Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Martijn schreef:Een 605 uit 1990 is geen verstandige aankoop. Ik heb er drie: twee uit 90 en een uit 97. Vroege 605 hebben nogal last van slechte bouwkwaliteit . Onderdelen zijn met name voor de sv24 duur en schaars. Punten van aandacht zijn de elektrische installatie, schokdempers, de 2 katalysatoren , servotronic stuurbekrachtiging, olielekkage o.a. krukas keerkring, en de Climate controle.
Als ie echter rijdt en je besteed het nodige geld aan onderhoud besteed dan heb je er wel een fijne snelle auto aan. Kijk alleen niet op van knipperende lampjes en af en toe een storing: dat hoort bij 605 rijden. De spoeling is heel dun dus veel te kiezen is er niet. Maar ik zou gaan voor een 605 vanaf 93/Modeljaar 94. Kwaliteit is dan aanzienlijk beter.
pick~up schreef:
Bedankt voor je reactie Martijn.
Heb jij zelf ook een 90er v6 in rijdbare staat?
Martijn schreef:Jawel. Ik heb al bijna 22 jaar een introductie 605 maar die staat al sinds 2003 stil. Dit jaar wilde ik er weer mee rijden maar schrok van het werk dat er in zat. Economisch onverantwoord maar ja. De andere opknappen was duurder geweest dus die gaat de schredder in. Achterstallig onderhoud en hoge herstelkosten. Was ook onverantwoord duur geworden.
pick~up schreef:Ik heb ook nog niet gekeken bij de auto maar ben dat wel van plan en men zegt dat ie goed onderhouden is maar ja dat weet je maar nooit.
En Martijn kun je mijn vertellen wat er mankeert aan de 3.0 die jij door de schredder wil gooien? Is daar helemaal geen redden meer aan?
Paull en Paulla schreef:Martijn schreef:Jawel. Ik heb al bijna 22 jaar een introductie 605 maar die staat al sinds 2003 stil. Dit jaar wilde ik er weer mee rijden maar schrok van het werk dat er in zat. Economisch onverantwoord maar ja. De andere opknappen was duurder geweest dus die gaat de schredder in. Achterstallig onderhoud en hoge herstelkosten. Was ook onverantwoord duur geworden.
Geld dit ook voor jou 6 4's na alle jaren stilstand ?
mvg
Paull
joospeugeot schreef:maar wat zoek je precies ? een fase 1 sv24 of ...... mag het ook een sv24 fase 2 zijn ? of een 3 liter sv ??
EH Autoservice schreef:Mijn oude (phase 2) , met de phase 1 24 klepper (ZPJ4) , gecombineerd met automaat is ook te koop hoorde ik onlangs .......
Voorzien van 18"lichtmetaal en Brembo remklauwen
Ik heb iets met die ZPJ4 motor
joospeugeot schreef:
heb wel eens gelezen dat er twee type's sv24 motoren zijn (de zpj4). en er MOET een vol-syntetische olie in, minimaal een 5w40.
Bart-Peugeot schreef:Maandagavond, laat op de avond, 5 cans 5w40 bij http://www.oil-drop.de besteld.
Werd vandaag (woensdag) al geleverd met ups.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast