504 injectoren XN2

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 injectoren XN2

Berichtdoor moerol » 27 maart 2017, 21:43

Wie heeft nog een paar injectoren voor mij voor een XN2 motor, bij voorkeur 4, ik heb er in elk geval 2 die niet meer te repareren zijn. Het seizoen begint weer, dus wil rijden :D .
Groeten,
Rolf
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: 504 injectoren XN2

Berichtdoor tomtom » 29 maart 2017, 11:12

Hallo Rolf,

Die heb ik misschien wel voor je. Helaas zijn ze nogal kostbaar inmiddels. Reken even op ca 65-75 euro per stuk. Zijn de wel echt stuk/defect? Normaal gesproken valt dat wel mee namelijk. Ik kan er ook even naar kijken en/of checken

Groet, Harm
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Re: 504 injectoren XN2

Berichtdoor moerol » 29 maart 2017, 19:23

Beste Harm,

Ik heb het ook nog niet opgegeven. Ik heb nu 2 injectoren geheel uit elkaar, er zat behoorlijk wat roest en vuil in. Ik ben denk ik even op het verkeerde been gezet door een eerdere post waarin stond gebroken schoteltje bij deze foto:
Afbeelding

Ik heb sterk het idee dat het schoteltje niet gebroken is maar dat dit zo hoort. Dit is volgens mij de aanslag van de nozzle zodat deze een beperkte slag heeft. Door de 2 helften kun je hem monteren. Het tweede schoteltje is waarschijnlijk een ander type met een 'slobgat', wat denk een iets betere oplossing is. Klopt mijn aanname ?
Alles gaat nu even in de ultrasoon en dan weer in elkaar. Gaat dit niet werken hoor je het !
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: 504 injectoren XN2

Berichtdoor tomtom » 01 apr 2017, 21:23

Geen idee maar klinkt logisch. Ik ga voor je kijken als ik weer thuis ben (zit nu op Terschelling). Het was me in elk geval opgevallen dat de injectoren van elkaar verschillen; sommige zijn "recht" van onderen en sommige "conisch". Bij die laatste zit de injector mond dus dieper in de behuizing....
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Re: 504 injectoren XN2

Berichtdoor Pininfarina504 » 02 apr 2017, 22:23

Injectoren gaan zo snel niet stuk hoor, incidenteel roesten de veertjes wel eens door.
Soms lekken ze, een z.g.. "pisserd"
Heb misschien nog wel wat liggen.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: 504 injectoren XN2

Berichtdoor moerol » 10 apr 2017, 21:29

Ik heb ze alle 4 gedemonteerd en in de ultrasoon gereinigd. Ze waren wat roestig, maar verder goed. Ik blijf bij m'n vermoeden dat de schoteltjes uit 2 helftjes bestaan en de veertjes waren allemaal in orde. Enige wat ik niet kan testen is de openingsdruk, maar ik ga er vooralsnog van uit dat dit waarschijnlijk wel goed zit.
De motor loopt nog steeds niet perfect, dus de zoektocht gaat door. Nu is het plunjerblok van de kugelfischer aan de beurt. Was ook het enige wat ik nog niet gehad had aan de peu dus ook wel weer leerzaam klusje :D
Bedankt Harm voor het kijken en je hebt gelijk dat er ook een meer conische variant is, ik heb ook beide erin zitten.

Op dit topic kan nu slotje.
moerol
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 08 okt 2012, 21:58
Woonplaats: Haren

Re: 504 injectoren XN2

Berichtdoor tomtom » 12 apr 2017, 10:39

Dat perfecte lopen lukt mij ook nog steeds niet maar helaas zijn er zoveel variabelen.... Ik heb wel alle nieuwe O ringetjes voor het plunjerblokje dus mocht je wat nodig hebben dan hoor ik het wel :-)!
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten