stekkers 205 gti klokwerk gezocht

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

stekkers 205 gti klokwerk gezocht

Berichtdoor bassa » 18 okt 2009, 17:51

Onlangs een gti tellerunit gekocht (de versie met km en toerenteller en 4 wijzers) Hiermee wil ik mijn uiterst sober uitgevoerde dashboard die nu in mijn 205 zit vervangen.
Wordt nog een leuk projektje om alle sensoren e.d. in orde te krijgen, maar dat is van later zorg.
Als eerste heb ik de juiste connectoren nodig... Heeft iemand voor mij
- de stekker voor de toerenteller (4 polen, 3 aangeloten)
- van de overige 4 connectoren de 7-polige (dit is kleinste van de 4)

het is wellicht wat cryptisch, maar hoop dat het (voor de kenner....) wel voldoende informatie is.

(nee, ik ben niet lui, maar op de lokale slopen staan geen gti's) :-)
Peugeot 205
Avatar gebruiker
bassa
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 05 jul 2008, 17:01
Woonplaats: Leusden

Berichtdoor Bart-Peugeot » 19 okt 2009, 22:06

Stekers zul je toch van de sloop moeten halen, andere mogelijkheid zie ik niet.

Voor het ombouwen van je tellerwerk, kijk eens op pug205.nl Is daar al veel overgeschreven. Ook is het veel makkelijker om een XS tellerbak in je éénvoudige 205 in te bouwen dan een GTI tellerbak. Maar dat kun je allemaal op pug205.nl lezen.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Chiel » 20 okt 2009, 08:29

Klopt, ik heb nu ook een XS bak en die is goed werkend te krijgen. Bij een GTI bak hou je altijd functies over die niet werken. (tenzij je extra sensoren gaat hobby-boppen)

Als je voor een XS bak gaat, raad ik je aan de hele kabelboom die in je dash loopt te vervangen. Dat is goed te doen en dan werkt het allemaal, met een paar kleine aanpassingen, perfect :)
Avatar gebruiker
Chiel
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 23 mei 2007, 11:48
Woonplaats: Regio Houten

Berichtdoor bassa » 20 okt 2009, 10:03

Ik weet dat het lastig gaat worden, maar daar laat ik me niet door weerhouden.
Ik heb alle onderwerpen erover goed gelezen zowel op dit forum als op pug205 forum, (waarom kan ik met de zoekfunctie die topics hier op het peugeotforum niet meer vinden??) en weet wat me te wachten staat. Heb al een volledig nieuw dashboard liggen (ben ik ook alle oude gaten van carkits en bekerhouders kwijt, en heb ik nog meer opslagruimte :mrgreen: )
Voor de sensoren gaan ik idd hobbyboppen, maar dat is van later zorg.
Nu eerst het nieuwe dashboard en klokwerk met basisfuncties, (het complete dash begint toch aardig in de weg te liggen hier in huis.... )

Om een lang verhaal kort te maken, dank voor de goede raad chiel en bart, maar volgens mij weet ik waar ik aan ga beginnen.

... en inmiddels heb ik een aanbieding gehad van voor een kabelboom :)
dank daarvoor aan john!
Peugeot 205
Avatar gebruiker
bassa
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 05 jul 2008, 17:01
Woonplaats: Leusden


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten