306 cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

306 cabrio

Berichtdoor Cabrio404 » 08 nov 2011, 10:40

Hallo ieder op de site
Ik ben al enige tijd aktief op deze site, maar ik ben nu aan het rondkijken op internet naar een 306 cabrio (aanbod genoeg) alleen mijn vraag is zijn er specifieke dingen om op te letten , verborgen dingen die niet een twee drie te zien zijn en uiteraard dan de verschillen 1.6 1.8 2.0 liter zijn er mensen die zeggen wha een 1.6 nooit nemen te licht of zo of die rijdt niet lekker.
Ik ben niet perse op zoek naar een concourstaat 306 hoeft geen nieuwe te zijn maar ben wel benieuwd naar ervaringen zowel positief als negatief

groet Willem
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Gilletti » 08 nov 2011, 12:40

Een paar maanden geleden zelf een soortgelijk topic geopend: KLIK HIER

Inmiddels in het bezit van een 1.6 uit 2000.
Rijdt prima. Niet snel maar snel genoeg. Auto is toch om te toeren en niet om te jakkeren.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Martijn » 08 nov 2011, 13:48

Wij hebben sinds twee weken ook een 306 cabrio aangeschaft, na een relatief korte zoektocht. Een 2.0-16v van de laatste serie, met alle opties behalve leer .Je hebt gelijk, aanbod is er genoeg maar de kwaliteit verschilt enorm. Wij hebben bewust gekozen voor een 306 van na de facelift (fase 3), omdat de afwerking en bouwkwaliteit bij deze modellen beter is dan bij de eerste series. Sommigen vinden deze modellen ( de fase 2 en 3) minder mooi maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. De auto die we gekocht hebben voldeed niet helemaal aan de door ons gestelde eisen ( er zat geen leer in) maar het plaatje en de onderhoudshistorie klopten, de kilometerstand was laag en de prijs goed dus dat maakte de beslissing niet moeilijk.

Aandachtspunten bij een 306 cabrio zijn de rubbers rond voorruit en A stijlen, het grote rubber is erg duur. Verder is de achterruit van de softtop vaak aan vervanging toe, en vertoont de elektrische kap ( indien aanwezig) wel eens kuren. Dit geldt ook voor de eventueel aanwezige airco, compressor gaat vrijwel nooit stuk maar verdamper en condensor wel. De modellen met remtrommels achter hebben remcylinders met ingebouwde remdrukregelaar en die gaan nog wel eens stuk. Controleer ook de bediening van de ruiten ( raammechanieken sneuvelen nog wel eens).

Qua motoren is er ook een ruime keuze. Ze voldoen allemaal, al zijn de 2.0 en de 2.0-16v wel erg lekker om mee rond te rijden. Pittig maar ook veel koppel bij lage toeren, De 1.8 - 8v motoren hebben vaker last van lekke koppakking dan de andere blokken. Aanrader is de 1.8-16v uit de laatste serie, loopt mooi, heeft kracht en is ook zuinig.

Qua accessoires is een winddeflector handig. Wij hebben zelf een hardtop bij de auto, wat in de winter erg fijn is en ook nog eens mooi staat. De juiste lichtmetalen velgen maken het plaatje compleet. Lederen bekleding is een kwestie van voorkeur, het staat mooi maar wordt bij auto's met hoge kilometerstand ook vaak lelijk op de bolsters van de zittingen.

Veel succes met je zoektocht. Laat je niet te snel verleiden door goedkope auto's met onbekend onderhouds- of schadeverleden, er is genoeg aanbod en soms kan je beter wachten op de iets duurdere, goed onderhouden auto....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 306 cabrio

Berichtdoor 205GoGo » 04 dec 2011, 13:37

Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een 306 Cabriolet.
Voorkeur gaat uit naar een phase 3 in verband met afwerking en bouwkwaliteit.
En het liefst met een 1.6 of de 1.8 16 v motor, bij voorkeur met handbak.
Qua kleuren hebben Geel of Blauw mijn absolute voorkeur. Alhoewel ik afgelopen oktober in Frankrijk een hele mooie witte tegen kwam, maar deze kleur zie je in ons land vrijwel nooit…
De optie leer mag, maar dan niet in het zwart! Licht bruin (abrikoos) rood, of blauw heeft de voorkeur. Anders maar geen leer, stof is in de zomer wel zo prettig.
Afgelopen vrijdag ben ik nog naar een hele mooie gele 306 cabrio wezen kijken (na ophalen van de 205 XE met 46.00 km’s, zie andere topic),
maar bij aankomst bleek dat er een verkoopoptie op zat. ’s Avonds kreeg ik een telefoontje dat deze cabrio inderdaad was verkocht…

De bedoeling is om deze 306 cabrio dan een jaar te gaan gebruiken en te overwegen of de 304 cabrio, waar ik niet zoveel kilometers in maak, in de verkoop te doen!
De meeste liefhebber- en klassieker kilometers maak ik de laatste jaren in mijn blauwe 205 cabrio. Deze gaat dan ook onder geen beding de deur uit…

De afgelopen weken ook nog even een 504 Cabriolet overwogen. Bij drie exemplaren gekeken, met 2.0 vier cylinder, zelfs nog een proefrit gemaakt.
Maar alhoewel prachtige wagen(s), (wat heet...) qua uitstraling en rijden niets voor mij. Ik weet het heel, veel Peugeot liefhebber 'zweren erbij' deze voiture heeft veel liefhebbers, maar ik voel mij nog steeds pakweg zo'n 20 jaar te jong, en dat vond ik 20 jaar geleden ook al...
Dus voor mij blijven de leuke Peugeot's cabrio's vanaf de jaren 60 een 205, 204, 304 of een 306.
Laatst bijgewerkt door 205GoGo op 05 dec 2011, 01:12, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot's 04 & 05 Forever!...
205GoGo
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 13 okt 2007, 01:09
Woonplaats: Gaasterland.

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Bengel » 04 dec 2011, 15:07

is een optie voor een import niets?
op diverse Engelse sites staan gele en witte al dan niet leer bekleed met het stuur links.
Wie te vroeg naar de keukenhof gaat, gaat naar de knoppen.
Bengel
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 06 jun 2010, 10:00
Woonplaats: Den Helder

Re: 306 cabrio

Berichtdoor 205GoGo » 06 dec 2011, 01:00

Ik ga mij inderdaad maar eens focussen op gele, witte of midden -blauwe 306 cabrio’s met abrikoos kleurige (bedankt voor de benaming Martijn!) lederen bekleding.
En inderdaad, als je op de diverse sites even rondneust dan is er aanbod genoeg!

Nog even over een 504 cabriolet, prachtige wagen zonder meer, een echte ‘grand voiture’,
En soms kijk er er weer eens serieus naar, en ga ik op zoek zoals de afgelopen weken.
Maar op 1 of andere manier voel ik mij niet zo thuis in dit model, ik voel mij er niet zo lekker in zeg maar..
Dus houdt ik het maar bij 1 van de boven genoemde cabrio’s!
En gezien het aanbod en de vraagprijzen is het nu een goede tijd om naar een 306 cabrio te kijken!
Peugeot's 04 & 05 Forever!...
205GoGo
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 13 okt 2007, 01:09
Woonplaats: Gaasterland.

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Bengel » 06 dec 2011, 13:30

dit wat voor je ?
http://www.306forum.nl/te-koop-306-cabr ... -5274.html
prijs is aangepast, scroll even naar beneden.
Wie te vroeg naar de keukenhof gaat, gaat naar de knoppen.
Bengel
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 06 jun 2010, 10:00
Woonplaats: Den Helder

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Cabrio404 » 17 jan 2012, 21:53

Ook ik ben in het bezit van een 94 er 306 cabrio wel wat werk aan maar daar was dan ook de prijs naar heb hem net en ga er a.s maandag dan heb ik tijd eens een beetje kritisch bekijken en kijken of ik er al wat aan kan doen. :D :P

remmen bekijken want remt volgens mij niet zoals het hoort, en verder kijken of er op alle schakelaars spanning staat etc.
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Cabrio404 » 23 jan 2012, 15:53

zo op het eerste oog wat elektronica storing ??? spiegels die niet te bewegen zijn ( wel spanning) op een draad van schakelaar en zekering is goed ???
Radio doet niets lijkt of er geen spanning op staat ?? zekering is aanwezig en goed ( is originele radio ) heeft iemand idee hoe ik de radio kan demonteren of in ieder geval; eruit kan halen ( is 2 liter met houtinleg in dashboard)
Elektra kap werkt ook niet kan iemand mij vertellen hoe dat door te meten is om diagnose te stellen van bovengenoemde zaken.

Daarnaast heeft de cabrio ook vermoedelijk wat lekspanning want met 3 dagen is accu totaal leeg
ik hoor graag enige reacties

groet willem
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Harrie » 24 jan 2012, 02:01

schakelaars van spiegelverstelling willen wel eens vuil worden of soms corroderen...
open maken ( voorzichtig ), schoonmaken en dan is dat al uitgesloten.

Afbeelding

Afbeelding

let er op dat die contactpennetjes ( als honde-botje ) niet wegvallen / kwijtraken ! ook de
veertjes er onder niet...!

orignele radios hebben vaak een code ?

er uit: onder de radio zie je 2 kleine uitkepingen, daar moeten 2 vlakke, smalle steeklepeltjes
ingestoken worden, dan komt de vergrendeling los en kan de radio er uit.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Cabrio404 » 24 jan 2012, 20:33

Oke thnks spiegels doen het inmiddels al .
Bestaat er eventueel een manier om de code van radio boven tafel te krijgen ????? :D
En je schrijft onder radio 2 uitsparingen ?? dit is een radio cassette speler waarvan het front een geheel is en het hele deel inclusief ronding bedekt ( ronding aan rechterkant in paneel )
Wil de radio er niet met geweld uit trekken :twisted:

grt willem
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Harrie » 25 jan 2012, 01:23

Cabrio404 schreef:Oke thnks spiegels doen het inmiddels al .
Bestaat er eventueel een manier om de code van radio boven tafel te krijgen ????? :D
En je schrijft onder radio 2 uitsparingen ?? dit is een radio cassette speler waarvan het front een geheel is en het hele deel inclusief ronding bedekt ( ronding aan rechterkant in paneel )
Wil de radio er niet met geweld uit trekken :twisted:

grt willem

ja onder dat voorgevormde paneel van de radio-cassette.
je moet er wel schuin onder kijken, anders zie je ze niet.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabrio

Berichtdoor Cabrio404 » 04 jun 2012, 21:14

Zo weer even een stukje over mijn cabrio heb er inmiddels een andere gebruikte kap opgezet en hij wil ook elektrisch open en dicht dus dat gaat allemaal zoals het hoort de radio heb ik inmiddels er ook uit gehaald , deze was al als probleemgeval aangemerkt want er stond al een briefje opgeplakt met problemen haha :D .
Verder heb ik nog wel het probleem dat met 3 dgn de accu leeg is ik ben een beetje aan het zoeken gegaan en ben er een beetje achter waar lekspanning heen gaat.
In het motorcompartiment zit een zekeringkast waar rechtstreeks vanaf de accu 2 dikke rode draden heen gaan, onder de zekeringkast zit een stekker met 2 bruine en 1 witte draad deze zijn plusmines 5mm dik alle drie.
Als ik deze stekker eraf haalt van het stekkerblok dan is mijn lekspanning weg de draden zijn genummerd BB9 ,BB10 en BB11 ik heb geen idee waar deze draden van zijn en een elektrisch schema op internet vinden ???? haha je heb eerder het telefoonnummer van de koningin.
Misschien heeft iemand het schema die mag het me mailen op jwpenning@hotmail.com als hij dat wilt of als iemand mij zo kan vertellen die draden zijn daar en daar van ik hou me aan bevolen.

en als er iemand nog een tip weet voor een contact slot wat blijft hangen in de start modus ( komt dus niet terug als je sleutel los laat)

bvd Willem ik ben benieuwd
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten