Goedemiddag iedereen die dit topic volgt.
Zoals beloofd hierbij een update van de vorderingen, en dat zijn er veel dit keer. Had meer willen doen gisteren maar mijn vrouw is afgelopen week weer behoorlijk overspannen geraakt door haar werk (corona, thuis werken, collega's die niet veel doen en ze werkt bij een medische groothandel, denk dat ik verder niks hoeft te zeggen hoeveel druk ze krijgt met telefoontjes over mondmaskers en handschoenen vanaf maart).
Dit is niet de eerste keer, 3 jaar geleden heeft ze ook zwaar overspannen thuis gezeten. En we herkenden dezelfde signalen afgelopen week.
Dus die gaat morgen de ziektewet in om even op adem te komen. Dus ik heb gisteren (zaterdag) gezegd dat ik op tijd thuis zou zijn zodat we 's middags nog even lekker een rondje konden gaan fietsen met het mooie weer.
Dus ik heb om 12.30 uur de deur op slot gedaan en ben lekker naar huis gegaan.
Maar dat wil niet zeggen dat er inmiddels niks gedaan is. Zoals ik al liet zien heb ik de motor erin gelepeld. Het subframe hadden we vrijdag eronderuit gehaald ivm het laswerk, dit is inmiddels ook allemaal gedaan. Alles staat nu in de roest preventie en in de carrosseriekit.
Vrijdag is al het laswerk afgemaakt. Hiervoor moest dus het subframe eronder uitgehaald worden. Dit was gelijk een mooie gelegenheid om de motor/bak weer op te hangen. Dit karwei was binnen een half uurtje gedaan. Pallet onder de auto, oude autoband erop, daarop heb ik de motor gelegd, toen de carrosserie naar beneden gedaan en via de bovenkant met de motor takel de motor omhoog gehesen en in de nieuwe motorrubbers gehangen. Helaas ben ik daarvan vergeten foto's te maken.
Gisteren voordat het subframe terug ging heb ik gelijk de veerpoten verwijderd en deze alvast voorzien van de nieuwe veren. Gelijk alles goed in de roestpreventie gezet. Vooral bij de bevestiging van de veerpoten tegen de carrosserie. Bij de auto waren al 2 nieuwe bovenste veerschotels, deze heb ik gelijk gebruikt.
Daarna het subframe weer terug geplaatst. Deze had ik vrijdag al voorzien van nieuwe stuurhuis hoezen, stuurkogels en stabilisatorrubbers. Verder had ik het frame helemaal schoongemaakt en alle oppervlakkige roestplekken behandeld.
Afgelopen week had ik het hele interieur verwijderd. Dit is gedaan omdat anders het roestgat in de wielkuip niet gelast kon worden (brand gevaar). Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles goed schoon te maken en het water (lekkage via het roestgat) te verwijderen.
Alle plastic delen worden nu 1 voor 1 schoongemaakt, stoelen/bank en tapijt zijn ook al schoongemaakt.
Hemelbekleding is verwijderd om opnieuw te lijmen. Dit is eerst schoongemaakt en word aankomende week opnieuw gelijmd.
Had gisteren alleen de aandrijfassen en de onderste motorsteun nog willen monteren maar daar was ik dus niet meer aan toegekomen.
Denk dat ik dat morgen nog even snel ga doen dan kan de auto weer van de brug zodat we die weer kunnen gebruiken.
Dan moet ik nog 1x de roestplekken in de 2e laag kit zetten en als dat dan droog is dan kan alles in de tectyl.
En dan kan het opbouwen en aansluiten weer gaan beginnen. En daarna nog de remmen aanpakken.
Nou genoeg geluld hieronder de foto's. Let op het kunnen er veel zijn en staan niet helemaal op volgorde.
Zo dat was het weer even. Tot de volgende keer.
Jeroen