door Koffiemolen » 28 sep 2012, 21:38
Vandaag was de 405 RG weer klaar. Opgehaald en na een kop koffie en een babbel weer met de 405 terug. En die rijdt weer als herboren! Weer heerlijk soepel op de achterwielen, zoals een echte Peugeot. Ik hoef niet langer bang te zijn voor verkeersdrempels. En hij staat echt weer fraai op de wielen zoals het hoort. Met aan elke kant een smeernippel om jaarlijks door te smeren. Verder de distributieset incl. waterpomp vervangen en een fuseekogelhoesje. Nu durfde ik hem voor het eerst even lekker op de staart te trappen, met die oude distributieriem was ik er wat huiverig voor. Wat een heerlijke rijmachine, dat motorblok (205 GTI) is echt geweldig. Bij DSL waren ze onder de indruk van de conditie en originaliteit, staat van onderhoud en geringe km's van deze 405 RG. Ze zien zelden een 205 GTI-motorblok waar ze geen vieze handen van krijgen omdat ie niet zweet.
Fijne en deskundige zaak, die DSL. Ik heb meteen een setje kentekenonderplaten van DSL laten monteren, voor zo'n bedrijf mag reclame gemaakt worden.
Verders hadden ze er NOS tubes met kunststofkleurpasta speciaal voor het reconditioneren van het kunststof van de bumpers, stootlijsten en spiegelkapranden. In mijn geval donkergrijs. Dit weekend erop smeren. Na resultaat volgen foto's.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens