Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 16 dec 2014, 09:55

Beste forumleden,

Bij mijn 605 V6 24 werkt de aanjager niet meer wat ik ook doe automaat/ manueel Zondag had hij al kuren sloeg er zachtjes tegen aan en ploseling hij deed het weer. Maandag van het zelfde. Deze ochtend helemaal niets meer.

Zal waarschijnlijk los contact zijn. Of is controle unit stuk. Relais ?? Aaanjager. Hoplijk hebben jullie wat tips voor mijn. Alvast bedankt.

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor MarcoPeus » 16 dec 2014, 10:03

Haal m eens er uit en controleer de verbindingen eens. Misschien kachelweerstand? Geen idee of die op dit systeem zit.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 16 dec 2014, 10:51

Dag Marco,

Vraag hoe krijg je unit er uit ?? Via handschoenenkast?? Dus deze uitbouwen?? Ik neen aan dat de aanjaagmotor daar ook zit? Loop ook stekker rechts bij de vloermat zal ik ook uitbouwen.

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor WillemV » 16 dec 2014, 10:56

Rechts onder het handschoenenkastje zit een luik. Deze eraf en dan zit het rechts. De module zit bovenop de kachelaanjager en ik vermoedt dat deze defect is. Het is mij in de 10 jaar al driemaal overkomen. De module is gewoon los te bestellen.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 16 dec 2014, 11:08

Dag Willem,

Is deze kachelmodule nog gewoon betaalbaar??? Anders wordt het Bart Ebben. Heb ik ook wel eens onderdelen gehaald.

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor WillemV » 16 dec 2014, 12:43

Je kan bij een sloper een complete aanjager kopen, maar dan weet je niet of de module nog werkt. Persoonlijk liet ik de aanjager incl module doormeten en dan zo'n module, indien deze defect is, bestellen bij bogijn of winparts. Van de laatste weet ik dat dat ding € 96,00 kost. Nu heb ik geen airco in de 605, de prijs kan dus afwijken.

De aanjager haal je met twee of drie schoefjes los en werkje van 10 minuten.

Succes
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 17 dec 2014, 09:35

Dag Willem,

Heb gisteren nog gekeken op Winparts zag alleen dat Valeo aanjager er opstond is deze complete met module ??

Gisteren toen ik naar huis reed deed hij het weer. Vanochtend niets.

Gaat controlunit ook wel eens kapot ??? Ik heb de auto al 13 jaar. Heb er een special band mee.

Nu we toch bezig zijn Schokbrekers zijn ook niet meer te koop. Is daar alternatief voor??

Alvast bedankt Willem.

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor EH Autoservice » 17 dec 2014, 13:13

Het zal eerder een slecht contact zijn ergens in een stekker , al veel vaker gezien bij 605 ......

Als de module kapot gaat , blijft de aanjager meestal op volle snelheid lopen .
Dan is de Darlington transistor van de module kapot , kost een paar euro :mrgreen:

Schokbrekers , feitelijk is de enige optie om er "gewone" onder te zetten , en dan je elektronische regeling uit te schakelen .
De originele schokbrekers , met de elektrische klep er in , zul je niet vinden .
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 19 dec 2014, 09:25

Goed aan de aanjager ligt het niet hij heft het 2 dagen weer perfect gedaan. Het zou dus een los contact kunnen zijn. Is control unit ook toegankelijk via handschoenen kastje???

Wat ik wel merkte dat het ledje van de airco uitstond terwijl dat hij op autm. stond. Af en toe lichte hij op en ging weer uit. Normaal brand hij altijd.
Kan er is mis zijn met een sensor of dat de airco niet meer werkt??? Of is controlunit stuk ???

Zal zaterdag eerst beginnen met dat gele relais wat rechts bij de stuurkolom zit. Handschoenenkast uitbouwen. Daar de contacten nakijken.

Hebben jullie nog suggesties ?? Alweer bedankt,

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 23 dec 2014, 10:28

alles gisteren uitgebouwt stekkers en geel relais gecontroleert allemaal goed. Kachelmotor uitgebouwd en ja hoor regelunit was wat geroest en aangeslagen. Nog proberen schoon te maken maar helaas nu draait hij alleen voluit. Goed heb deze ochtend nieuwe module besteld. Dan zal het problem wel opgelost zijn.

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor Hannus » 06 jan 2015, 11:39

Probleem opgelost was kachelweerstand.

Mvgr,

Hannus
Hannus
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 10 okt 2011, 15:04

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor chondro » 25 feb 2015, 21:27

EH Autoservice schreef:Het zal eerder een slecht contact zijn ergens in een stekker , al veel vaker gezien bij 605 ......

Als de module kapot gaat , blijft de aanjager meestal op volle snelheid lopen .
Dan is de Darlington transistor van de module kapot , kost een paar euro :mrgreen:

Schokbrekers , feitelijk is de enige optie om er "gewone" onder te zetten , en dan je elektronische regeling uit te schakelen .
De originele schokbrekers , met de elektrische klep er in , zul je niet vinden .

Beste Edgar, dat wat jij beschrijft over de op volle toeren draaiende aanjager is sinds vandaag bij mijn 605 3.0 V6 (met airco) aan het handje. Kan jij een bedrijf aanraden die de defecte Darlington transistor kan vervangen, bij voorkeur in de omgeving van Tilburg? Of heeft het zin om richting Zierikzee te rijden? Ik wil het nl wel graag hersteld hebben
Jan.
chondro
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 01 maart 2013, 15:31

Re: Klimaatunit aanjager V6 24 vol autm.

Berichtdoor EH Autoservice » 26 feb 2015, 14:47

Geen idee wie er op component niveau repareert :roll:

Ik kan het in dit geval in ieder geval wel :mrgreen:
Je zou ook de losse aanjager op kunnen sturen :idea:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten