermogen.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 05 jul 2008, 17:24

Maar wat het dan geweest was... ging om als die "even" stil stond... dan kreeg die hem niet rond, alleen met hulp. Langer stilstaan en koud geen probleem
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten