Ritmeester schreef:Door een onprofessionele "reparatie" door de vorige eigenaar of zijn garagist is nu de motor van mijn 504 GLD uit 1977 naar zijn grootje. Het betreft een Indenor XD2 met een cilinderinhoud van 2304 cc. Wie kan me helpen aan een vervangende motor? Ik heb de vraag uitgezet bij diverse onderdelenlijnen, maar ik ben wat geschrokken van de prijzen die ze vragen. Wie kan me helpen of heeft een tip voor me?
De ene op Marktplaats is een gereviseerde voor € 1.500, de andere is een XD90, maar een bouwpakket met allerlei nieuwe onderdelen. Kosten €450, maar dat moet ik hem door een specialist in elkaar laten zetten.
Een van de gaten in het onderblok voor de kopbouten is beschadigd. Het gat is groter en niet meer rond. De vorige eigenaar heeft er een nieuwe grotere schroefdraad in getapt, maar omdat daardoor de originele kopbout niet meer paste er een normale bout in gedraaid, dus geen rekbout. Dat houdt niet en precies op die plek is dan ook de koppakking opgeblazen. Het heeft geen zin om er een nieuwe koppakking in te zetten en de kop te vlakken, want dan is het wachten totdat het probleem zich weer voordoet.
Dus er moet dan eventueel een nieuwe draadbus ingevreesd worden en dan moet de motor eruit. Dat wordt zo duur dat ik dan beter meteen de hele motor kan laten reviseren (hij heeft 285.000 kilometer gelopen). Maar gezien de kosten zoek ik nu dus een andere motor.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk