306 phase 2 cabrio 1.6 dingetjes

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

306 phase 2 cabrio 1.6 dingetjes

Berichtdoor tuuur » 27 nov 2014, 23:16

Al een tijdje heeft de cabrio een aantal kleine dingetjes die wat irritatie veroorzaken; en dat is jammer van zo'n mooi automobiel! :wink:
Misschien dat jullie iets weten op de volgende zaken? Ik voel me nog steeds ietwat een beginneling op dit gebied maar wil zo veel mogelijk zelf leren doen.

1.
Als je de achterruitjes sluit, dan nemen ze op het laatste stukje de rubbers onderaan mee. Die moeten we dan telkens weer terug duwen...
Moeten die rubbers uit zichzelf vast blijven zitten? Duidt dit op een vervorming ergens? Of moeten ze vastgezet worden met iets als kit?

2.
Het rechter portierraam sluit tergend langzaam. Gaat wel dicht, maar twee keer zo traag als het bestuurder raam. De electromotor klinkt alsof hij er moeite mee heeft. Het gaat iets beter als je het raam sluit met de motor aan. Maar niet veel...

3.
De auto staat (helaas) wat vaker buiten en nu komt er groene uitslag op de kap her en der. Hoe krijg je dat er af? (en ja, hoog tijd om de garage leeg te maken en haar daar weer te laten slapen. Maar momenteel wordt er dagelijks in gereden)

4.
De centrale deurvergrendeling doet het soms niet. Wat vaak helpt is dan de deurgreep even bedienen; dan werkt hij alsnog. Soms werkt dat ook niet engaat alleen de bestuurdersdeur op slot. Dan helpt alleen nog eens proberen... Enig idee wat dat kan zijn? Dit is best vervelend want de auto heeft al eens open buiten gestaan een nacht (niet dat dat heel erg is in het dorp waar ik woon.. :wink: )

5.
Als je de kofferbak klep open doet en het heeft geregend, dan komt het water vanuit ongeveer het midden van de klep de kofferbak in gedruppeld... het lijkt haast alsof het vanuit het remlicht komt. Dat is ook best vervelend; ik let nu maar op waar ik zaken neerleg...

6.
En bijna vergeten... De ruitenwisser interval doet het niet meer. Wis je ruiten en zet je hem in de interval stand, dan blijven de wissers steken waar ze op dat moment toevallig zijn. Zou dat een relais zijn?
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: 306 phase 2 cabrio 1.6 dingetjes

Berichtdoor Gerard2 » 29 nov 2014, 22:46

Mbt je portierraam. Ik had pas hetzelfde bij mijn 407. Motortje loopt zwaar en uiteindelijk gaat het raam weer naar beneden door de afklembeveiliging. Ik had geen tijd om het zelf te repareren en garage vond dat het staaldraadje in het raammechanisme uitgerafeld was en daardoor aanliep. Geen eenvoudige oplossing maar deur even openmaken en controleren.
407 SW 2.7 HDi V6, 2007
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Re: 306 phase 2 cabrio 1.6 dingetjes

Berichtdoor Remco504coupe » 29 nov 2014, 23:24

Portierraam zou wat lichter kunnen gaan met geopend portier?
Buiten de smering van de techniek, kan er namelijk ook weerstand van het achterraam ontstaan.
Ik heb het wel eens geprobeerd te smeren, maar om dat echt goed te doen moet je het zaakje uitbouwen, schoonmaken en opnieuw smeren,
en dat vond ik de moeite nog niet waard.
Dus ik doe even de deur een stukje open als ik dat raam wil sluiten, scheelt veel. Is links trouwens niet nodig, maar daar heb ik een nieuw mechanisme in gezet.

Rubber van achterraampjes herken ik, die willen ook wel eens scheuren.

Groene aanslag op kap blijft komen bij buiten slapen, je kan met groene zeep en een zacht borsteltje de boel wel wat schoon maken.

Deurvergrendeling kuren herken ik ook, ik verdenk vuiligheid in een contactje ergens.
Nog niet naar gezocht, weinig tijd en het boeit me niet zo want komt nauwelijks voor.

Water van derde remlicht zou kunnen, want dat heb ik niet en wellicht komt daarom dat probleem bij mij niet voor :wink:

Ruitenwisser mechaniek eens uitbouwen en schoonmaken, heb ik ook gedaan,
bij dat rooster lag het stekkerblok ervan in de natte groene drab van dood blad en mos.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten