door Pininfarina504 » 27 jun 2014, 23:12
Ik heb 4 bakken gereinigd en afgevuld met petroleum, na 1 dag één lekkende bak, een aantal malen met de schakelhevel op en neer gaan en kijken of er tekenen van lekkage waren, één bak onmiddellijk lek. Na 4 dagen wederom de drie resterende bakken gecheckt, wederom een lekkage langs de kering van de schakelhevel.
De andere 2 bakken zweten minimaal, nagenoeg niet, zijn eigenlijk goed, echter toch heb ik René geadviseerd er van af te zien, een hoop werk en nog steeds heel af en toe een klein druppelte in warme toestand vermoedelijk. Heb het staartstuk van de bak welke het hardst lekte gedemonteerd. Heb deze aan René meegegeven en hem geadviseerd bij een aantal revisie bedrijven op te vragen, wat het kost een nieuwe kering in het staartstuk te monteren.
De rest van de bak, het mechanische deel, de tandwielkast is nagenoeg onverslijtbaar, heeft doorgaans geen enkele zin dit deel te reviseren.
Blind een gebruikte bak kopen en monteren, kan ik eigenlijk niemand adviseren, vaak zonde van al het werk, is nogal frustrerend als de "nieuw gemonteerde bak" ook wederom lekt.
Voordeel van bovenstaande methode, je kunt in principe motorblok en bak laat zitten, je hoeft alleen de cardans as te verwijderen en het staartstuk er af te schroeven, bak en motor kunnen blijven zitten.
Cardan zweet ook enigszins, gaat er in een later stadium eventueel onderruit, om een nieuwe pakking in het middendeel/scheidingsdeel te monteren, is niet ingewikkeld, beetje schroeven en een paar vreselijk vieze stinkende handen.
Wordt vervolgd.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.