vrijdagmiddag 12.31 op de trein gestapt. Het leek een deja-vu van 2 jaar geleden, toen ik voor het eerst van m'n leven met de trein reisde,
om in Maastricht de 205 XS op te gaan halen...
Heerlijk in het zonnetje gezeten, trok het prachtige Achterhoekse landschap voorbij, getoogd in prachtige herfstkleuren
om 15.48 was ik in Sittard en werd daar opgehaald door de vrouw van de verkoper.
Na veel gezellig gebabbel en overschrijving op het postkantoor, de tank volgegooid en uiteindelijk naar Beek gereden,
ik was door Dieter en Paulien uitgenodigd voor avondeten ( van Sittard naar Beek is maar +/- 12 km ).
Om +/- 19.50 uur naar huis gereden, was ik om 22.05 thuis.
De 405 SRi heeft wel wat mankementjes, maar niet onoverkomelijk.
Het klapperen in de achtertrein baart me wel wat zorgen.
De motor loopt supernetjes, zelfs met 700 rpm stationair, de KM-stand staat op 141.000 km.
Vandaag de 305 verder gedemonteerd en weggebracht, daana kon ik me met de 405 SRi bezig houden.
Van de verlichting op het dashboard brand niet alles meer, de centrale vergrendeling werkte niet, klokje niet, binnenverlichting..
De C.V. was uitgeschakeld omdat een van de drukknopjes te diep ingedrukt was zodat deze niet meer dieper kon,
en daardoor de centrale vergrendeling na het sluiten meteen weer open gaat.
Na reparatie en het plaatsen van de ontbrekende zekering werkt de binnenverl, klokje, C.V. e.d. weer.
Mijn mooie JVC radio-CD ingebouwd, en tijdelijk speakertjes in de portieren gemaakt, de originele waren er uit gehaald
Waarom?? die speakers zijn uniek voor 405, passen nergens anders in, zinloos om te demonteren!
Koelvloeistof geccontroleerd ( de temp liep gisteravond flink op, tot 105 graden constant..
), olie gepeild, en de parvanbak schoongemaakt, die zat vol bladeren en vuil.
.
aan het einde van de middag nog een paar foto's gemaakt:
.
.
.
zo te zien inbraakschade, het slot is vervangen, dus een andere, extra sleutel..
.
.
de portiervanger is defect geweest, lelijke deuk in het portier, bovendien een deuk bovenop het LV-scherm en deuken naast de spiegelaansluiting.
Werk voor Iwan, die kan dat wel weer netjes maken middels restylen.
en ach, verkooppraat heh? "geen enkel deukje of krasje!"
.
.
dit getuigd wel van luxe
Tevens het bekende, ideale ski-luik met armsteun en zelfs hoofdsteunen
.
.
de voorstoelen zitten zoals 405 (niveau3) zetels zitten: HEERLIJK! a glijd je op het leder wat meer dan op stof.
.
.
nog een plaatje van het phase 1 dashboard. Hoogteverstelling koplampen is buiten werking gesteld, het glas van het instrumentarium mist.
.
Morgen verder: grondig WASSEN en poetsen, verlichting e.d. in orde maken, en een lekker stukje rijden
grt, Harrie
@Dieter en Paulien: nogmaals bedankt !