Onderdelen gezocht voor Peugeot 305 GTX

Voor het (gratis) plaatsen van je vraag naar onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onderdelen gezocht voor Peugeot 305 GTX

Berichtdoor DimitriB. » 23 aug 2023, 23:26

Dag iedereen,

Mijn naam is Dimitri uit België en ik heb een tijdje geleden een Peugeot 305 GTX gekocht.(Foto’s volgen)
Ik ben deze nu aan het opknappen en mis nog een paar onderdelen om hem compleet te maken.
Zo ben ik op zoek naar het volgende:
1 GTX Velg
Vitessepookhoes
Sigaretteaansteker
Spatlappen voor de rechterkant(kant passagier)
1 Draaiknop voor de ventilatie
1 Deurknopje van de vergrendeling
Plafondlampje boven het dashboard.
Het juwelenklepje links van het klokje
Rubberen ring voor het ophangen van de uitlaat
Chrome bumperstrips

Nu heb ik ook centraledeurvergrendeling maar die werkt niet. Batterijen in de afstandsbediening reeds vervangen en er brand nu een lichtje als je drukt maar de wagen zelf doet niks. Zit de ontvanger soms in de dakhemel?

Aan 1 kant ontbreekt ook een striping maar die heb dank zij dit forum al online gevonden.

Misschien zijn er nog een paar zaken maar. Die zullen wel boven komen tijdens het oplappen.
Alvast bedankt om mee te helpen zoeken. O ja het kan misschien zijn dat mijn woordkeuzen te ‘Vlaams’ is dus al je het niet begrijpt zal ik het met plezier vertalen :lol:

Grt
Dimitri
DimitriB.
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 23 aug 2023, 20:05

Re: Onderdelen gezocht voor Peugeot 305 GTX

Berichtdoor Mr.Drexciya » 25 aug 2023, 13:49

Met Vlaams hebben we hier in het algemeen geen moeite. We weten bijv. wat een capot en een pinker is... :-)

U kunt de werking van de IR afstandbedieningszender controleren door met een zoeker van een fotocamera te kijken of de IR LED achter het donkere kunststof oplicht. Dat de rode LED zichtbaar oplicht wil niet altijd zeggen dat de IR LED dus goed functioneert.

De ontvanger zit in de plafonniere (klein zwart rond bolletje dat half uitsteekt). Die gaan m.i. zelden defect. De werking is wel richtinggevoelig; wat gebeurt er als de afstandsbediening vlakbij de ontvanger ingedrukt wordt?
Mr.Drexciya
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40

Re: Onderdelen gezocht voor Peugeot 305 GTX

Berichtdoor DimitriB. » 28 aug 2023, 21:45

Beste,

Er gebeurt niks als ik de afstandsbediening heel dicht tegen de ontvanger hou.
Ik vermoed dat het printplaatje in de afstandsbediening stuk is.

Grt
DimitriB.
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 23 aug 2023, 20:05

Re: Onderdelen gezocht voor Peugeot 305 GTX

Berichtdoor Mr.Drexciya » 29 aug 2023, 12:34

Licht de IR LED wel op? Zoja, dan zal het ofwel de ontvanger zijn ofwel de module die vanuit de IR ontvanger wordt aangestuurd om de deuren te ver/ontgrendelen. Is de zekering voor de vergrendelingnmodule niet defect?
Mr.Drexciya
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40


Keer terug naar Onderdelen Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron